Page 27 - TRACTION 117
P. 27
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ: web
ηλεκτρονικά βοηθήματα, η Honda το «τερμάτισε». Ό,τι είναι σήμερα εφικτό
κι ακόμη περισσότερα, βρίσκονται στη σχετική λίστα.
Η κεντρική μονάδα διαχείρισης συνδέεται με έξι γυροσκόπια και αισθητήρες,
ώστε να λαμβάνει δεδομένα από κάθε δυνατή παράμετρο και να παρεμ-
βαίνει ανάλογα. HSTC - traction control, wheelie control και rear lift control
είναι τα εύκολα. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν το Emergency Stop Signal
(ανάβουν τα alarm σε κάθε έντονο φρενάρισμα) και τα φώτα που στρέφουν
προς τη στροφή (cornering lights) και μάλιστα ρυθμιζόμενα σε τρεις θέσεις!
Το cruise control ακούγεται επίσης προφανές, όπως και τα προγράμματα από-
δοσης. Όχι όμως και ο πληθυσμός τους: πέρα από τα τέσσερα προεπιλεγμέ-
να (tour, urban, gravel, off-road) έχει δύο (!) ακόμη προς διαμόρφωση από
τον οδηγό. Εκεί μπορεί να ρυθμιστεί η απόδοση του κινητήρα σε τέσσερις
βαθμίδες, το φρένο του κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού σε τρεις σκάλες
και ταυτόχρονα το HSTC (traction control) σε επτά ακόμη βαθμίδες παρέμβα-
σης. Αν προσθέσουμε και τα τρία επίπεδα περιορισμού της σούζας συν την
απενεργοποίηση του wheelie control και τελικά πολλαπλασιάσουμε, έχου-
με 336 επιλογές για κάθε ένα από τα εξατομικευμένα προγράμματα.
Στα φρένα, που κατά τα άλλα χρησιμοποιούνται εκείνα του προηγούμενου
μοντέλου, το cornering ABS έχει αναβαθμιστεί και πλέον προσαρμόζεται αυ-
τόματα ανάλογα με το πρόγραμμα απόδοσης που έχει επιλεγεί σε «δρόμου» TEXΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
και «εκτός δρόμου». Africa Twin 1100 (Adventure Sports)
Οι ρυθμίσεις και ο έλεγχος των επιλογών γίνεται από την κεντρική οθόνη, Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, Υ/Ψ, τετράχρονος, 1.084 κ.εκ.
μία 6,5 ιντσών έγχρωμη TFT που είναι και touchscreen, ενώ η συνδεσιμότητα Ισχύς: 75,0kW @ 7.500 σ.α.λ.
περιλαμβάνει Bluetooth για σύνδεση με το κινητό και άλλες συσκευές. Ταυ- Ροπή: 105 Nm @ 6.250 σ.α.λ.
τόχρονα, τα χειριστήρια έχουν γίνει εξαιρετικά περίπλοκα, τόσο που χωρίς το Φρένα Ε/Π: Δύο Δίσκοι 310 mm, τέσσερα έμβολα / Δίσκος 256
πληθωρικό manual είναι αδύνατον να βγάλεις άκρη. mm δύο έμβολα. ABS δύο καναλιών, δυνατότητα απενεργοποίη-
Οι αναρτήσεις παραμένουν εκείνες του προηγούμενου μοντέλου, ωστόσο
με βελτιωμένες ρυθμίσεις και εύρος επιλογών. Στο «πλούσιο» Adventure σης ABS πίσω τροχού
Sports μοντέλο υπάρχει η επιλογή ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αποσβέσεων, Αναρτήσεις Ε/Π: Showa 45 mm, διαδρομή 230 mm / Showa,
προσθέτοντας κι άλλη δουλειά στον οδηγό και στην οθόνη για τις επιλογές. διαδρομή 220 mm
Το πλαίσιο είναι νέο με αφαιρούμενο υποπλαίσιο αλουμινίου, σε μια γενικό- Τροχοί Ε/Π: 21 / 18 με ακτίνες, tubeless ελαστικά
τερη προσπάθεια μείωσης του βάρους (κατά 5 κιλά), όπου εντάσσεται και η Μεταξόνιο: 1.575 mm
αντικατάσταση του ατσάλινου ψαλιδιού με αλουμινίου. Κάστερ / Ίχνος: 27,5° / 113 mm
Σε 2+1 παραλλαγές θα εμφανιστεί η νέα Africa Twin. Πέρα από τη βασική Ρεζερβουάρ: 18,8 λίτρα (24,9 λίτρα)
έκδοση, θα υπάρχει μία έκδοση Adventure Sports με μεγαλύτερο ρεζερβου- Βάρος έτοιμη προς χρήση / γεμάτη: 226 / 248 kg
άρ 24,8 λίτρων έναντι 18,8 του απλού και πιο πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Σε Ύψος σέλας: 850/870 mm (επιλογές και 825 / 895 mm)
αυτές μπορεί να επιλεγεί και κινητήρας με αυτόματο κιβώτιο DCT που, πέρα Τιμή: Αναμένεται το 2020 (2019: 14.990 / 16.290 ευρώ)
από ευκολία στη χρήση, προσθέτει και 10 κιλά βάρους.
Υψηλότερη, φαρδύτερη και ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα δημιουργεί πιο
φιλόξενο περιβάλλον για πολύωρες διαδρομές, όπως και τα θερμαινόμενα
γκριπ. Μια ποδιά αλουμινίου προστατεύει τον κινητήρα σε εκτός δρόμου
χρήση, όπως και τα προστατευτικά κάγκελα για το ρεζερβουάρ, ενώ οι
βάσεις για τις τρεις βαλίτσες αλουμινίου συμπληρώνουν τον ταξιδιωτικό χα-
ρακτήρα. Η στροφή σε πιο ασφάλτινα χαρακτηριστικά διαπιστώνεται με τη
διατήρηση της διαδρομής των αναρτήσεων μεταξύ των δυο μοντέλων αλλά
και από την επιλογή τροχών με tubeless ελαστικά, κάτι που δεν ίσχυε στο
προηγούμενο μοντέλο. Ωστόσο οι διαστάσεις παραμένουν 21/18 ιντσών,
ξεκάθαρα «χωμάτινες» αλλά και αισθητικά συνδεδεμένες με το «αφρικανι-
κό DNA» της.
Με σημαία την απαράμιλλη τριχρωμία της, η Africa Twin συνεχίζει το ταξίδι
της στον χρόνο, έτοιμη να συνοδέψει κάθε ονειροπόλο. Γνήσιο ταξιδευτή ή
απλώς καθημερινό αναβάτη που η μοτοσυκλέτα είναι αναπόσπαστο κομμά-
τι της ζωής και της προσωπικότητάς του...