Page 15 - TRACTION 114
P. 15

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ



                Γεννήθηκε στις 29 Αυγούστου του 1945 στην κωµόπολη Pernes-les-Fontaines της επαρ-   AΥΤΟN ΤΟΝ ΜΗΝΑ
                χίας Vaucluse στη περιοχή της Προβηγκίας στη νοτιοανατολική Γαλλία και έµελλε να
                συνδυάσει το όνοµά του όχι µόνο µε τη Renault, µιας και στην τριακονταετία 1960-1990   01.08.1959
                οδήγησε όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα του γαλλικού εργοστασίου, αλλά και µε τον   Πεθαίνει ο Ivor Léon John Bueb,
                µηχανοκίνητο αθλητισµό σε όλη τη Γαλλία.  Η ροπή του προς τον µηχανοκίνητο αθλη-  Βρετανός επαγγελµατίας οδηγός
                τισµό φάνηκε από πολύ νωρίς, όταν, σε ηλικία µόλις έξι ετών, έδειξε την «κλίση» του   αγώνων sportscarracing και
                στην άνεση µε την οποία εξοικειωνόταν µε οτιδήποτε µηχανολογικό. Ενώ εξέπληξε τους   Formula1. Ο Bueb έγινε ίσως
                πάντες όταν από αυτή την ηλικία άρχισε να οδηγεί το οικογενειακό Renault Juvaquatre   γνωστός για τη νίκη του µε την Jaguar D-type που
                του πατέρα του. Όταν πήρε το δίπλωµα έγινε επαγγελµατίας οδηγός φορτηγού και µε   µοιράστηκε µε τον Mike Hawthorn το 1955, στις
                τα χρήµατα που έβγαζε αγόρασε το πρώτο του αυτοκίνητο, ένα Renault 8 Gordini, το   24 Ώρες του Le Mans, στον αγώνα τον οποίο από
                οποίο και ήταν το πρώτο του αγωνιστικό αυτοκίνητο. Και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα…  ένα ατύχηµα σκοτώθηκαν 82 θεατές. Μια επιτυχία
                Στα τέλη του 1967, σε ηλικία 22 ετών, παίρνει µέρος στον πρώτο αγώνα της καριέρας   που επανέλαβε µε τον Ron Flockhart, µε ίδιο
                του και τερµατίζει τρίτος προκαλώντας τον θαυµασµό του ανταγωνισµού. Τον επόµενο   αυτοκίνητο, το 1957.
                χρόνο διαπρέπει στο Renault 8 Gordini Cup και το 1971 γίνεται επαγγελµατίας.
                Το 1973, όταν το Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Ράλι παίρνει τη σηµερινή του µορφή, η   05.08.1930
                                        Renault τον προσλαµβάνει για να οδηγήσει το       Γεννιέται στην Granada Hills
                                        νέο Renault 12 Gordini στο διάσηµο ράλι του       της Καλιφόρνια ο Paul Richard
                                        Monte Carlo. Τα επόµενα δύο χρόνια οδηγεί ό,τι    «Richie» Ginther, οδηγός αγω-
                                        «κινείται» από τη Renault, είτε σε ράλι, ήτοι σε   νιστικών αυτοκινήτων από τις
                                        αγώνες ταχύτητας Formula 3, Sport Proto και στη   Ηνωµένες Πολιτείες. Κατά τη διάρκεια µιας ποικί-
                                        Formula Renault Europe το 1975, όπου τερµάτισε   λης καριέρας κερδίζει το Grand Prix του Μεξικού
                                        δεύτερος στο αντίστοιχο πρωτάθληµα. Ήταν η   το 1965 µε Honda, µια νίκη που θα αποδειχθεί
                                        εποχή των «βολίδων της ∆ιέππης», δηλαδή των   και η µόνη νίκη του στη Formula 1.
                                        τροµερών Renault Alpine A110 και A310 Gr.4, τις
                                        οποίες απολάµβανε να οδηγεί σε κάθε επιφάνεια.   17.08.1944
                 QUIZ                   Το 1976 συµµετέχει στο Ράλλυ Ακρόπολις µε        Πεθαίνει ο Luigi Chinetti, ένας
