Page 29 - TRACTION 117
P. 29

ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ




































              Φτάνοντας στην Ιαπωνία, η οµάδα της Mercedes είχε 571   χάνουν το τρένο των τίτλων, εφόσον όταν η Ferrari ξυπνά
              βαθµούς στο πρωτάθληµα Κατασκευαστών. Η Ferrari, στη   και κερδίζει αγώνες, στο πρόγραµµα της σεζόν αποµένουν
              δεύτερη θέση, 409. Οπότε, στη χειρότερη των περιπτώσε-  ελάχιστα Γκραν Πρι.
              ων, η επίσηµη τελετή στέψης απλώς θα έπαιρνε αναβολή.   Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός είναι ότι η κυριαρχία της
              Ακόµη και αυτό όµως φάνταζε σαν ένα εντελώς απίθανο   Mercedes στην εποχή των V6 υβριδικών κινητήρων τούρ-
              σενάριο, δεδοµένης της σταθερότητας και της αξιοπιστίας της   µπο είναι απόλυτη. Έχει κερδίσει τα πάντα, µε έξι αλλεπάλ-
              Mercedes AMG F1 Team. Και παρά τα ανεµοδαρµένα ια-  ληλους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών. Από το 2014
              πωνικά εδάφη, τους τυφώνες και τις νεροποντές, η µόνη αξι-  έως και την Ιαπωνία του 2019 η Merc έχει στο ενεργητικό
              οµνηµόνευτη θύελλα του συγκεκριµένου Σαββατοκύριακου   της 86 νίκες σε Γκραν Πρι και 92 πολ ποζίσιον. Η σύγκριση
              – από αγωνιστικής πλευράς – ήταν ο τρόπος µε τον οποίον   µε τις αντίστοιχες επιδόσεις της Ferrari δεν κολακεύει καθό-
              κατακτήθηκε ο έκτος κατά σειρά τίτλος Κατασκευαστών.  λου τους Ιταλούς, παρ’ ότι δεν υπολείπονται σε επένδυση
              Ο Valtteri Bottas συνέτριψε τις Ferrari και περιφρούρησε   των Γερµανών: Στο ίδιο διάστηµα της ασηµένιας παντοκρα-
              την κυριαρχία του έναντι του Lewis Hamilton, ο οποίος   τορίας, το Μαρανέλο έχει πανηγυρίσει µόλις 17 νίκες και
              όµως δεν ήταν στην ηµέρα του και περιορίστηκε σε µια τρίτη   µόλις 20 πολ. Βέβαια, εάν εξαιρεθεί η εντελώς αλλόκοτη
              θέση. Όµως, αυτό ακριβώς είναι το γενικότερο ζήτηµα: ότι   περίπτωση του Nico Rosberg, ο οποίος έκλεψε τον τίτλο
              ακόµη και όταν τα πράγµατα δεν πηγαίνουν όσο καλύτερα   από τον Hamilton το 2016 και αµέσως τράπηκε σε φυγή
              θα επιθυµούσε η Mercedes, οι οδηγοί της είναι πάντα εκεί   από τη Formula 1, η Mercedes είναι ο ορισµός της εσω-
              που πρέπει για να περιορίζουν τη ζηµιά και να συσσωρεύ-  τερικής σταθερότητας – µάλλον της σοβαρότητας σε κάθε
              ουν βαθµούς. Το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή, από ό,τι ισχύει   επίπεδο.
              στη Ferrari: παρά τη µεταµόρφωσή της από τη Μόντσα   Εν αντιθέσει και πάλι µε τη Ferrari, η οποία σταθερά υποτρο-
              (ιδιαίτερα δε από τη Σιγκαπούρη, όπου εισήχθη το νέο αε-  πιάζει σε µια κατάσταση εµφύλιας ταραχής, µε τις ευθύνες να
              ροδυναµικό «πακέτο» στα µονοθέσια) και εξής, οι Κόκκινοι   επιρρίπτονται σε στελέχη και πιλότους. Εξού και η διοίκηση,
              βρίσκονται σε στάδιο προσαρµογής. Κι όµως, η αρχαιότερη   όπως και το οδηγικό δίδυµο της Scuderia αλλάζουν εύκολα,
              και πλέον ένδοξη οµάδα της Formula 1 διανύει, για απει-  ενώ της Mercedes σχεδόν ποτέ. Ακόµη και αυτούς που απο-
              ροστή φορά στην ιστορία της, µια φάση που θα ταίριαζε σε   χωρούν ή αποβάλλονται από τη Ferrari, µε πλέον χαρακτη-
              έναν νέο οργανισµό.                                ριστικά παραδείγµατα αυτά των σπουδαίων τεχνικών Aldo
              Με άλλα λόγια, η Ferrari υπό τη νέα διοίκηση µε επικεφα-  Costa και James Allison, τους περισυλλέγει η Mercedes
              λής τον Mattia Binotto βρίσκεται τώρα στο στάδιο όπου   και τους αξιοποιεί τα µέγιστα. Και έτσι, η αρµάδα του Totto
              είχε βρεθεί η Mercedes πριν από το 2014. Το πώς το επιτυγ-  Wolff παραδίδει σεµινάρια για το πώς εφαρµόζεται στην
              χάνουν αυτό οι εγκέφαλοι της Scuderia είναι αξιοπερίεργο,   πράξη το δόγµα «ό,τι χάνει ο αντίπαλός σου δεν πρέπει
              καθώς καταφέρνουν να χάνουν αγώνες που, βάσει όλων   µόνο να ζηµιώνει εκείνον. Πρέπει και να ωφελεί τη δική σου
              των οιωνών, θα έπρεπε να είναι δικοί τους. Και ακολούθως   οµάδα».
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34