Page 18 - TRACTION 133
P. 18

γιατρε μου...                                                              απο τον ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ












































              Η Lancia StratoS HF             Σφηνοειδής γραφή
              Zero θΑ μπΟΡΟΥΣε
              νΑ εΙνΑΙ ΤΟ ΑΡχεΤΥπΟ
              ΤΗΣ ΡΗξΙΚεΛεΥθΗΣ                 Καθόλου άδικα, η δημιουργία του στούντιο Bertone με επικεφαλής υπεύθυνο του concept
              ΣχεδΙΑΣΗΣ ΟχΗμΑΤων.              car τον χαρισματικό Marcello Gandini, θεωρείται ως ένα από τα πιο συγκλονιστικά σχεδια-
              δεν εμΟΙΑζε                      στικά πρωτότυπα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Η Lancia Stratos HF Zero ήταν ο ορισμός της
              με ΤΙπΟΤΑ πΡΙν                   φαντασίας και της φουτουριστικής τόλμης. για να εκτιμήσει κάποιος επαρκώς το μέγεθος της
              ‘Η μεΤΑ ΑπΟ ΑΥΤΗν.               καινοτομίας που εισήγαγε, θα πρέπει να φανταστεί τον κόσμο στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας
                                               του 1970. Και, παράλληλα, να αναλογιστεί ότι ακόμη και σήμερα, δηλαδή μισό και πλέον
              ενΑ πΡΑΓμΑΤΙΚΑ                   αιώνα αργότερα, η Stratos Zero παραμένει ένα συνταρακτικό σχήμα. γενιές ολόκληρες από
              ΑξεπεΡΑΣΤΟ                       νέους σχεδιαστές την ερωτεύτηκαν σφόδρα, κάποιοι μάλιστα ομολογούν ότι επέλεξαν το
              ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗμΑ                     αυτοκινητικό design ως επάγγελμα ακριβώς επειδή δεν μπορούσαν να βγάλουν τη Stratos
                                               Zero από το μυαλό τους. ακραία αλλά και με έναν εντελώς ιδιαίτερο τρόπο καλαίσθητη, η
                                               Zero ήταν αδιανόητα χαμηλή, με συνολικό ύψος μόλις 84 εκ. από το έδαφος. Δεν είχε πόρτες
                                               και ο οδηγός μαζί με τον συνεπιβάτη ήταν υποχρεωμένοι να λάβουν τις θέσεις τους με ολίγα
                                               ακροβατικά. ο εμπρός τραπεζοειδής ανεμοθώρακας ανασηκωνόταν, μαζί με το τιμόνι, το
                                               οποίο και αυτό αναδιπλωνόταν ώστε να διευκολύνει την πρόσβαση. μια από τις αναρίθμητες
                                               ιδιορρυθμίες της Stratos Zero ήταν ότι δεν ήταν απλώς ένα στατικό πρωτότυπο. αντιθέτως,
                                               ήταν εφοδιασμένη με τον τετρακύλινδρο, σε διάταξη V κινητήρα των 1.584 κ.εκ. της Lancia
                                               Fulvia HF, με τα διπλά καρμπιρατέρ και την απόδοση των 115 ίππων. την οδηγούσε ενίοτε ο
                                               ίδιος ο μετρ Nuccio Bertone, απολαμβάνοντας το πολιτισμικό σοκ που προκαλούσε η Zero σε
                                               οποιονδήποτε την αντίκριζε. Θρυλείται, δε, ότι σε πύλες ελεγχόμενης εισόδου, το αυτοκίνητο
                                               ήταν σε θέση να περάσει κάτω από τις μπάρες. Ήταν τόσο ανώτερη, ώστε δεν ανεχόταν να τη
                                               σταματούν για διατυπώσεις.

              18 TRACTION MAGAZINE08



                                                                                                                                                                            20,7x27 / TRACTION
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23