Page 12 - TRACTION 136
P. 12

AΣΦΑΛΕΙΑ

































                Τραυµατισµός µε µοτοσυκλέτα




                Η συζήτηση για το κράνος έχει πιάσει τόπο ύστερα από χρόνια έντονης επιχειρηµατολογίας.
                     Ποια είναι όµως τα σηµεία του σώµατος του µοτοσυκλετιστή που, όπως δείχνουν
                             οι στατιστικές, είναι εκείνα που δέχονται τα περισσότερα πλήγµατα;


               Το «κίνηµα» ATGATT – «All The Gear, All The Time» δηλαδή «πλή-  Η πρώτη εκτίµηση αναφέρει ότι στο 30% των µη θανατηφόρων
               ρης εξοπλισµός, κάθε στιγµή» – περιγράφει την ιδανική συνθήκη κατά   τροχαίων µε µοτοσυκλέτα σηµειώθηκε τραυµατισµός στα κάτω άκρα
               την οδήγηση µοτοσυκλέτας                           και στους αστραγάλους. Το ποσοστό εαυτό είναι το µεγαλύτερο από
               Αν είχε γίνει συνείδηση και συνήθεια, το παρόν άρθρο θα είχε   όλα τα σχετικά, αναδεικνύοντας ότι ο πιο πιθανός τραυµατισµός είναι
               εντελώς διαφορετικό περιεχόµενο και η στατιστική ανάλυση θα έδινε   αυτός των ποδιών.
               διαφορετικά αποτελέσµατα.  Το θέµα είναι πέραν της περιοχής του   Στο 22% των τραυµατισµών υπήρξε πλήγµα στο κεφάλι και στον
               κεφαλιού που προστατεύεται από τη χρήση κράνους: ποια είναι εκείνα   αυχένα. Στη συνέχεια, ακολουθούν τραυµατισµοί του «άνω κορµού»,
               τα σηµεία του σώµατος που συνήθως πλήττονται κατά ένα ατύχηµα µε   δηλαδή σε στήθος, ώµους και πλάτη, έπειτα χέρια και άκρα χείρα
               δίτροχο.  Ακόµη και η αναζήτηση των σηµείων εκείνων που κινδυνεύ-  (καρπός). Λιγότερο συχνοί ήταν οι τραυµατισµοί του «κάτω κορµού»,
               ουν λιγότερο έχει ενδιαφέρον και αξία. Καθώς αν κάποιος αναζητή-  δηλαδή ισχία και λεκάνη.
               σει έστω αυτά ώστε να περιορίσει την αρµατωσιά του, σηµαίνει ότι   Ένα σχετικό κενό στην έρευνα είναι ότι δεν αναφέρεται κατά πόσο
               αναγνωρίζει πως χρειάζεται εξοπλισµός...           στους τραυµατισµούς αυτούς υπήρξε χρήση προστατευτικών από τον
               Αυτή η αναγνώριση και αποδοχή του «ενδεχοµένου» έχει µεγαλύτερη   αναβάτη ή όχι. Ωστόσο οι ενδείξεις και αναλογίες δηλώνουν ξεκάθα-
               αξία κι από την προτροπή για χρήση προστατευτικών. Είναι αυτή ακρι-  ρα τις πιο ευάλωτες περιοχές.
               βώς που ενεργοποιεί τον µηχανισµό αυτοπροστασίας στον εγκέφαλο   Από την άλλη, καθώς η έρευνα διενεργήθηκε στην πολιτεία του
               του ανθρώπου - οδηγού και τον οδηγεί να επανεξετάσει το θέµα και   Maryland, όπου η χρήση κράνους είναι υποχρεωτική, µπορεί να θεω-
               τις συνήθειές του.                                 ρηθεί ότι η έστω υποχρεωτική – κι όχι από επιλογή – χρήση κράνους
               Η πρώτη έρευνα αναφέρεται σε ένα δείγµα 1,2 εκατοµµυρίων (!)   αντικατοπτρίζει και τα µικρά ποσοστά τραυµατισµών στο κεφάλι και
               ανθρώπων που ενεπλάκησαν σε µη θανατηφόρα ατυχήµατα µέσα   το πρόσωπο.
               σε µια οκταετία. Για την έρευνα το Κέντρο Ελέγχου Νοσηµάτων (CNC)   Μια άλλη έρευνα, της AAAM, δηλαδή της Ένωσης για την Προώθη-
               των ΗΠΑ συνεργάστηκε µε τον Παγκόσµιο Οργανισµό Υγείας, τη ∆ι-  ση της Ιατρικής Τραύµατος από Τροχαία, προσδιορίζει τους τραυµα-
               εύθυνση Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόµων και την Ένωση   τισµούς σε σχέση µε την ηλικία του αναβάτη αλλά και µε τη χρήση
               για την Προώθηση της Ιατρικής Τραύµατος από Τροχαία.   κράνους ή όχι. Λαµβάνοντας στοιχεία όχι µόνο από τα νοσηλευτικά


              12 TRACTION MAGAZINE
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17