Page 13 - TRACTION 132
P. 13

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ

              της, ενώ αυξάνουν σηµαντικά τη βασική πληροφόρηση. Η χρήση
              κράνους µειώνει κατά 37% την πιθανότητα ένα ατύχηµα να είναι
              κράνους µειώνει κατά 37% την πιθανότητα ένα ατύχηµα να είναι
              θανατηφόρο για τον µοτοσυκλετιστή.
              θανατηφόρο για τον µοτοσυκλετιστή.
              4    Σύµφωνα µε το Συµβούλιο Βιοµηχανίας Μοτοσυκλετών


              4/ Motorcycle Industry Council, λιγότεροι από τους µισούς
              οδηγούς µοτοσυκλέτας (στη Βόρεια Καρολίνα, το 2015) έχουν παρα-
              οδηγούς µοτοσυκλέτας (στη Βόρεια Καρολίνα, το 2015) έχουν παρα-
              κολουθήσει εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης µοτοσυκλέτας. Αντί αυ-
              κολουθήσει εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης µοτοσυκλέτας. Αντί αυ-
              τού, προτίµησαν να είναι αυτοδίδακτοι στην οδήγηση µοτοσυκλέτας ή
              να διδαχθούν από την οικογένεια ή φίλους. Η αναζήτηση εκπαίδευσης
              αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο εξοικείωσης µε τους κανόνες που
              διέπουν την οδήγηση µοτοσυκλέτας, αλλά και την αντιµετώπιση των
              κινδύνων που καλούνται να αντιµετωπίσουν στον δρόµο.
                                                                θανατηφόρο δυστύχηµα σε σχέση µε συµβατικές µοτοσυκλέτες, ανε-
                                                                ξαρτήτως κυβισµού! Η επιλογή τέτοιων µοτοσυκλετών για κυκλοφο-
                   Ένα ανησυχητικό στοιχείο που αποκαλύπτει η έρευνα είναι ότι   ρία στον δρόµο ενδέχεται να δρα συνδυαστικά και µε κάποιους από
              5το 92% των οδηγών που ενεπλάκησαν σε τροχαίο δεν είχε   τους προαναφερθέντες παράγοντες.
              παρακολουθήσει εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης µοτοσυκλέτας.
              Οι οδηγοί που δεν έχουν εκπαιδευτεί είναι πιο πιθανό επίσης να µην
              φορούν κράνος.  Στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη η εκπαίδευση µετά   Σχεδόν στα µισά θανατηφόρα συµβάντα έχει καταγραφεί
              το δίπλωµα αποτελεί διαδικασία συνδεδεµένη µε την ασφάλεια των  9κατανάλωση οινοπνεύµατος. Οδηγοί µοτοσυκλέτας που
              µοτοσυκλετιστών. Στη Β. Καρολίνα µετρήθηκε και σε νούµερα. Οι   έχουν καταναλώσει αλκοόλ παρουσιάζουν σηµαντικές δυσκολίες
              µισοί που δεν έχουν ακολουθήσει εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης   αποφυγής σύγκρουσης, φρενάροντας είτε υπερβολικά είτε λιγότερο
              µοτοσυκλέτας αποτελούν το 92% των θυµάτων...      απ’ όσο χρειαζόταν, ενώ χαρακτηριστική είναι και η αδυναµία που
                                                                καταγράφηκε στην αποφυγή εµποδίου και στη διενέργεια ελιγµών. Το
                                                                γεγονός δεν εκπλήσσει, ωστόσο κάνει σαφέστερες τις επιπτώσεις της
                  Τα περισσότερα ατυχήµατα δηµιουργούνται κατά τα πρώτα   κατανάλωσης έστω και µικρής ποσότητας αλκοόλ.
              6λεπτά µιας σύντοµης διαδροµής – για ψώνια, εκπλήρωση   Το αλκοόλ συνήθως ενοχοποιείται αξιωµατικά. Στη συγκεκριµένη
              υποχρεώσεων ή επισκέψεις – παρά σε µεγαλύτερες εξορµήσεις και   έρευνα αναφέρονται και µερικά από τα αποτελέσµατα της κατανάλω-
              ταξίδια. Είναι σηµαντικό να υπάρχει εγρήγορση σε κάθε διαδροµή   σής του, υφαίνοντας τις συνθήκες των ατυχηµάτων.
              και φυσικά ο κατάλληλος προστατευτικός εξοπλισµός.
              Η πληροφορία έρχεται να συµπληρώσει το γνώριµο στην Ευρώπη
              ότι τα περισσότερα θανατηφόρα γίνονται στις πόλεις και µε χαµηλές   Λιγότερο από το 10% των µοτοσυκλετιστών που
              ταχύτητες. Τώρα µαθαίνουµε ότι γίνονται κυρίως στην αρχή αυτών των  10ενεπλάκησαν σε ατύχηµα είχαν οποιασδήποτε µορφής
              διαδροµών παρά στην ολοκλήρωσή τους.              ασφάλιση, νοσοκοµειακή περίθαλψη ή αποζηµίωση ατυχήµατος.
                                                                Αυτό έχει να κάνει µε τη «θανατηφόρο» πεποίθηση µερίδας οδηγών
                                                                ότι είναι ασφαλείς και υπεράνω κινδύνου. Έχουν χαµηλή ικανότητα
                  Η ηλικία φαίνεται ότι έχει µια συµµετοχή στα ατυχήµατα.   αντίληψης αιτίου και αιτιατού στα δεδοµένα της οδήγησης και εκθέ-
              7Οδηγοί µεταξύ 20 και 29 ετών και µεταξύ 50 και 59 ετών   τουν τους εαυτούς τους – και όχι µόνο – σε ρίσκο, αγνοώντας τους
              εµπλέκονται συχνότερα σε ατυχήµατα µε µοτοσυκλέτα. Η ερµηνεία   κινδύνους που ελλοχεύουν στον δρόµο.
              που δίνεται στο γεγονός είναι από τη µία η έλλειψη εµπειρίας για τους
              νεότερους οδηγούς και από την άλλη η «φθορά» στις δεξιότητες µαζί
              µε τη µείωση των ανακλαστικών για τους µεγαλύτερους, όταν όµως
              έχουν µεσολαβήσει κάποια χρόνια αποχής από την οδήγηση και
              επιστρέφουν.
              Όπερ έστι µεθερµηνευόµενον, για τις ηλικίες 50-59 η αδιάκοπη
              οδήγηση µοτοσυκλέτας διαφέρει από την οδήγηση έπειτα από αποχή
              µεγάλου χρονικού διαστήµατος.


                  Μοτοσυκλέτες υπερ-υψηλών επιδόσεων, σύµφωνα µε την
              8έρευνα, είναι τέσσερις φορές πιο πιθανό να εµπλακούν σε

                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18