Page 12 - TRACTION 133
P. 12

AΣΦΑΛΕΙΑ



























                                    Οδήγηση και



                        τεχνολογίες αιχµής







                     Άραγε µήπως η ραγδαία ανάπτυξη των συστηµάτων υποβοήθησης στα αυτοκίνητα
                     Άραγε µήπως η ραγδαία ανάπτυξη των συστηµάτων υποβοήθησης στα αυτοκίνητα
                                            δηµιουργεί τελικά χειρότερους οδηγούς;
                                            δηµιουργεί τελικά χειρότερους οδηγούς;

               Αν πριν από µία δεκαπενταετία, ή και ακόµα πιο πρόσφατα, παρουσιά-  νουν αν είµαστε κουρασµένοι και να µας προτρέπουν να σταµατήσου-
               ζαµε στους εαυτούς µας µία λίστα µε αρκτικόλεξα δηµιουργηµένα από   µε για ξεκούραση και καφέ, να κρατούν αποστάσεις από το προπορευ-
               αµέτρητους σχεδόν συνδυασµούς φωνηέντων και συµφώνων ως έναν   όµενο όχηµα, να καλύπτουν αυτόνοµα πολλά χιλιόµετρα µέσα στα
               συνδυασµό σωτήριων συστηµάτων υποστήριξης του οδηγού, πέρα   αστικά κέντρα, αλλά και να προσαρµόζουν αυτόµατα το τιµόνι µας αν
               από την αρχική απορία, θα ακολουθούσε η αµφιβολία της ουσιαστικής   από απροσεξία ή χωρίς να ανάψουµε φλας φανεί ότι παρεκκλίνουµε
               απόδοσής τους.                                     από τη λωρίδα µας…
               ∆είτε εδώ: ABS, TC, SC, LDA, CC, ACC, BSM, TPWS, HAC, VSC, EBD,   Και αυτά είναι µόνο ένα ενδεικτικό ποσοστό ύπαρξης και λειτουργίας
               EBS, ΒΑ, ASL, ΑΗΒ, PCS w/PD, PCBA, LTA, RSA, TSR, ISC, TJA, HA,   ευρέως διαδεδοµένων συστηµάτων ασφαλείας…
               DAA, είναι µόνο µερικά από αυτά που βρήκαµε µε µία πρόχειρη µατιά
               κοιτάζοντας πίνακες συστηµάτων ασφαλείας δυο - τριών µοντέλων   Τότε και τώρα…
               σύγχρονων αυτοκινήτων…                             Οι παλιότερες γενιές οδηγών αναγνωρίζουν τη χρησιµότητα και τον
               Αν και αυτά τα συστήµατα πωλούνται στους καταναλωτές ως εξοπλι-  καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια των νέων συστηµάτων ασφαλείας,
               σµός ασφάλειας ή «πολυτέλειας», µπορεί – όχι άδικα – να υποστηρι-  αλλά την ίδια στιγµή ένα ακόµα debate έχει ξεκινήσει. Οι παλιοί οδη-
               χθεί ότι δηµιουργούν µια αίσθηση εµπιστοσύνης που µε τη σειρά της   γοί θεωρούν ότι τα ηλεκτρονικά συστήµατα υποβοήθησης έχουν αφαι-
               καθιστά τους οδηγούς λιγότερο ασφαλείς.            ρέσει σε µεγάλο βαθµό την ελευθερία και την απόλαυση της οδήγη-
               Κι όµως, τα συστήµατα τα οποία… υποκρύπτονταν πίσω από αυτά τα   σης, ενώ οι νεότερες γενιές, που δεν χρειάστηκε να ρυθµίσουν πλατίνες
               αρκτικόλεξα, όχι µόνο είναι πραγµατικότητα, όχι µόνο συνεργάζονται   και έµαθαν ότι κοκοράκια δεν είναι µόνο κάτοικοι των πτηνοτροφείων
               µεταξύ τους µε αρτιότητα και αµεσότητα, αλλά πλέον είναι προσιτά   ή των κοτετσιών, αλλά και των µηχανών εσωτερικής καύσης, θεωρούν
               στις µεσαίες και πάνω κατηγορίες αυτοκινήτων, ενώ πληθώρα αυτών   πως οτιδήποτε χωρίς αυτά τα σύγχρονα συστήµατα ασφαλείας είναι µία
               συναντούµε πια και στα αυτοκίνητα πόλεων!          επικίνδυνη περίπτωση.
               Έτσι φτάσαµε στο σήµερα, όπου τα αυτοκίνητα δύνανται πλέον να   Παλιά, οι οδηγοί (αναφερόµαστε σε συνειδητοποιηµένους ανθρώπους
               φρενάρουν µόνα τους για λογαριασµό µας, να ελέγχουν την ταχύτητα   όταν κάθονταν πίσω από το τιµόνι και όχι ανθρώπους που απλώς
               και τη συµπεριφορά του αυτοκινήτου µας στον δρόµο, να µας ενηµερώ-  αναζητούσαν κάτι να τους µεταφέρει από το σηµείο Α στο σηµείο Β)



              12 TRACTION MAGAZINE
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17