Page 15 - TRACTION 128
P. 15
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
AΥΤΟN ΤΟΝ ΜΗΝΑ
Γεννήθηκε στις 30 Οκτωβρίου του 1936 στο Τορίνο και ήταν Ιταλός οδηγός αγώνων
και πρώτος επίσηµος παγκόσµιος πρωταθλητής της Formula 1. Κέρδισε τον τίτλο το
1950. Ήταν επίσης πρωταθλητής Ιταλίας το 1937, το 1938 και το 1939. 01.10.1985
Οξυδερκής, εργατικός και ευφυής, έγινε διδάκτωρ Πολιτικής Επιστήµης (αν και ορι- Πεθαίνει ο Ninian Sanderson,
σµένες πηγές λένε ότι ο πτυχιακός τίτλος του αφορούσε τη µηχανική), ενώ διακρίθηκε Σκωτσέζος οδηγός αγώνων, αντι-
επίσης στο σκι, το ποδόσφαιρο και τον αθλητισµό γενικότερα. Όλα έδειχναν ότι στη πρόσωπος αυτοκινήτων και νικητής
µεταπολεµική Ιταλία θα είχε µια µεγάλη καριέρα ως αξιωµατικός ιππικού µε τον ιταλικό του αγώνα 24 Ώρες του Λε Μαν
στρατό, αλλά αυτό το ενδεχόµενο το άφησε πίσω του ως πιθανότητα για να εκπληρώ- το 1956 µε µία Jaguar D-Type, συµµετοχή της Ecurie
σει µια διαφορετική φιλοδοξία: τους αγώνες αυτοκινήτων. Ecosse που µοιράστηκε µε τον Ron Flockhart. Το 1999,
Ενώ ήταν ακόµη στο πανεπιστήµιο, αγόρασε το πρώτο του αυτοκίνητο, ένα µετα- το σπορ αυτοκίνητο Jaguar που κέρδισε τις 24 Ώρες
χειρισµένο Alfa Romeo, µε το οποίο έτρεξε το 1925 στο Aosta-Gran San Bernardo του Λε Μαν του 1956 πωλήθηκε στο Christie’s στο
Hillclimb. Κατά τη διάρκεια του 1933 και του 1934 αγωνιζόταν µε Maserati και Alfa Λονδίνο για 1,71 εκατοµµύρια λίρες. Εκείνη την εποχή
Romeo, και ξεκίνησε τη φιλία του µε τον συµπατριώτη του, θρύλο των αγώνων, Tazio ήταν το πιο ακριβό αυτοκίνητο που αγοράστηκε ποτέ
Nuvolari, ο οποίος και τον καθοδήγησε στην αρχή της καριέρας του. σε δηµοπρασία.
Το 1935 αγωνίστηκε για την επίσηµη οµάδα της Maserati, µε επιδόσεις που ήταν αρ-
κετές για να εντυπωσιάσει τον Enzo Ferrari, ο οποίος τον προσέλαβε να οδηγήσει στη 11.10.1957
Scuderia Ferrari. Ενδεικτικό των ικανοτήτων του είναι το γεγονός ότι µε µία Alfa Romeo Γεννιέται ο Gianfranco Cunico,
8C τερµάτισε δεύτερος στον αγώνα Mille Miglia, αφού οδήγησε όλη τη νύχτα χωρίς Ιταλός rallyman που οδήγησε για
φώτα, ενώ «χρίστηκε» νικητής Grand Prix όταν τις Fiat, Lancia, Ford και Subaru.Το
κέρδισε τον αγώνα της Νάπολης το 1937. ντεµπούτο του στα ράλι πραγµατο-
Μετά τον Β’ Παγκόσµιο Πόλεµο, ο φιλοξενού- ποιήθηκε το 1977 και την επόµενη χρονιά συµµετείχε
µενος επέστρεψε στην Alfa Corse και κέρδισε για πρώτη φορά µε Autobianchi A112 Abarth. Το
το Grand Prix des Nations του 1946. Ωστόσο, 1988 έγινε η αρχή µιας τεχνικής-αθλητικής συνεργασίας
έφυγε από την Alfa Corse ύστερα από διαφωνία µε τη Ford, κάτι που σηµατοδότησε την καριέρα του.
