Page 18 - TRACTION 136
P. 18
γιατρε μου... απο τον ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Αθεράπευτα σνομπ
Η Jaguar XK 150S Bertone ΗΤΑν μΙΑ επΙδεΙξΗ ΚΑΛΛΙΤεχνΙΚΗΣ εμπνεΥΣΗΣ εΚ μεΡΟΥΣ
ενΟΣ ΣπΟΥδΑΙΟΥ ΣχεδΙΑΣΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ – ΑΛΛΑ ΚΑΙ μΙΑ επΙΒεΒΑΙωΣΗ ΟΤΙ ΤΑ ΟνεΙΡΑ
πΡΑΓμΑΤΟπΟΙΟΥνΤΑΙ μΟνΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ
Η ξιπασιά ως στάση ζωής ταυτίζεται εξ ορισμού με την υπερβολή βρετανικό κουπέ, είναι, ομολογουμένως, συγκλονιστικό. Η Jaguar
και την παραβίαση των κοινώς παραδεδεγμένων ορίων. επομέ- XK 150S Bertone είναι ένα εξαιρετικά σπάνιο και υπέροχο δείγμα
νως, δεν περιορίζεται από κανέναν άλλον παράγοντα, όπως ηλικία, «αυτοκινητικής γλυπτικής» – διότι το σχήμα της μόνο με όρους
φύλο, εθνικότητα κ.ο.κ. το 1957, εάν ήσουν ξιπασμένος και ζούσες τέχνης μπορεί να αξιολογηθεί. αλλά και ως προς τα τεχνικά της χα-
στη Βρετανία, μπορούσες κάλλιστα να κυκλοφορείς με ένα κουπέ ρακτηριστικά η συγκεκριμένη Jaguar ήταν σχεδόν εξίσου ενδιαφέ-
της Jaguar. αν διεκδικούσες, όμως, τον τίτλο του πρωταθλητή στο ρουσα: Ήταν εφοδιασμένη με έναν εν σειρά εξακύλινδρο κινητήρα
άθλημα της... ξιπασίας (ούτε ξιφασκία, ούτε ιππασία), μπορούσες 3,4 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 193 ή 213 ίππους. με ένα χειροκίνη-
να αγοράσεις μια XK150 – ή μάλλον το σασί και τα μηχανικά το κιβώτιο 4 ή 5 σχέσεων, ο οδηγός μπορούσε να φτάσει σε τελική
μέρη της, χωρίς το αμάξωμα – και να τη στείλεις στην ιταλία για ταχύτητα τα 215 χλμ./ώρα, ενώ για την αποτελεσματικότητα της
έξτρα περιποίηση. εκεί, στο φημισμένο του στούντιο, ο Bertone θα επιβράδυνσης φρόντιζαν τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς
αναλάμβανε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο περίπου μοναδικό. της XK 150S, ένα στοιχείο που την τοποθετούσε στην τεχνολογική
το «περίπου» δικαιολογείται από το γεγονός ότι δεν φτιάχτηκε πρωτοπορία της εποχής. Δικαιώνοντας, ακόμη και με τα φρένα
μόνο μία Jaguar XK 150S Bertone, αλλά τρεις. το αποτέλεσμα της, ότι ήταν κάτι εντελώς ξεχωριστό – και μόνο σε ξεχωριστούς
των παρεμβάσεων που έκανε ο καλλιτέχνης Franco Scaglione στο ιδιοκτήτες θα δινόταν.
18 TRACTION MAGAZINE
20,7x27 / TRACTION