Page 32 - TRACTION 131
P. 32
top model
Η Seat με το νέο Leon είναι έτοιμη να αναβιώσει την
compact κατηγορία, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει δεχθεί
ισχυρό πλήγμα από την επέλαση των SUV. Από το 1998,
όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί
περισσότερα από 2,2 εκατομμύρια Leon, καθώς διαχρονικά
ήταν ο βασικός πυλώνας της γκάμας των Ισπανών. Βασι-
σμένο στη νέα πλατφόρμα MQB Evo προσφέρει πληθώρα
λύσεων σε σχέση με τους κινητήρες που το πλαισιώνουν.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: κινητήρες με βενζίνη (TSI), diesel
(TDI), φυσικό αέριο (CNG), mild hybrid (eTSI) και plug-in
hybrid (eHybrid). Άλλη μια απόδειξη πως στην επόμενη
μέρα της αυτοκίνησης όλοι οι κινητήρες έχουν τη θέση τους,
ανάλογα πάντα με τις ανάγκες του εκάστοτε αγοραστή. Αν
και πιο τολμηρό σχεδιαστικά σε σχέση με την απερχόμενη
γενιά διατηρεί όλα εκείνα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά
ενός Leon. Οι χώροι στο εσωτερικό της καμπίνας έχουν
βελτιωθεί καθώς είναι μακρύτερο, ενώ έχει αυξηθεί και το
μεταξόνιο, που πλέον αγγίζει τα 2.686 mm, δηλαδή 50 mm
περισσότερο από την τρίτη γενιά Seat Leon. Στο εσωτερικό
είναι εμφανής η αναβάθμιση ενώ την παράσταση κλέβει η
κεντρική οθόνη infotainment 10 ιντσών, η οποία περιλαμ-
βάνει αναγνώριση χειρονομίας. Το «διαγώνιο» σχεδιαστικά
γράφημα της οθόνης εμπνέεται από την κεντρική λεωφόρο
Diagonal της Βαρκελώνης. Είναι η πρώτη φορά που η
σχεδίαση του interface γίνεται στο νέο Digital Lab της Seat,
επομένως είναι απολύτως λογικό να υπάρχουν επιρροές από
την ισπανική κουλτούρα. Στη θέση του συμβατικού πίνακα
οργάνων τοποθετείται και το Digital Cockpit, το οποίο δια-
θέτει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών. Κατά τη
διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση
FR με τον κινητήρα eTSI των 150 ίππων, που συνδυάζεται
με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και το αυτόματο κιβώτιο
διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Τα puddles που βρίσκονται
τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι επιτρέπουν στον οδηγό να
πραγματοποιήσει γρήγορες αλλαγές, προδιαθέτοντας για
περισσότερη συμμετοχή, ιδιαίτερα σε κλειστές διαδρομές. Η
τιμή για τη βασική έκδοση με τον κινητήρα των 1.000 κ.εκ.
ξεκινούν από 18.190 ευρώ.