Page 50 - TRACTION 122
P. 50
RACING ktx_nrg_allsmart_207x270mm out.pdf 1 14/02/2020 17:06
RETRO
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
C
ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΟΥ SUBARU LEGACY ΕΠΙΑΣΑΝ ΧΕΡΙΑ ΘΡΥΛΩΝ ΤΟΥ WRC,
M
ΑΝΟΙΓΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ∆ΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ Y
ΤΟΥ IMPREZA. ΑΡΑ, «ΠΤΩΧΟ ΠΛΗΝ ΤΙΜΙΟ» ΤΟ LEGACY; ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ CM
Πρόδροµος των µεγάλων επιτυχιών που επιφύλασσε το µέλλον για την Prodrive MY
και τη Subaru, το Legacy ήταν το πρώτο αυτοκίνητο ράλι της ιαπωνικής εταιρείας CY
µε επίπεδο (boxer) κινητήρα. Τετρακύλινδρο, δίλιτρο, µε περίπου 300 ίππους, το CMY
µοτέρ της Subaru έκρυβε µέσα του µια συνταγή θριάµβου – αν και θα ήταν το K
Impreza το µοντέλο που θα την εκτελούσε. Έτσι το θέλησε η µοίρα των ράλι, το
Legacy να ανοίξει τον δρόµο για τον πιο προηγµένο – από κάθε άποψη – από-
γονό του.
Όπως και να ‘χει όµως, το Legacy κατάφερε να πρωταγωνιστήσει – κυρίως στο
βρετανικό πρωτάθληµα ράλι – µε πολύ σηµαντικούς οδηγούς, τον Richard Burns
και τον Alister McRae. O Burns, µάλιστα, το 1993 κατάφερε να κερδίσει τον
τίτλο στη συγκεκριµένη διοργάνωση ενώ ήταν µόλις 22 ετών, ο νεότερος πρω-
ταθλητής στην ιστορία του BRC. Και ενώ ο Alister δεν είχε και τόσο εντυπωσιακή
πορεία µε το Legacy, ο αδελφός του, ο µέγας Colin McRae, είχε προβιβαστεί
στην οµάδα WRC του David Richards. Στην πραγµατικότητα ο Colin έτρεχε σε
επιλεγµένους αγώνες µε το Legacy περιµένοντας το Impreza. Παρόλα αυτά κα-
τέκτησε µε αυτό τη µία και µοναδική νίκη στο παγκόσµιο πρωτάθληµα ράλι, στη
Νέα Ζηλανδία. Η συγκεκριµένη επιτυχία του Colin McRae στην κατηγορία Group
A το 1993 ήταν και η πρώτη για τη Subaru στο WRC.
Εκτός του McRae, για λογαριασµό της Prodrive την ολοκαίνουργια Subaru
World Rally Team οδηγούσαν πολύ µεγάλα ονόµατα. Οι Φινλανδοί Ari Vatanen,
Hannu Mikkola και Markku Alen πάλευαν µε το Legacy απέναντι στις κυρίαρ-
χες, τότε, Toyota Celica. Γράφοντας, όλοι µαζί, ένα µοναδικό κεφάλαιο στην
ιστορία του WRC.