Page 30 - TRACTION 135
P. 30

MOTO: YAMAHA TRACER 9 / TRACER 9 GT

                Και πάλι από την αρχή

































                Ο κανόνας λέει ότι δεν αλλάζεις μια επιτυχημένη συνταγή. Η Yamaha, παρά την
               άκρως επιτυχημένη πορεία των Tracer 900, προχώρησε σε συνολική ανανέωση ώστε
                    με ένα άλμα στον χρόνο να ορίσει εκ νέου την έννοια του Sport Touring


              Στόχος ήταν να διατηρηθεί η ισορροπία στην αυθεντική αίσθηση της   από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή της το 2019), αλλά σπεύδει να
              οδήγησης μοτοσυκλέτας και της «παρέμβασης» της τεχνολογίας σε   διεκδικήσει κι άλλες.
              αυτή.                                              Οι αλλαγές είναι εκτενείς σε πλαίσιο, αναρτήσεις και κινητήρα. Η
              Η διαδρομή από τις λιτές «παραδοσιακές» μοτοσυκλέτες χωρίς   προσαρμογή στις προδιαγραφές Euro 5 έφεραν και αύξηση του κυ-
              ηλεκτρονικά βοηθήματα προς την εφαρμογή όλο και περισσότερων   βισμού. Το Tracer 900 πλησίασε στο όνομά του, με 890 κ.εκ. πλέον
              συστημάτων, μοιραία έχει αλλοιώσει την οδήγηση και τη συμμετοχή   από 847, και ανάλογη αύξηση της απόδοσης στον τρικύλινδρο CP3
              του οδηγού στα τεκταινόμενα.                       κινητήρα με τον ασύμμετρο χρονισμό.
              Σε αυτή την άσκηση, η Yamaha, με τη νέα Tracer και Tracer 9 GT,   Οι ίπποι ανέβηκαν στους 119 από 115 και η ροπή αυξήθηκε 7%.
              καταθέτει την πρότασή της μιλώντας περισσότερο για οδήγηση και   Ένα στοιχείο, η ροπή, υπήρχε πληθωρική και στο προηγούμενο,
              την απόλαυση που προσφέρει, παρά για την αρμάδα των ηλεκτρονι-  όμως επιλέχθηκε οι επεμβάσεις να γίνουν για την περαιτέρω αύξησή
              κών συστημάτων.                                    της. Γιατί είναι το στοιχείο που ο οδηγός αντιλαμβάνεται και απολαμ-
              Η ιστορία των Tracer 900 ξεκινά το 2015, όταν «ντύθηκε» το εκρηκτι-  βάνει περισσότερο και συχνότερα στην οδήγηση.
              κό γυμνό ΜΤ09 με τα απαραίτητα για την ένταξή του στην κατηγορία   Βαρύτερος στρόφαλος, αύξηση της διαδρομής του εμβόλου και
              Sport Touring. Το δύσκολο της αποστολής αυτής ήταν ότι έπρεπε να   διαμόρφωση της τροφοδοσίας, όλα συνέβαλαν στην αύξηση της
              αποδειχθεί και άξιος διάδοχος του TDM 900 που, ύστερα από μία   ροπής. Έτσι μπόρεσαν οι δύο πρώτες σχέσεις στο κιβώτιο να γίνουν
              εικοσαετία δόξας και τρεις επιτυχημένες γενιές, έπρεπε να αποσυρθεί.   πιο μακριές, περιορίζοντας και τον αριθμό των αλλαγών κατά την
              Με όπλα τον δυναμισμό και την άμεση απόκριση, σε συνδυασμό   αστική μετακίνηση.
              με την προσιτή του τιμή, έφτασε πολύ σύντομα στην κορυφή των   Στο επανασχεδιασμένο για πιο εύκολες αλλαγές κιβώτιο προστέθηκε
              πωλήσεων της κατηγορίας.                           και το quick shifter, σύστημα αλλαγής σχέσεων χωρίς τη χρήση του
              Το 2018 δέχτηκε σημαντικές αλλαγές που έκλεισαν τη συζήτηση περί   συμπλέκτη, τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα.
              ευστάθειας και συμπληρώθηκε από την παρουσία μιας έκδοσης GT,   Η απόλαυση κατά την οδήγηση έφερε τα Tracer στη θέση που
              με πλήρη ταξιδιωτικό εξοπλισμό και ανανεωμένο σχεδιασμό.  βρίσκονται. Αποτελούν το άθροισμα της αίσθησης Sport και Touring
              Η τρίτη γενιά των Tracer ήρθε να επανατοποθετήσει το μοντέλο στον   και όχι τον κοινό τους παρονομαστή. Όσο εύκολα αποδίδει ως Sport
              χώρο που ήδη ηγείται. Μια όχι τόσο απαραίτητη απόφαση, που μοιά-  άλλο τόσο συνοδεύει ως Touring τις επιλογές του οδηγού.
              ζει ωστόσο με τα ανακλαστικά της μοτοσυκλέτας και τον δυναμισμό   Το Deltabox πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο είναι ελαφρύτερο και
              που αποπνέει. Δεν κάθεται στις δάφνες της (τριπλάσιες πωλήσεις   μικρότερων διαστάσεων, συνδυάζεται με επανατοποθέτηση του

             TRACTION MAGAZINE 30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35