Page 26 - TRACTION 117
P. 26
MOTO: 2020 Honda CRF 1200L Africa Twin
οταν εμφανίστηκε έκανε αίσθηση στον
χώρο των mega On-Off. Με εξαιρετική
συμπεριφορά στις εκτός δρόμου
διαδρομές αλλά και σύνδεση με το
ένδοξο παρελθόν, πάτησε πόδι στη
δημοφιλή κατηγορία. Τέσσερα χρόνια
μετά, επιστρέφει στο προσκήνιο
Μεγαλύτερη και ισχυρότερη
Χαρακτηρίστηκε «βασίλισσα της ερήμου» σε παράφραση του ονόματός της λίστας για τη μεγάλη σύγχρονη μερίδα όσων γοητεύονται εξίσου από το
(Africa Twin - Africa Queen), απολαμβάνοντας αίγλη και εμπορική επιτυχία μέγεθος και την τεχνολογία. Οπότε η Africa Twin επιστρέφει το 2020 ανανε-
από το 1988 που εμφανίστηκε και άλλαξε την εικόνα στις εύσωμες μοτοσυ- ωμένη, έτοιμη να ικανοποιήσει και αυτό το κοινό.
κλέτες μικτής χρήσης. Ούτως ή άλλως χρειαζόταν επανεξέταση, όπως όλες οι μοτοσυκλέτες, για να
Ο θρύλος, ωστόσο, έσβησε στην πορεία και η παραγωγή του μοντέλου προσαρμοστεί στις νέες προδιαγραφές Euro5, οπότε, αφού μπήκε στο εργα-
σταμάτησε το 2003, καθώς η σχέση των μοντέλων της κατηγορίας ελάχιστη στήριο, της έδωσαν και κατάλαβε... Έτσι η CRF 1100 L γίνεται από τις πρώτες
σχέση είχε πια με το εξωτικό της ερήμου και των σχετικών Rally. που ευθυγραμμίζονται με τις προδιαγραφές Euro 5. Ωστόσο, ο περιορισμός
Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη εμφάνιση της XRV 650, η Honda αποφάσισε των ρύπων μειώνει και την απόδοση των κινητήρων, οπότε η επιλογή αύ-
να επιστρέψει στις ρίζες της. Ανακάτεψε τη στάχτη του XRV 750, του τελευταί- ξησης του κυβισμού αποτελεί μονόδρομο. Από τα 998 κ.εκ. ανέβηκε στα
ου μοντέλου τού 2003, αλλά δεν βρήκε πολλά χρήσιμα πράγματα. Παρά 1.084, γεγονός που έφερε και αρκετά πλεονεκτήματα.
μόνο όσα παρέμεναν από εκείνο το πρώτο μοντέλο του 1988: Το όνομα και Η ιπποδύναμη έγινε τριψήφια, καθώς αποδίδει πια 100,5 ίππους (75 Kw) και
τα χρώματα. Από λευκό χαρτί σχεδίασε την CRF 1000L, αγνοώντας σχεδόν 10,7 kgm ροπής, χάνοντας ωστόσο το πλεονέκτημα της έκδοσης για διπλώ-
επιδεικτικά τις επιλογές που έκανε μέχρι τότε ο ανταγωνισμός. Η Africa Twin ματα Α2. Μια μοτοσυκλέτα μπορεί να βγάλει και «κλειστό» μοντέλο για Α2,
ήταν λεπτή, απλή, με «μόλις» διψήφιο αριθμό ίππων και λιτά ηλεκτρονικά. αλλά η ιπποδύναμη μπορεί να περιοριστεί μόνο μέχρι 50% και το όριο της
Στόχος ήταν να προσεγγίσει τους γνήσιους θιασώτες των δίτροχων εξορμή- Α2 είναι τα 35 Kw. Καθώς η δυνατότητα χάνεται οριακά, μοιάζει περισσότε-
σεων, τους εκτός αυτοκινητοδρόμων ταξιδιώτες και τους αειθαλείς μοτοσυ- ρο με «δήλωση» από τη Honda που έδωσε έμφαση στη ροπή και τη γεμάτη,
κλετιστές. γραμμική απόδοση, παρά στο κυνήγι των ίππων.
Από τη μία πέτυχε τον στόχο της, από την άλλη όμως εμπορικά έμενε εκτός Στο πλαίσιο της ικανοποίησης της μερίδας του κοινού που γοητεύεται από
26 TRACTION MAGAZINE