Page 42 - TRACTION 117
P. 42
TOP MODEL
Στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας οδηγήσαµε το νέο Peugeot 208, που έρχεται να
συνεχίσει την εντυπωσιακή παρουσία του Γάλλου κατασκευαστή στην κατηγορία B
Segment ή Super Mini, όπως συνηθίζεται να λέγεται. Το λέµε αυτό γιατί στην πρό-
σφατη ιστορία της η Peugeot έδωσε το «παρών» το 1983 µε το 205 στην κατηγορία
αυτή και µέχρι σήµερα µε το 206, το 207 και την πρώτη γενιά 208, έχει πουλήσει
περισσότερες από 15.000.000 µονάδες! ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Και το σκορ αναµένεται να εκτοξευθεί µε την ανανεωµένη δηµιουργία του 208, που
άφησε άριστες εντυπώσεις τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά. Έχοντας όλες τις ΣΤΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑ
αισθήσεις της οξυµµένες η Peugeot αφουγκράζεται αλλά και οραµατίζεται το µέλλον
της αυτοκίνησης, γι’ αυτό και το νέο 208 εξοπλίζεται µε κινητήρες βενζίνης, πετρελαί-
ου αλλά και µε ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα η ηλεκτρική έκδοση e-208 ήταν διαθέσιµη
και την οδηγήσαµε στην παρουσίαση.
Το νέο 208 βασίζεται στην εξελιγµένη πλατφόρµα της Peugeot, η οποία συµβάλλει
αφενός στη µείωση του βάρους κατά 30 κιλά, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει µεγαλύ-
τερη ακαµψία. Παράλληλα ο σχεδιασµός του, που σε πολλά σηµεία παραπέµπει σε
Concept Car, του εξασφαλίζει καλύτερη αεροδυναµική. Πάντα σε σύγκριση µε τον
προκάτοχό του έχει µειωµένη αντίσταση κύλισης και βελτιωµένη θερµοµόνωση και
ηχοµόνωση.
Σχεδιαστικά στο µπροστινό µέρος πρωταγωνιστής είναι η µεγάλη µάσκα, που κατε-
βαίνει πολύ χαµηλά δίνοντας επιβλητική εµφάνιση στο αυτοκίνητο, σε συνδυασµό
µε τα φώτα LED σε σχήµα λεπίδας αλλά και τα φώτα ηµέρας που «ταξιδεύουν» σε
ηµιελλειπτική πορεία επάνω στον προφυλακτήρα. Το πλάι τονίζεται ιδιαίτερα µε τα
γυαλιστερά µαύρα πλαστικά φρύδια που καλύπτουν τα φτερά στο άνοιγµά τους.
Πίσω η ιδέα να συνδέονται τα φώτα µεταξύ τους µε µια µαύρη λωρίδα, όπως και στο
508, κάνει ακόµη πιο εντυπωσιακό το αποτέλεσµα.
Στο εσωτερικό το ανανεωµένο 3D i-Cockpit µε εντυπωσιακή απεικόνιση των πλη-
ροφοριών δηµιουργεί θετική εικόνα σε συνδυασµό και µε τα ποιοτικά υλικά. Στην
κεντρική κονσόλα υπάρχει έγχρωµη οθόνη 5,7 ή 10 ιντσών, ανάλογα µε την έκδοση,
που εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες του σύγχρονου οδηγού. Πληθώρα ηλεκτρονικών
συστηµάτων ασφαλείας προστατεύουν οδηγό και επιβάτες σε κάθε στιγµή χρήσης
του αυτοκινήτου. Από πλευράς κινητήρων εσωτερικής καύσης υπάρχει ο γνωστός
βραβευµένος 1,2 Pure Tech µε απόδοση 75, 100 και 130 ίππων, που συνδυάζονται ο
πρώτος µόνο µε µηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ο δεύτερος µε µηχανικό ή αυτόµατο
οκτώ σχέσεων και ο τελευταίος µόνο µε αυτόµατο. Στους πετρελαιοκινητήρες ο γνω-
στός επίσης βραβευµένος 1,5 Blue HDI απόδοσης 100 ίππων συνδυάζεται µόνο µε
µηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Οδηγήσαµε όλες τις εκδόσεις κινητήρων, περισσότερο
όµως αυτή µε τον πετρελαιοκινητήρα.
Στον δρόµο παραµένει γνήσιος εκφραστής της γαλλικής σχολής, που σηµαίνει κορυ-
φαία συµπεριφορά στις στροφές κρατώντας υποδειγµατικά τη γραµµή που σηµαδεύεις
µε το τιµόνι. Ευχάριστο στην οδήγηση, µε περιορισµένους θορύβους στην καµπίνα και
φυσικά µε όχι απλώς δοκιµασµένες, αλλά βραβευµένες κινητήριες µονάδες, ταξιδεύ-
εις οικονοµικά και µε ασφάλεια.
e-208
Όπως έγραψα και στην αρχή, οδηγήσαµε και την ηλεκτρική έκδοση του 208. Εξοπλίζε-
ται µε έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων µε 260 Nm ροπή στρέψης και η περι-
εκτικότητα της µπαταρίας είναι 50 Kwh. Σύµφωνα µε την Peugeot, η αυτονοµία αγγίζει
τα 340 χιλιόµετρα µε το σύστηµα µέτρησης WLTP. Η ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά
στα 150 χιλιόµετρα. Παράλληλα, αυτό που ενδιαφέρει όλους µε την εξάπλωση της ηλε-
κτροκίνησης είναι το τι γίνεται µε τις µπαταρίες σε βάθος χρόνου. Η Peugeot λοιπόν για
τις µπαταρίες του e-208 δίνει οκτώ χρόνια εγγύηση ή 160.000 χιλιόµετρα. Όσον αφορά
την ελληνική αγορά, το νέο 208 είναι διαθέσιµο από αυτό τον µήνα µε τους κινητήρες
βενζίνης και πετρελαίου, ενώ η ηλεκτρική έκδοση αναµένεται Φεβρουάριο ή Μάρτιο
του 2020. Οι τιµές του αναµένεται να ξεκονούν κάτω από τις 14.000 ευρώ.
42 TRACTION MAGAZINE