Page 23 - TRACTION 121
P. 23

Κινητήρες
                                                                                      Ως γνωστόν και ο πολυβραβευμένος
                                                                                      τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας βεν-
                                                                                      ζίνης της Ford που εξοπλίζει το Puma
                                                                                      είναι δημιούργημα Έλληνα επιστήμονα.
                                                                                      Πρόκειται για τον Βαγγέλη Καρβού-
                                                                                      νη, Manager Powertrain Systems &
                                                                                      Programs, ο οποίος ηγήθηκε της δη-
                                                                                      μιουργίας αυτού του ομολογουμένως
                                                                                      εντυπωσιακού κινητήρα απ’ το λευκό
                                                                                      χαρτί.
                                                                                      Στη νέα εποχή, όπως διαμορφώνεται
                                                                                      πλέον η αγορά του αυτοκινήτου, η
                                                                                      Ford λανσάρει με το Puma την προηγ-
                                                                                      μένη ήπια υβριδική τεχνολογία. Χάρη
                                                                                      στην τεχνολογία Eco Boost Hybrid,
                                                                                      αναβαθμίζεται ο βενζινοκινητήρας 1.0
                                                                                      Eco Boost αντικαθιστώντας τον κλασι-
                                                                                      κό εναλλάκτη με μια ενσωματωμένη
                                                                                      γεννήτρια με μίζα 11.5 kW.
                                                                                      Με τον τρόπο αυτό αποθηκεύει την
                                                                                      ενέργεια που παράγεται κατά το
                                                                                      φρενάρισμα, και ώς τώρα χανόταν,
                                                                                      σε μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων
                                                                                      λιθίου 48 Volt. Η ενέργεια που απο-
                                                                                      θηκεύεται χρησιμοποιείται είτε για
                                                                                      να προσφέρει πρόσθετη ροπή στον
                                                                                      βενζινοκινητήρα, που μπορεί να
                                                                                      φτάσει έως 50 Nm και να βοηθήσει
                                                                                      στη μείωση της κατανάλωσης, αλλά
                                                                                      και να συμβάλει στη λειτουργία των
                                                                                      περιφερειακών συστημάτων του αυ-
                                                                                      τοκινήτου.
                                                                                      Φυσικά και ο θερμικός κινητήρας έχει
                                                                                      δεχθεί τις αρετές του υβριδικού συστή-
                                                                                      ματος, βοηθώντας τους μηχανικούς να
                                                                                      μειώσουν τη συμπίεση του κινητήρα
                                                                                      χρησιμοποιώντας μεγαλύτερο τούρμπο.
                                                                                      Ο κινητήρας αυτός διατίθεται σε δυο
                                                                                      εκδόσεις, απόδοσης 125 και 155 ίπ-
                                                                                      πων, ενώ παράλληλα υπάρχουν κινη-
                                                                                      τήρες βενζίνης τεχνολογίας Eco Boost
                                                                                      και Eco Blue diesel που συνδυάζονται
                                                                                      με εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
                                                                                      και σύστημα Auto Start-Stop.
                                                                                      Στο Puma η Ford λανσάρισε επίσης
                                                                                      τον πρώτο τρικύλινδρο κινητήρα που
                                                                                      απενεργοποιεί αυτόματα τον έναν
                                                                                      κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη
                                                                                      όλη η ισχύς του κινητήρα και τον ενερ-
                                                                                      γοποιεί αυτόματα μέσα σε 14 χιλιοστά
                                                                                      του δευτερολέπτου, χωρίς φυσικά κα-
                                                                                      μία από τις δυο διαδικασίες να γίνονται
                                                                                      αντιληπτές.

                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28