Page 15 - TRACTION 133
P. 15

McKLEIN's CORNER              απο τον Θωμά Κ. ΕυΘυμίου


































                                                                                     Το βιβλίο
              Η εικόνα                                                             Sharknose V6 Ferraris

                                                                            Η ιστορία των «Sharknose» Ferrari, με το εντυ-
              Στο πρώτο έτος της νέας μορφής αγώνων Formula, το βρετανι-    πωσιακό ρύγχος που παραπέμπει σε καρχαρία,
              κό Grand Prix, στις 15 Ιουλίου 1961, έδωσε στη Ferrari έναν    είναι μια ιστορία δόξας και δράματος. Εξαιρε-
              συντριπτικό θρίαμβο. Στον πέμπτο αγώνα για το παγκόσμιο        τικές νίκες, όπως η κατάκτηση του πρωταθλή-
              πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς, στο Aintree, κοντά στο Λίβερ-  ματος Formula 1 το 1961 με τον Αμερικανό
              πουλ, τέσσερις διαγωνιζόμενοι από το Maranello πήραν την      οδηγό Phil Hill, συνδέονται άρρηκτα με βαθιές
              εκκίνηση. Τρεις πέρασαν τη γραμμή τερματισμού. Και αυτές οι    τραγωδίες, όπως για παράδειγμα, ο θάνατος
              τρεις Ferrari «Sharknose» κέρδισαν τις τρεις πρώτες θέσεις στο   του Wolfgang von Trips και δεκαπέντε θεατών
              βρετανικό Grand Prix.                                          στο ιταλικό Grand Prix του 1961 στη Monza.
              Ο δημοσιογράφος Richard von Frankenberg, ο οποίος έκανε        Ο νεοφερμένος Giancarlo Baghetti, από την
              ρεπορτάζ από το Aintree για το γερμανικό περιοδικό «Auto      άλλη πλευρά, απαθανατίζεται στα βιβλία ρεκόρ
              Motor und Sport», έπρεπε να ζητήσει τη συγχώρεση των          με τρεις νίκες στις τρεις πρώτες εμφανίσεις του
              αναγνωστών του, παραδεχόμενος: «Πρέπει να είμαι απόλυτα ει-               στη Formula 1.
              λικρινής σχετικά με αυτό. Το γεγονός ότι o von Trips ήταν πολύ   Η αγωνιστική πτώση της ομάδας το 1962, ύστε-
              γρήγορος και πολύ αξιόπιστος σήμερα ήταν προφανές σε όλους     ρα από μια υπέροχη σεζόν το προηγούμενο
              μας. Αλλά ότι θα ήταν ένας εξαιρετικός οδηγός στη βροχή… για   έτος με επτά νίκες σε Grand Prix, είναι καθαρό
              αυτό δεν ήμουν πεπεισμένος εκατό τοις εκατό. Τώρα είμαι».      δράμα. Η συνεχής παρέμβαση σε επιχειρημα-
              Ο οδηγός από τη Ρηνανία κέρδισε το Grand Prix στις βρετανι-   τικό επίπεδο από τη σύζυγο της Ferrari, Laura,
              κές νήσους με χρόνο 2:40:53,6 μπροστά από τους συμπαίκτες      διέκοψε ολόκληρη την ηγετική παρουσία της
              του Phil Hill και Richie Ginther. Και οι δύο ακολουθούσαν      Scuderia, που ήταν «χτισμένη» γύρω από τον
              τον νικητή με διαφορά περίπου 46 δευτερόλεπτα. Ο τέταρτος      Carlo Chiti, αφήνοντας στον 26χρονο Mauro
              πιλότος της Ferrari, ο Giancarlo Baghetti, έπρεπε να αποσυρθεί   Forghieri το τρομακτικό καθήκον να διευθύ-
              ύστερα από ατύχημα στον 27ο γύρο.                              νει το τεχνικό τμήμα της ομάδας. Ο Forghieri
              Σε πρωτόγονες για τα σημερινά δεδομένα συνθήκες, σε             ξεπέρασε τις προσδοκίες και έγινε μια από
              δρόμους - γυαλί με κάποιες αχυρόμπαλες σε διάφορα σημεία,      τις κορυφαίες φιγούρες των μηχανοκίνητων
              οι πιλότοι των μονοθεσίων ήταν ήρωες. Στη φωτογραφία ο                     αθλημάτων.
              von Trips σε κάποιο σημείο της πίστας δημιουργεί «τείχος» από   Αυτό το βιβλίο, με πολλές μη δημοσιευμένες
              το σπρέι του νερού με φόντο ένα ασθενοφόρο που βρίσκεται      εικόνες από τα αρχεία του ασύγκριτου Bernard
              εκεί, με τους νοσοκόμους να ετοιμάζουν το φορείο για κάποιον    Cahier, καταγράφει τη λεπτομερή εικόνα
              οδηγό. Δυστυχώς η εικόνα αυτή είναι προφητική για το άδοξο     μιας από τις πιο συναρπαστικές εποχές στον
              τέλος του Γερμανού πιλότου στο ιταλικό Grand Prix…
                                                                             μηχανοκίνητο αθλητισμό, μέσα από τις Ferrari
                                                                             156 και τα πρωτότυπα «αδέλφια» της 246SP
                                                                                         και 196SP.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20