Page 15 - TRACTION 136
P. 15
απο τον Θωμά Κ. ΕυΘυμίου
McKLEIN's CORNER
Η εικόνα
Οι 24 Hours of Le Mans του 1969 πραγματοποιήθηκαν στις 14 και 15
Ιουνίου 1969 και ήταν ο όγδοος γύρος της σεζόν του Παγκόσμιου Πρω-
ταθλήματος Sportscar 1969. Έμεινε μάλιστα στην ιστορία επειδή ήταν η
τελευταία χρονιά με την παραδοσιακή εκκίνηση στυλ «Le Mans», στην
οποία οι οδηγοί διέτρεχαν όλη την πίστα για να μπουν στα αυτοκίνητά
τους, να τα ξεκινήσουν και να αρχίσουν τον αγώνα. Την προηγούμενη
χρονιά ο Willy Mairesse είχε ατύχημα στον πρώτο γύρο, στην Mulsanne
Straight, προσπαθώντας να κλείσει σωστά την πόρτα του αυτοκινήτου
του. Το ατύχημα θα είχε αποφευχθεί αν η εκκίνηση του αγώνα δεν ήταν
με το στιλ «Le Mans», ωστόσο ήταν αυτό που στοίχισε την καριέρα του
Mairesse. Κατά την έναρξη του αγώνα του 1969 ο τελικός νικητής Jacky
Ickx οργάνωσε τη δική του εντυπωσιακή διαμαρτυρία, περπατώντας επι-
δεικτικά προς το αυτοκίνητό του και όχι τρέχοντας, αφιερώνοντας επίσης
επαρκή χρόνο για να δέσει τις ζώνες του. Εν τω μεταξύ, ο ιδιώτης John
Woolfe έτρεξε μαζί με τους άλλους οδηγούς, μπήκε στο αυτοκίνητό του
και στον πρώτο γύρο, στη στροφή Maison Blanche, μη έχοντας ακόμη
δεθεί σωστά, σκοτώθηκε όταν το αυτοκίνητο διαλύθηκε.
Ο αγώνας ήταν ένας από τους πιο συναρπαστικούς στην ιστορία της
εκδήλωσης. Η Porsche είχε ήδη ολοκληρώσει το Παγκόσμιο Πρωτά-
θλημα Sportscar, και ήταν ισχυρό φαβορί για να επιτύχει την πρώτη της
νίκη. Περισσότερο από το ένα τρίτο των εκκινούντων αυτοκινήτων ήταν
Porsche, και οι πανίσχυρες 917 είχαν το προβάδισμα για το 90% του
αγώνα. Αλλά όταν το κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου των Elford /
Attwood έσπασε στις 11 το πρωί, ήταν η Ford των Ickx και Jackie Oliver
που πήρε το προβάδισμα. Ο αγώνας έληξε με τρίωρο σπριντ, με τη Ford
να «πολεμά» την Porsche 908 των Hans Herrmann και Gerard Larrousse.
Στο τέλος, το Ford GT40 – το ίδιο σασί που είχε κερδίσει τον προηγούμε-
νο χρόνο – πήρε την καρό σημαία με διαφορά μόλις 120 μέτρα ύστερα
από 24 ώρες! Ενδεικτικές της αδυσώπητης μάχης για επικράτηση ήταν οι
δηλώσεις του John Horsman (μηχανικός και πρώην αξιωματικός της RAF),
διευθυντή τότε της ομάδας της Ford: «Στο τελευταίο pit stop αφήσαμε τον
Ickx στο αυτοκίνητο γιατί είδαμε ότι ήταν σε καλό ρυθμό. Αυτό μας έδωσε
ένα μικρό πλεονέκτημα απέναντι στην Porsche».
Πολύ λίγοι οδηγοί έχουν αγωνιστεί σε αγώνες σπορ αυτοκινήτων, Formula 1 και μαραθώνιους ράλι και ακόμη
λιγότεροι ήταν επιτυχημένοι και στα τρία. Σε μια καριέρα που διήρκεσε περίπου σαράντα χρόνια στον χώρο του
μηχανοκίνητου αθλητισμού ο Jacky Ickx δεν απέτυχε ποτέ στο να εκπλήξει με τις επιδόσεις του, άσχετα αν ήταν
πίσω από το τιμόνι μιας Porsche 956 που «πήγαινε» με 320 χλμ. / ώρα στο Le Mans ή της Ferrari στα Grand
Prix της Formula 1 ή ακόμα και σε μια Mercedes G-Wagen, στο φημισμένο και εξαντλητικά δύσκολο και απαι-
τητικό Παρίσι - Ντακάρ. Αυτή η περιεκτική ανασκόπηση της καριέρας του Jacky Ickx μας μεταφέρει στο ξεκίνημά
του, από τους πρώτους αγώνες του με τις Ford Lotus, Cortina και Mustang, μέχρι την πορεία του στη Formula 1
όπου οδήγησε, μεταξύ άλλων, για τις Ferrari, Brabham και Lotus. Καλύπτει επίσης το εκπληκτικό ρεκόρ του με
έξι νίκες στις 24 Hours Le Mans – εξού και το ψευδώνυμό του «Mister Le Mans» – και πολλούς άλλους αγώνες
Το βιβλίο σπορ αυτοκινήτων αντοχής με τη Ford και την Porsche. Τέλος, ασχολείται με την επιτυχία του με τις Mercedes,
Porsche, Peugeot και Citroen σε εκδηλώσεις όπως η Paris - Dakar. Το βιβλίο των 256 σελίδων περιλαμβάνει
επίσης περισσότερες από 200 φωτογραφίες της καριέρας του Ickx από το αρχείο McKlein, οι περισσότερες από
Jacky Ickx - Mister Le τις οποίες δεν έχουν δημοσιευτεί στο παρελθόν. Υπάρχει επίσης μαρτυρία από πολλούς από τους συγχρόνους του
Mans, and much more – συμπεριλαμβανομένου του ομόσταυλού του Mario Andretti – για την ικανότητα του Βέλγου αστέρα.