Page 16 - TRACTION 114
P. 16
∆ΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΩΝΤΑΣ ∆ΟΥΖΙΝΑΣ
Οι συµπατριώτες µας σχεδιαστές αυτοκινήτων, που βρίσκουν επαγγελµα-
τική στέγη στη γειτονική Ιταλία, αυξάνονται διαρκώς. Ο νεότατος Ανδρέας
Καρέλας αποτελεί την πιο πρόσφατη προσθήκη σε έναν ήδη µακρύ κατά-
λογο. Αφού σπούδασε σχεδιασµό αυτοκινήτων σε ένα από τα πιο γνωστά
ινστιτούτα της Ευρώπης, το Instituto Europeo Design στο Τορίνο, εργάζεται
από το 2015 στο στούντιο σχεδιασµού UP Design. Ας τον γνωρίσουµε!
Η αγάπη µου για την αυτοκίνηση ξεκίνησε µέσω του πατέρα µου. ∆εν θα
ξεχάσω ποτέ την ηµέρα που µου χάρισε µια συλλογή µικρών µοντέλων αυ-
τοκινήτων που είχε. Τότε λάτρεψα τα αυτοκίνητα και, χωρίς χάσιµο χρόνου,
ξεκίνησα να τα σχεδιάζω.
Αυτό που µε τράβηξε στον σχεδιασµό αυτοκινήτων ήταν ένα άρθρο για
τον Σωτήρη Κωβό, που έγινε γνωστός για τον σχεδιασµό τού Toyota Yaris.
Βέβαια, χάρη στη µητέρα µου αγαπούσα από πολύ µικρός το σχέδιο. Εκτός
από µια καθαρά δηµιουργική δραστηριότητα, το σχέδιο µε βοηθούσε να
ξεφεύγω από διάφορα προβλήµατα που είχα, κυρίως στα σχολικά µού
χρόνια.
Εργάζοµαι στο UP Design, ένα στούντιο σχεδιασµού που παλιά ήταν εξω-
τερικό κέντρο σχεδιασµού για τις Fiat, Alfa Romeo, και σήµερα ασχολείται
περισσότερο µε one-off concept cars.
Είµαστε ένα µικρό κέντρο σχεδιασµού και η θέση µου είναι Senior
Designer. Τον τελευταίο χρόνο έχω σχεδιάσει εξ ολοκλήρου δύο αυτοκί-
νητα, το Mole Alfa Romeo 4C και το Mole Almas. Το Mole Alfa Romeo
4C είναι ένα One-off µε βάση της Alfa Romeo 4C, που συνδυάζει τη
διατήρηση του στυλ της Alfa Romeo µε το DNA της Mole Costruzione
Ανδρέας Καρέλας Artigianale. Το δεύτερο Mole Almas εµπνέεται από το ιταλικό στυλ:
κλασικά και συναισθηµατικά σχήµατα, µοντέρνες γραµµές και δυναµικά
σχήµατα που έχουν γίνει τα διακριτικά χαρακτηριστικά πλέον του Mole
Costruzione Artigianale.
Ο Ανδρέας γεννήθηκε το 1993 στην Πάτρα. Σπούδασε Έχω εξειδικευτεί στον τοµέα του αυτοκινήτου, ωστόσο κάνουµε και
σχεδιασµό αυτοκινήτων για τρία χρόνια στο βιοµηχανικό design, µε το οποίο έχω ασχοληθεί σε µικρότερο βαθµό.
φηµισµένο Instituto Europeo Design (IED), στο Τορίνο Εκτός από τα αυτοκίνητα, έχω σχεδιάσει και για την Ariston Thermo Group,
της Ιταλίας. Μόλις ολοκλήρωσε τις σπουδές του, το Chaffoteaux και Agusta helicopter
2015, ξεκίνησε να εργάζεται στο στούντιο σχεδιασµού Αυτοκίνητο που θα ήθελα να έχω σχεδιάσει είναι η Lamborghini
UP Design, κοντά στο Τορίνο, όπου παραµένει µέχρι Countach 1974. Η Lamborghini Countach ήταν ένα πρωτοποριακό όχηµα
σήµερα. για τη βιοµηχανία σπορ αυτοκινήτων. Ήταν ένα από τα πρώτα οχήµατα που
ενσωµάτωναν την «ιταλική σφήνα», η οποία θα µπορούσε να διαµορφώ-
σει τα σχέδια των αµέτρητων σούπερ αυτοκινήτων για τα επόµενα χρόνια.
Η αρχική γωνιακή σχεδίαση παρέµεινε αµετάβλητη, αφού αποδείχθηκε ότι
ήταν πολύ δηµοφιλής στους θιασώτες των σπορ αυτοκινήτων. Και αυτό που
λατρεύω είναι οι πόρτες «ψαλιδιού», που ήταν ένα βασικό χαρακτηριστικό
του Countach.
Η αλλαγή της αυτοκινητοβιοµηχανίας έχει επηρεάσει τη δουλειά µας
ως προς τον χώρο του 3D. Πλέον ένας σχεδιαστής νέας γενιάς δεν µένει
µόνο στο σκίτσο αλλά περνάει και στα τρισδιάστατα µοντέλα, χάρη σε προ-
γράµµατα 3D στους υπολογιστές. Έτσι καταφέρνουµε να έχουµε µια πιο
αποτελεσµατική και γρήγορη εικόνα για την τελική µορφή που θα έχει το
αυτοκίνητο.
Στο µέλλον θα ήθελα, σε επαγγελµατικό επίπεδο, να επεκτείνω τις ικα-
νότητές µου και να µάθω πολλά περισσότερα. Στη συνέχεια, έχοντας πε-
ρισσότερη εµπειρία, να αφήσω το δικό µου στίγµα στον χώρο του design
αυτοκινήτου µε τα αυτοκίνητα που θα σχεδιάσω στο µέλλον.
16 TRACTION MAGAZINE