Page 50 - TRACTION 125
P. 50

RACING




                                                                                        RETRO
































                                                                                                                  C
                         ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ                                                               M
                                                                                                                  Y
                                   Ο ΑΘΛΟΣ ΤΗΣ MAZDA ΤΟ 1991 ΣΤΟ LE MANS ΑΝΕΒΑΣΕ                                 CM
                                  ΤΟ 787B ΣΤΟ ΠΑΝΘΕΟΝ ΤΩΝ ΘΡΥΛΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΤΥΠΩΝ.                                   MY
                                                  ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΑΞΙΖΕ                                        CY
                          Το 2011, ο συµπαθής Βρετανός πιλότος Johnny Herbert δέθηκε στο κάθισµα του Mazda 787Β και   CMY
                          έκανε έναν γύρο, τον γύρο του θριάµβου, στο Le Mans. Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι διοργανωτές του   K
                          πλέον εµβληµατικού αγώνα αντοχής στον κόσµο συνέβαλαν στον εορτασµό της 20ής επετείου από
                          τη µεγάλη νίκη της Mazda στις 24 Hours of Le Mans, το 1991. Ο Herbert δεν είχε καταφέρει να
                          απολαύσει την επινίκια ηδονή, καθώς ήταν υπερβολικά εξαντληµένος ύστερα από την οδήγηση
                          στο τελευταίο κοµµάτι της κούρσας και δεν είχε δύναµη να παραστεί ούτε καν στην απονοµή των
                          επάθλων, το άνοιγµα της σαµπάνιας κ.λπ. στο βάθρο των νικητών. Όµως, η αλήθεια είναι ότι ο
                          Johnny Herbert, µαζί µε τους Bertrand Gachot και Volker Wiedler, είχε γράψει ιστορία: Οι τρεις
                          τους έκαναν τη Mazda την πρώτη ιαπωνική εταιρεία που κατέκτησε τη νίκη στο Le Mans – και δη
                          στην κορυφαία κατηγορία, των προτοτύπων. Και το πέτυχε αυτό µε τον δικό της τρόπο, ρίχνοντας
                          στην αρένα ένα αυτοκίνητο χωρίς έµβολα, βαλβίδες κ.λπ., αλλά µε το σήµα - κατατεθέν της, τον
                          περιστροφικό κινητήρα Wankel.
                          Για όσους αµφέβαλαν ότι τα τρία πρωτότυπα της Mazda θα κατόρθωναν να φτάσουν, έστω, έως
                          τον τερµατισµό του 24ωρου µαραθώνιου, η αποστοµωτική απάντηση ήρθε από την τελική κατάταξη:
                          Από τα 38 εκκινήσαντα οχήµατα, µόλις τα εννέα άντεξαν ώς την καρό σηµαία. Τα τρία από αυτά
                          ήταν Mazda, δύο µε κωδικό µοντέλου «Β» και ένα στην απλή, παλαιότερη εκδοχή του 787. Σε
                          κάθε περίπτωση, επρόκειτο για ένα θηρίο 700 ίππων, το οποίο ισοπέδωσε κάθε ανταγωνιστή – και,
                          οπωσδήποτε, τα φαβορί της εποχής Mercedes και Jaguar. Αποδεικνύοντας ότι ακόµη και µια σχετι-
                          κά µικρή ιαπωνική εταιρεία, αφοσιωµένη σε έναν εναλλακτικό τύπο κινητήρα εσωτερικής καύσης,
                          µπορεί να κερδίσει το Le Mans. Μάλιστα, ήταν τόσο µεγάλη η υπερηφάνια και ο ενθουσιασµός,
                          ώστε η ιαπωνική τηλεόραση έκανε συχνά διακοπές στην κανονική ροή του προγράµµατος προκειµέ-
                          νου το κοινό να παρακολουθεί ζωντανά την πορεία της Mazda προς έναν ανεπανάληπτο θρίαµβο.
   45   46   47   48   49   50   51   52