Page 33 - TRACTION 135
P. 33

ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ




              γρήγορο από αυτό της Red Bull. Το πείσµα του επτάκις πρω-  «πράσινες Mercedes».
              ταθλητή και οι στρατηγικές επιλογές εκ µέρους της οµάδας, σε   Ενώ πέρυσι σαν «ροζ Mercedes» διεκδικούσαν θέσεις στο βά-
              συνάρτηση µε κάποια τεχνικά προβλήµατα που αντιµετώπισε ο   θρο και εν πάση περιπτώσει διακρίνονταν µεταξύ των µεσαίων
              Verstappen, έφεραν τη νίκη στη Mercedes. Αλλά το πιο σηµα-  οµάδων, φέτος φαίνεται να έχουν οπισθοδροµήσει. Αυτό ισχύει
              ντικό στοιχείο εντοπίζεται στην ικανότητα της γερµανοβρετανι-  επειδή είναι πλέον αδύνατον – και οικονοµικώς εντελώς ασύµ-
              κής οµάδας να ανακάµπτει. Υποτίθεται ότι το πρόβληµά της για   φορο – να γίνουν παρεµβάσεις στα βασικά χαρακτηριστικά
              το 2021 είναι δοµικό, έχει να κάνει µε την αρχιτεκτονική του   του µονοθεσίου. Το rake, άλλωστε, αφορά την αεροδυναµική
              µονοθεσίου και τη διαφορά ύψους ανάµεσα στην ουρά και το   ισορροπία, τη σχεδίαση της πίσω ανάρτησης, τη χωροθέτηση
              ρύγχος. Το λεγόµενο «rake» στο αυτοκίνητο της Red Bull είναι   εξαρτηµάτων κ.λπ.
              µεγάλο, εξού και το έντονα σφηνοειδές προφίλ της RB16B, το   Όλα αυτά δεν µπορούν να αλλάξουν µεσούσης της αγωνιστι-
              οποίο και ευνοείται από τις τεχνικές προδιαγραφές του 2021.  κής περιόδου. Η Mercedes, όµως, έχει διαφορετική άποψη.
              Αντιθέτως, η Mercedes F1 W12 E Performance είναι περισ-  Έστω και µε µεγάλο κόστος σε ανθρωποώρες, έστω και εις
              σότερο παράλληλη µε το έδαφος και υστερεί – θεωρητικά   βάρος του σχεδιασµού του µονοθεσίου για την επόµενη χρο-
              τουλάχιστον. Τότε πώς ο Hamilton πήρε την pole position στην   νιά, η F1 W12 E Performance δεν είναι το αυτοκίνητο που
              Ίµολα; Πώς σηµείωσε τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα; Πώς   απογοήτευσε στις χειµερινές δοκιµές εξέλιξης. Είναι πλέον ένα
              σάρωσε τους πάντες στο πέρασµά του όταν ξεκίνησε να ανε-  αξιόµαχο όπλο, το οποίο διαρκώς βελτιώνεται.
              βαίνει θέσεις από την ένατη όπου βρέθηκε στο δεύτερο µέρος   Ταυτόχρονα, ο κάτοχος του θρόνου, ο Lewis Hamilton, δεν
              της κούρσας;                                       είναι έτοιµος να παραδοθεί στον νέο και ορµητικό σφετεριστή.
              ∆εν χωρά αµφιβολία ότι το χαµηλό rake επηρεάζει αρνητικά   Και γι’ αυτό ακριβώς το εάν θα είναι ο Max Verstappen αυτός
              τις επιδόσεις του µονοθεσίου, κάτι που φαίνεται πολύ πιο έντο-  που θα φορέσει το στέµµα θα κριθεί, πιθανότατα, στους τελευ-
              να στην Aston Martin, τα αυτοκίνητα της οποίας, υπό άλλες   ταίους από τους 23 αγώνες του φετινού µαραθωνίου – αν όχι
              συνθήκες, θα γίνονταν στόχος σαρκασµού και επικρίσεων σαν   στον απολύτως τελευταίο.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38