σχετικά µε την ηγεσία της οµάδας. Επέστρεψε Το 1990 κλήθηκε στο Boreham, την έδρα της Ford
στο σπορ το 1948. Κατά τη διάρκεια αυτής της Motorsport, να συµµετάσχει στην εξέλιξη του νέου
QUIZ περιόδου, παντρεύτηκε την Elsa Giaretto. Κατά Sierra 4x4 µαζί µε τον Malcolm Wilson και τον Colin
τη γνώµη της, το µηχανοκίνητο άθληµα ήταν µια McRae. Το 1993 ήταν η σηµαντικότερη επιτυχία του
ανόητη και επικίνδυνη δραστηριότητα και προσπάθησε να τον πείσει να σταµατήσει. Cunico που κέρδισε το Rally di Sanremo, έναν αγώνα
Σαν απάντηση στις αιτιάσεις της συζύγου του, τρεις µέρες µετά τον γάµο του, µε συµ- για το Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Ράλι, µε την ιδιωτική
µετοχή της υψηλής κοινωνίας της Ιταλίας, ταξίδεψε στην Αργεντινή, όπου οδήγησε το οµάδα Promotosport. Το 2011, ο Cunico πέρασε το
Maserati 8CL στη νίκη στο Gran Premio Internacional del General San Martin. Κατά κατώφλι των 300 εµφανίσεων, όντας νικητής δώδεκα
την επιστροφή του στην Ευρώπη, κέρδισε διάφορα Grand Prix και το 1948 υπέγραψε εθνικών τίτλων στην καριέρα του.
εκ νέου µε την Alfa Corse.
Το 1950 επέστρεψε στην Alfa Romeo για το πρώτο Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Οδηγών 13.10.1944
της FIA. Ο εναρκτήριος αγώνας της σεζόν πραγµατοποιήθηκε στο Silverstone Circuit, Πεθαίνει σε ηλικία 35 ετών ο Jean
µπροστά σε 150.000 θεατές. Εκεί κέρδισε, µε τους οµολόγους του Luigi Fagioli και Trémoulet, Γάλλος οδηγός αγώνων,
Reg Parnell να κάνουν το τελικό της Alfa Romeo 1-2-3. Τη χρονιά αυτή, µε αντιπά- που κέρδισε το 1938 µε Delahaye
λους τούς Piero Taruffi και Alberto Ascari, κατέκτησε το πρωτάθληµα, γεγονός που 135 CS τις 24 Ώρες του Λε Μαν
απογείωσε την αγωνιστική του αξία. Συνέχισε µε την Alfa Romeo για τη σεζόν του 1951 του 1938 µε τoν Eugène Chaboud. Ήταν ονοµαστό
και επέστρεψε στη Ferrari για το 1952, όµως η συνολική κυριαρχία του Ascari στο στέλεχος της Γαλλικής Αντίστασης κατά τη διάρκεια του
πρωτάθληµα ήταν ένα πικρό πλήγµα στην εικόνα του. Β’ Παγκοσµίου Πολέµου.
Παρέµεινε στη Ferrari για τη σεζόν του 1953. Χωρίς κάποιον νέο τίτλο, αλλά πάντα µε
αστείρευτη όρεξη, το 1954 σε ηλικία 47 ετών, µετά την αποχώρηση του Ascari, έγινε 20.10.1978
πρώτος οδηγός στη Ferrari! Πεθαίνει σε ηλικία 29 ετών ο
Στον δρόµο για το γαλλικό Grand Prix του 1966 έχασε τον έλεγχο της Lotus Cortina Gunnar Axel Arvid Nilsson, Σουη-
στις Άλπεις της Σαβοΐα, χτύπησε έναν στύλο τηλεγραφίας και σκοτώθηκε αµέσως. δός οδηγός αγώνων της Formula
Επρόκειτο να παρακολουθήσει τον αγώνα και να συµµετάσχει στη µαγνητοσκόπηση 1, ο οποίος κέρδισε το 1975 το
ως σύµβουλος και οδηγώντας δίπλα στον Γάλλο ηθοποιό Yves Montand, ο οποίος βρετανικό Πρωτάθληµα Formula 3. Η µοναδική
έπαιξε τον ρόλο ενός πρώην παγκόσµιου πρωταθλητή στην ταινία Grand Prix. του νίκη σε Grand Prix ήταν σε αυτό του Βελγίου το
1977.
Νίνο Φαρίνα (Giuseppe Antonio «Nino» Farina)
TRACTION MAGAZINE 15