Page 18 - TRACTION 132
P. 18

γιατρε μου...                                                              απο τον ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ












































              ΘΥμΑ ΤΗΣ ΒΡεΤΑνΙΚΗΣ             Ο αγέννητος λύγκας
              ΣΥΓχΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ
              πώΣ ΘΑ μπΟΡΟΥΣε
              νΑ ΣώΘεΙ Η εΘνΙΚΗ                Στο μέσον της δεκαετίας του ’70, η British Leyland είχε το μεγαλεπήβολο όραμα να αναστήσει
              ΑΥΤΟΚΙνΗΤΟΒΙΟμΗχΑνΙΑ,            την παραπαίουσα βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της. οι όμιλοι στους οποίους
              ΤΟ Triumph Lynx δεν              εντάσσονται προβληματικές μάρκες είναι μια επιχειρηματική φόρμουλα του σήμερα, οπότε, τη-
              ΚΑΤΑφεΡε πΟΤε νΑ                 ρουμένων των αναλογιών, η British Leyland ήταν μπροστά από την εποχή της. τόσο μπροστά
              πΡΑΓμΑΤΟπΟΙΗΣεΙ ΤΙΣ              όμως, ώστε τελικά απέτυχε παταγωδώς. παράξενα σχήματα, αναντίστοιχα με τις απαιτήσεις
                                               της αγοράς αλλά κυρίως προβληματικά και αναξιόπιστα τελικά προϊόντα, οδήγησαν την
              φΙΛΟδΟξΙεΣ ΤΟΥ                   British Leyland στη χρεοκοπία.
                                               μία από τις πάμπολλες αποτυχίες ήταν το Triumph Lynx, ένα τετραθέσιο σπορ κουπέ, το
                                               οποίο, υποτίθεται, θα εκθρόνιζε το δημοφιλές και εξαιρετικά επιτυχημένο Ford Capri. με τη
                                               γνωστή και μη εξαιρετέα μέθοδο του δρος Φρανκενστάιν – ή, κοινώς, το «κόψε-ράψε» – οι
                                               σχεδιαστές της British Leyland πήραν ως βάση το διθέσιο Triumph TR7, διατήρησαν το σφηνο-
                                               ειδές εμπρός μέρος με τους αναδυόμενους προβολείς και απλώς επανασχεδίασαν τα οπίσθια
                                               του «Λύγκα». το αποτέλεσμα έμοιαζε σαν ένα υβρίδιο δύο διαφορετικών αυτοκινήτων ή,
                                               όπως σαρκάζοντας παρατηρούσαν κάποιοι δημοσιογράφοι, το Lynx έδινε την εντύπωση
                                               ενός μοντέλου το οποίο σχεδιάστηκε από δύο designers που ήταν τσακωμένοι άγρια και δεν
                                               μιλούσαν ο ένας στον άλλον.
                                               Όπως και να ’χει, πάντως, το Triumph Lynx επρόκειτο να εφοδιαστεί με έναν κινητήρα V8 της
                                               Rover, χωρητικότητας 3,5 λίτρων, με απόδοση 190 ίππων. εάν αυτό συνέβαινε, το Lynx θα
                                               μπορούσε να αντιμετωπίσει με αξιώσεις το Ford Capri στις πιο ισχυρές εκδόσεις του. τελικά,
                                               όμως, το 1978 η British Leyland αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο όπου θα παραγόταν
                                               και το Triumph Lynx καταδικάστηκε σε επ’ αόριστον εξορία στους αιώνιους πάγους της αυτοκι-
                                               νητικής ιστορίας.
              18 TRACTION MAGAZINE08



                                                                                                                                                                            20,7x27 / TRACTION
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23