Page 22 - TRACTION 132
P. 22

cover story

              oνειρο vs Εφιάλτη...



              «Μετά τον τερματισμό λέω στον εαυτό μου
              δεν θα ξαναέρθω ποτέ. Μετά όμως, κατά
              τον Φεβρουάριο ή Μάρτιο, μετράω τις μέρες
              μέχρι να έρθει το επόμενο...»

              Κάθε μέρα στον αγώνα είναι μια περιπέτεια από μόνη
              της. Δώδεκα συνεχόμενες ημέρες συνθέτουν την πιο
              ακραία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σχε-
              δόν βάρβαρη για οχήματα και ανθρώπους, ένα στοί-
              χημα, ένα όνειρο, μια απάτητη κορυφή στο ανάγλυφο
              της ζωής μιας «ειδικής» κατηγορίας ανθρώπων που η
              αναζήτηση των ορίων είναι το ίδιο προφανής όσο και
              η αναζήτηση εστιατορίου για κάποιους άλλους...
              Φέτος το Dakar μέτρησε την 42η διοργάνωση σε
              43 χρόνια. Είχε νικητές και άτυχους, θριαμβευτές και
              απογοητευμένους. Δεύτερη φορά στα εδάφη της Σα-
              ουδικής Αραβίας, που μετά το περσινό «στοίχημα με
              την πλάτη στον τοίχο» μοιάζει να αποτελεί τον ιδανικό   SETH QUINTERO
              τόπο για τον αγώνα και τη συνέχειά του.  Το παιδί - θαύμα ξεκίνησε τη δική του ιστορία. Συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά στο
              Έπειτα από 42 διοργανώσεις υπάρχουν νέες μονα-  Dakar, σε ηλικία 18 ετών και 4 μηνών, και έγινε ο νεότερος συμμετέχων στη 42χρο-
              δικές στιγμές ακόμη και για τα απέραντα αρχεία των   νη ιστορία του Dakar. Κέρδισε την έκτη ειδική του αγώνα και έγινε έτσι και ο νεότε-
              στατιστικών. Στις μοτοσυκλέτες κέρδισε οδηγός που   ρος νικητής ειδικής του Dakar, κάτι που επανέλαβε και στην 11η Ε.Δ.! Θα μπορούσε
              ήταν αγέννητος όταν συμμετείχε για πρώτη φορά στον   να κάνει το απόλυτο θαύμα, καθώς την όγδοη ημέρα ήταν δεύτερος στην κατάταξη,
              αγώνα ο νικητής στα αυτοκίνητα.         εννέα λεπτά από τον πρώτο. Ωστόσο στην ένατη ειδική, ενώ είχε περάσει πρώτος,
              Η πρώτη θέση στη γενική κατάταξη άλλαξε οκτώ φο-  ένα πρόβλημα στο κιβώτιο τον έστειλε στο bivouac λαμβάνοντας τη μέγιστη ποινή
              ρές στις εννέα πρώτες ημέρες και άλλη μία μέχρι τον   χρόνου. Ένα φυσικό ταλέντο με οτιδήποτε καταπιάνεται, από μηχανοκίνητους αγώνες
              τερματισμό, αναδεικνύοντας μία από τις πιο κοντινές   μέχρι ποδόσφαιρο, έχει προλάβει να κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα UTV στις
              μάχες στην ιστορία. Στα αυτοκίνητα, η πρώτη θέση άλ-  κατηγορίες Junior αλλά και Pro!
              λαξε μία φορά, τη δεύτερη ημέρα. Ο πρωτοπόρος της
              δεύτερης ημέρας κέρδισε και τον αγώνα, κάτι που δεν
              έχει συμβεί ξανά στην ιστορία. Το απόλυτο όμως έγινε
              στα φορτηγά. Το ίδιο πλήρωμα μπήκε επικεφαλής από
              την πρώτη ειδική του αγώνα και δεν την έχασε ποτέ.
              Μαζί κέρδισε και μια θέση στην ιστορία, καθώς κάτι
              τέτοιο δεν έχει συμβεί ξανά στο παρελθόν.
              Γυναίκα κέρδισε ειδική στα αυτοκίνητα, ύστερα από
              24 χρόνια, ενώ εμφανίστηκε ο νεότερος ηλικιακά
              νικητής σε ειδική διαδρομή. Μόλις 18 ετών και 112
              ημερών, που λίγο έλειψε να κερδίσει και την κατηγο-
              ρία του!
              Κάθε ένας από τους 499 συμμετέχοντες της φετινής
              διοργάνωσης επιστρέφει με ιστορίες που θα τον
              συντροφεύουν μια ζωή. Καλές ή κακές, δεν έχει ση-
              μασία. Σημασία έχει ότι για το 80% από αυτούς, όταν
              ανέβηκαν στη ράμπα της εκκίνησης είχαν ολοκληρώ-
              σει το μεγαλύτερο μέρος μιας διαδρομής. Αυτής απ’
              όπου ξεκινά το όνειρο.
              «Σαράντα πέντε χρόνια περίμενα να έρθει αυτή η
              ώρα... Πρέπει να φτάσω στον τερματισμό». Ο Pascal
              Rauber στα 57 πραγματοποίησε ένα παιδικό του
              όνειρο. Βγήκε εκτός αγώνα από την πρώτη ειδική,
              συνέχισε εκτός αγώνα για πέντε ακόμη ημέρες. Για τον
              ίδιο σημασία έχει ότι έζησε το όνειρό του...
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27