                                        συνοδηγό τον συµπατριώτη του Jaubert Jacques
                                                                                         Ιταλός οδηγός αγώνων που
                                        µε Alpine Renault A310 1800, συµµετοχή της       µετανάστευσε στις Ηνωµένες
                Ecurie Gitanes, και καταπλήσσει τους πάντες όχι µόνο µε την ταχύτητα της Alpine, αλλά   Πολιτείες κατά τη διάρκεια του
                και µε τις ικανότητές του να οδηγεί στις «Ειδικές ∆ιαδροµές σπαστήρια» των ελληνικών   Β’ Παγκοσµίου Πολέµου και έγινε Αµερικανός
                βουνών. Είναι πρώτος ύστερα από τρία σκέλη, µε ικανή διαφορά από τον τελικό νικητή   πολίτης. Ήταν οδηγός σε 12 διαδοχικές 24 Ώρες
                Kallstrom, όµως ένα σπασµένο ψαλίδι στην Ε.∆. Ζεµενό τον αναγκάζει σε εγκατάλειψη.   των αγώνων του Le Mans, κερδίζοντας 3 φορές,
                Αλέγκρος και εκδηλωτικός και αψύς τύπος ανθρώπου ο ίδιος, εγκαταλείπει το αυτοκίνη-  ενώ κέρδισε επίσης τον αγώνα 24 Ώρες του Spa
                το στη µέση του δρόµου… Την επόµενη χρονιά κερδίζει τον τίτλο του γαλλικού πρωτα-  δύο φορές. Ήταν και ο κορυφαίος Αµερικανός
                θλήµατος Rallycross στο τιµόνι της Alpine A310 V6, και το 1978 συµµετέχει στις 24 Ώρες   εισαγωγέας των αυτοκινήτων της Ferrari στις
                του Le Mans στο τιµόνι της Renault Alpine A442-Turbo, που µοιράζεται µε τους Guy   Ηνωµένες Πολιτείες.
                Frequelin, Jean-PierreJ abouille και José Dolhem, που κατέλαβαν την τέταρτη θέση.
                Επιστρέφει στον διάσηµο 24ωρο αγώνα και το 1979, µε τον Bernard Darniche αυτή   27.08.1976
                τη φορά, τερµατίζοντας πέµπτος. ∆ηµοφιλής εντός και εκτός Γαλλίας για την ελεγχόµενη   Γεννιέται στην Queanbeyan
                πλαγιολίσθησή του, αποκαλείται ακόµα και σήµερα µε τα ψευδώνυµα «The Acrobat»   της New South Wales στην Αυ-
                και «Negotiator of Corners». Το 1980 µε το Renault Alpine 5 και 5 Turbo, και το 1984   στραλία ο Mark Alan Webber,
                µόνο µε το Renault 5 Turbo κερδίζει το γαλλικό πρωτάθληµα ράλι. Στα τέλη του 1996   πρώην επαγγελµατίας οδηγός
                αποφασίζει να ολοκληρώσει την πλούσια 23χρονη καριέρα του και αποσύρθηκε από   αγώνων ταχύτητας, ο οποίος τελευταία πήρε
                τους αγώνες. Χαρακτηριστικό είναι πως παρέµεινε πιστός στη Renault. Η µάρκα απέτισε   µέρος στο Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Αντοχής της
                φόρο τιµής στο ταλέντο του το 2002 µε µια ειδική έκδοση του Renault Clio RS 2.0, ενώ   FIA ως εργοστασιακός οδηγός της Porsche στην
                ακόµα και σήµερα συµµετέχει σε show και promotional events της µάρκας.  LMP1, όπου κέρδισε το πρωτάθληµα το 2015.
                Τι δεν ξέρουµε για αυτόν; Τη δήλωσή του «ό,τι αυτοκίνητο και να οδηγήσω, µπορώ να   Ο Webber κέρδισε εννέα Grand Prix Formula 1
                δω τα καλά του έπειτα από µόλις λίγους γύρους», αλλά και το γεγονός ότι έχει εργαστεί   και τερµάτισε τρίτος στο πρωτάθληµα το 2010, το
                ως κασκαντέρ σε διάφορες ταινίες ντουµπλάροντας αστέρες όπως οι Alain Delon και   2011 και το 2013, οδηγώντας σε όλα για τη Red
                Jean-Paul Belmondo, ενώ συµµετείχε και στην ταινία «Taxi»!  Bull Racing.

                                    Ζαν Ρανιοτί (Jean Ragnotti)
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20