Page 48 - TRACTION 122
P. 48
Νέα για το αυτοκίνητο και όχι όνο!
ΚΟΡΝΙΖΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
αυτοκίνητο
motorsport
www.traction.gr
ποδήλατο
οτοσυκλέτα
Φωτογραφία: Θωµάς Κ. Ευθυµίου
Ο χρόνος θυµίζει… Και είναι ανελέητος… Σε ένα από τα γυρίσµατα σηκώθηκε µακριά από τον δρόµο µε την ανάπτυξη του ευκάλυπτου,
για τις ανάγκες του τηλεοπτικού «Traction», κάπου στα βόρεια της σε ένα µέρος που σπάνια θα σηκώσεις το βλέµµα για να δεις…
Αττικής, ανακαλύψαµε από αντανάκλαση αυτή τη «φωλιασµένη» Ποιος όµως να πάει την εποχή του ’30 ή του ’40 τόσο µακριά από οικολογία
πινακίδα σε έναν υπέργηρο ευκάλυπτο. Γιατί υπέργηρος; Γιατί την Αθήνα; Όλο και κάποιοι θα πήγαιναν. Για βόλτα, για φαγητό σε
µας το προδίδει η πινακίδα. «Τέρµα 1ου Ταξί Τιµολογίου Σ.Ι.Σ.Α.Τ. κάποιο από τα ταβερνάκια της περιοχής ή για κάποια δουλειά.
Τηλ. 52474». Φανταστείτε… Η Αθήνα µε πενταψήφιο τηλεφωνικό Αναζητώντας να µάθουµε κάτι παραπάνω για τα ταξί της πρωτεύου- extreme sport
νούµερο! Αναζητώντας την εποχή εκείνη που κάποιος υπάλληλος σας της χώρας µας και να το µοιραστούµε µαζί σας, ανακαλύψαµε
ή συνεργάτης ή ταξιτζής από το σωµατείο κάρφωσε αυτή την πινα- ότι τα πρώτα επιβατικά αυτοκίνητα στην Αθήνα εµφανίστηκαν στα
κίδα στον µικρό, αναπτυσσόµενο εκείνη την περίοδο ευκάλυπτο, τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού, όµως ήταν πάρα
µεταφερόµαστε στη δεκαετία του ’30, γιατί τότε – σύµφωνα µε την πολύ ακριβά για να τα αγοράσει ο κόσµος. Έτσι άρχισαν να εµφανί-
έρευνά µας – τα τηλέφωνα στην Αθήνα ήταν πλέον πενταψήφια, ζονται τα ταξί στην αρχή, όπως συνέβαινε στις µεγάλες ευρωπαϊκές
ενώ στην επαρχία τετραψήφια. Τα ψηφία των αριθµών κλήσης δεν πόλεις.
άλλαξαν παρά µόνο στις αρχές της δεκαετίας του 1960, τότε που οι Η λέξη ταξί προέρχεται από τη λέξη «taximeter», µετρητής που
τηλεφωνικοί αριθµοί κλήσης στην Αθήνα έγιναν εξαψήφιοι. είχαν και έχουν ακόµη τα ταξί για τον υπολογισµό της απαιτούµενης
Και η πινακίδα αυτή ήταν το όριο που τελείωνε το «1ο Τιµολόγιο» πληρωµής για την υπηρεσία µεταφοράς που οφείλει να πληρώσει ταξίδια
και άλλαζε η ταρίφα, προφανώς σε «2ο Τιµολόγιο», αυτό που ο επιβάτης.
σήµερα αποκαλούµε «διπλή ταρίφα» ή αλλιώς «εκτός περιοχής Για την ιστορία να πούµε ότι το ταξίµετρο ήταν έξω από το αυτοκίνη- lifestyle
ευρύτερης Αθήνας». το, πάνω από τον τροχό, από την πλευρά του οδηγού, ενώ αργότε-
Τα χρόνια πέρασαν, είναι ανελέητα και διδάσκουν… Η πινακίδα ρα τοποθετήθηκε µέσα, επάνω στο ταµπλό του αυτοκινήτου.
48 TRACTION MAGAZINE