Page 18 - TRACTION 117
P. 18

HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ











































               Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ!



               Η ηλεκτροκίνηση µέσα από την ιστορία               τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά παρουσιάζουν πολλά εµ-
               Μπορεί να γνωρίζουµε όλοι περισσότερο ή λιγότερο τι είναι ένα   φανή σηµεία υπεροχής:
               ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ελάχιστοι όµως γνωρίζουν ότι το ηλεκτρικό   ∆εν παράγουν κανενός είδους ρύπους εξάτµισης.
               αυτοκίνητο ήταν µεταξύ των αυτοκινήτων που εµφανίστηκαν από τις   Προκαλούν την ελάχιστη δυνατή ρύπανση σε µακροχρόνια βάση,
               πρώτες µέρες της αυτοκίνησης παγκοσµίως! Η προέλευση και η χρο-  υπό τον όρο ότι χρησιµοποιούν ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσι-
               νολόγηση του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν είναι ξεκάθαρα   µες πηγές ενέργειας. Υπό αυτή την προϋπόθεση, µπορούν να µετριά-
               γνωστή, αφού η σχετική αρθρογραφία στο διαδίκτυο ποικίλλει. Έτσι,   σουν την παγκόσµια θέρµανση που προκαλείται από το φαινόµενο
               εµφανίζονται πηγές που αναφέρουν ότι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκί-  του θερµοκηπίου και να µειώσουν την εξάρτηση από το πετρέλαιο.
               νητο χρονολογείται περίπου στο 1800, και µέχρι το 1900 η ηλεκτρο-  Είναι πιο αθόρυβα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, µειώ-
               κίνηση στην πολιτεία της Νέας Υόρκης βρισκόταν στο απόγειό της,   νοντας την ηχορρύπανση στις πόλεις και δηµιουργώντας µικρότερη
               µε έναν συνολικό αριθµό ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που έφτανε   επιβάρυνση στα φυσικά οικοσυστήµατα.
               στο ένα τρίτο των συνολικών οχηµάτων που κυκλοφορούσαν στους   Επιτυγχάνουν σχεδόν σταθερή ροπή από την ακινησία έως το µέ-
               δρόµους της πόλης! Άλλες πηγές αναφέρουν ότι η ανάπτυξη ηλεκτρι-  γιστο όριο στροφών λειτουργίας.
               κών οχηµάτων, ξεκίνησε µεταγενέστερα, και συγκεκριµένα τη δεκα-  Έχουν ευχέρεια να λειτουργούν σε πιο υψηλές στροφές από τους
               ετία του ’40 στην Ιαπωνία, µε τη λήξη του Β’ Παγκοσµίου Πολέµου,   βενζινοκινητήρες, συχνά ακόµα και ώς τις 14.000 στροφές / λεπτό.
               µε σκοπό να αντιµετωπιστεί το έντονο πρόβληµα έλλειψης βενζίνης   Έχουν χαµηλότερο κόστος µετακίνησης, καθώς η τιµή του ρεύµα-
               που υπήρχε εκείνη την περίοδο.                     τος είναι αρκετά χαµηλότερη ανά µονάδα ενέργειας από τη βενζίνη,
                                                                  η οποία µάλιστα επηρεάζεται από την κάθε τόσο αύξηση της τιµής
               Πλεονεκτήµατα και προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης    του  πετρελαίου.  Επιπλέον,  τα  Η.Α.  σχεδιάζονται  έτσι  ώστε  να  αυ-
               Όποτε και να χρονολογείται στην πραγµατικότητα, η δηµιουργία της   το-φορτίζονται κατά τις επιβραδύνσεις του οχήµατος (regenerative
               ηλεκτροκίνησης, γεγονός είναι ότι παρέχει σηµαντικά πλεονεκτήµατα   braking),  βελτιώνοντας  παραπάνω  τον  δείκτη  κατανάλωσης,  ενώ
               τόσο στον οδηγό, όσο και στο περιβάλλον, καθώς τα ηλεκτρικά αυ-  κατά  τη  στάση  (π.χ.  φανάρια)  δεν  καταναλώνουν  καθόλου  ενέρ-
               τοκίνητα έχουν υψηλότερο συντελεστή ενεργειακής απόδοσης από   γεια.
               όλα τα αυτοκίνητα µε µηχανές εσωτερικής καύσης. Σε σύγκριση µε   Χρειάζονται πολύ λιγότερο σέρβις και συντήρηση.
              46 TRACTION MAGAZIN E
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23