Page 12 - TRACTION 128
P. 12

AΣΦΑΛΕΙΑ



                            «Το νερό στο αυλάκι»




























                Η συζήτηση για την Οδική
                Ασφάλεια και τη βελτίωση
                των συνθηκών στο µέλλον
                περιλαµβάνει συχνά και την
                εκπαίδευση στα σχολεία.
                Τι είναι όµως αυτό που µπορεί να
                κάνει τη διαφορά;



               Θέλουµε τα παιδιά µας να γίνουν πιο υπεύθυνα από εµάς, καλύτεροι   τις µετακινήσεις τους. Θεωρούν ακόµη ότι κάνουν αυτά που πρέπει,
               οδηγοί, πιο ασφαλείς, µε καλύτερη συµπεριφορά, σεβασµό στους   αλλά τελικά το αποτέλεσµα και η ζωή άλλα δείχνουν...
               συνανθρώπους και στο περιβάλλον.                   Με αυτή την παραδοχή, ότι όλοι οι γονείς θέλουν να κάνουν τα
               Γιατί τα παιδιά µας και όχι όλοι όσοι κυκλοφορούµε εκεί έξω; Τι είναι   παιδιά τους καλύτερα και πιο υπεύθυνα απ’ τη δική τους γενιά, ας
               αυτό που µας κάνει να πιστεύουµε ότι εµείς «δεν έχουµε σωτηρία»,   δούµε τι είναι αυτό που χρειάζεται και ενίοτε αρκεί για να γίνουν τα
               αλλά για τα παιδιά µας υπάρχει ελπίδα;             πράγµατα καλύτερα.
               Ισχύουν όλα τα παραπάνω και αποτελούν εύστοχες προσδοκίες όσο
               και διαπιστώσεις. Ωστόσο αυτή η συζήτηση είναι τόσο παλιά, που   Το νερό φτιάχνει αυλάκι
               κάποια από τα παιδιά του 2000 είναι σήµερα ενήλικες και κυκλοφο-  Την πρώτη φορά που θα κυλίσει νερό σε µια πλαγιά, αυτό ακολουθεί
               ρούν ανάµεσά µας. Με τον «ίδιο» τρόπο που κυκλοφορούµε κι εµείς,   µια διαδροµή κατηφορική, µε τη βοήθεια της βαρύτητας και τελικό
               ενταγµένοι πια στην απέναντι όχθη.                 προορισµό τη θάλασσα.
               Αυτή που εύχεται «τα παιδιά µας να διαµορφώσουν ένα καλύτερο   Καθώς κυλά το νερό, διαµορφώνει σιγά σιγά ένα αυλάκι, το οποίο
               οδικό περιβάλλον». «Η Οδική Παιδεία πρέπει να µπει στα σχολεία,   ακολουθεί πιστά.
               να µάθουν από µικρά, όχι σαν κι εµάς». Και τα τρένα συνεχίζουν να   Την κατεύθυνση δεν την ορίζει. Η κατωφέρεια και η βαρύτητα αποφα-
               περνούν...                                         σίζουν την πορεία που θα ακολουθήσει.
               Όταν ανακαλύψουµε πώς λειτουργούν τα πράγµατα στον εγκέφαλό   Το επόµενο νερό που θα πέσει, πού θα πάει πιστεύετε; Στο ήδη δια-
               µας είναι πολύ εύκολο να καταλάβουµε ποιος είναι ο µηχανισµός που   µορφωµένο αυλάκι! Το οποίο έτσι γίνεται όλο και πιο βαθύ και πλέον
               πρέπει να αλλάξει για να αλλάξουν και τα πράγµατα. Για να κάνουµε   η µοναδική επιλογή πορείας κάθε «νέου νερού».
               αυτά που πρέπει, ώστε τουλάχιστον η επόµενη γενιά να βαδίσει σε   Όταν γίνει κοίτη και όσο πιο βαθιά είναι η «χαρακιά» στη γη και στο
               ένα πιο ασφαλές περιβάλλον.                        χώµα τόσο πιο δύσκολο είναι να γίνει εκτροπή του ποταµού πλέον
               Μπορούµε µε σχετική ασφάλεια να υποθέσουµε ότι όλοι ανεξαιρέ-  και αλλαγή στην πορεία του νερού.
               τως οι γονείς θα ήθελαν τα παιδιά τους να είναι ασφαλέστερα κατά   Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο λειτουργεί και ο ανθρώπινος εγκέφαλος.

              12 TRACTION MAGAZINE
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17