Page 31 - TRACTION 136
P. 31

απο τον Θωμά Κ. ΕυΘυμίου, ΦωτογραΦiA: Jaanus Ree/RBCP, weB


                            «πύρρειος νίκη» ονομάζεται μεταφορικά το αποτέλεσμα
                            μιας μάχης κατά την οποία αναδεικνύεται μεν νικητής,
                            αυτός όμως έχει υποστεί τόσο βαριές απώλειες, ώστε
                            μελλοντικά θα του είναι δύσκολο ή αδύνατο να συνεχίσει
                            να αγωνίζεται για την επίτευξη των σκοπών του.
                            Μια σχετική έκφραση, που επίσης έχει καθιερωθεί
                            διεθνώς, είναι «ενώ κέρδισε τη μάχη, έχασε τον πόλεμο»,
                            όταν κάποιος, λόγω κακής στρατηγικής, κερδίζει έναν
                            λιγότερο καθοριστικό στόχο, αλλά τελικώς χάνει τον
                            μεγαλύτερο και πλέον καθοριστικό.
                            Επίσης, μεγάλη απήχηση διεθνώς έχουν και οι όροι   πιο ήρεμη σκέψη; Κάποιος κοίταξε και θα είπε: περνάμε!
                            «κούφια νίκη» και «άδεια νίκη», όταν ο νικητής αποκομίζει   Η αστεία αυτή δικαιολογία προκαλεί θλίψη για το διαμέ-
                            ελάχιστο ή κανένα κέρδος.                   τρημα και το εκτόπισμα των πρωταθλητών. Και καλά το
                            Όλα τα παραπάνω ήρθαν στο μυαλό μας βιώνοντας τα   ατύχημα. το κόκκινο; Και όλα αυτά για να μπουν έγκαιρα
                            όσα διαδραματίσθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας   στην Ειδική Διαδρομή που ακολουθούσε.
                            την τελευταία ημέρα του τρίτου γύρου του παγκοσμίου   το τέλος του αγώνα είναι γνωστό. οι Ogier - ingrassia
                            πρωταθλήματος ράλι (WRC), που έγινε στην Κροατία.  κέρδισαν για 0,6’’ τους ομόσταυλούς τους Evans - Martin
                            οι εξελίξεις στον αγώνα αυτόν, λοιπόν, ανέδειξαν ένα   έπειτα από στιγμιαίο λάθος των δευτέρων. αλήθεια σκέφτηκε
                            ενδιαφέρον ερώτημα που έχει άμεση σχέση με τον   κάποιος από τους αγωνοδίκες ότι αν δεν πέρναγαν το φανάρι
                            «κόσμο» του αθλητισμού: είναι η νίκη αυτοσκοπός; Και   με κόκκινο πιθανόν να είχαν ποινή χρόνου στον επόμενο
                            αν ναι, προκειμένου να την επιτύχει κάποιος, τι είναι διατε-  Σταθμό Ελέγχου Χρόνου (Σ.Ε.Χ.), που εξ ορισμού θα ήταν
                            θειμένος να κάνει για αυτό;                 μεγαλύτερη από τα 0,6’’ που κέρδισαν τον αγώνα από τους
                            Όλα ξεκίνησαν όταν οι Ogier - ingrassia την τελευταία   Evans - Martin;
                            ημέρα του αγώνα βγήκαν από το service park για να   τα 5.000 ευρώ για το ατύχημα και τα 2.000 ευρώ για το
                            κατευθυνθούν στις Ε.Δ. Μέσα στον αστικό ιστό, στο   κόκκινο φανάρι είναι οφθαλμοφανώς ποινή - χάδι. ας
                            Ζάγκρεμπ, έκαναν μία τιμονιά στα δεξιά για να σταματή-  είμαστε ειλικρινείς: Σε μια εργοστασιακή ομάδα, τα 7.000
                            σουν σε έναν λεωφορειόδρομο για να τσεκάρουν κάτι   ευρώ για τέτοια γεγονότα ενοχλούν όσο μια βελόνα έναν
                            στο Yaris τους. τότε έπεσε επάνω τους ένα διερχόμενο   ελέφαντα...
                            από δεξιά τους όχημα. προφανώς ούτε εκείνο έπρεπε να   Δεν τελείωσαν όλα όμως εδώ… ως παράγωγο του
                            κινείται εκεί, αλλά εδώ ξεκινάει η υπόθεση.  ατυχήματος ήρθε η επίπληξη στην Toyota για το ότι
                            ο Sebastian Ogier προκάλεσε ένα ατύχημα για το οποίο   ο αξιωματούχος της Jarmo Lehtinen (Event Leader/
                            έφταιγε. Σύμφωνα με τα video που κατέκλυσαν το διαδί-  Sporting Director Toyota Gazoo Racing) βρέθηκε κοντά
                            κτυο, η τιμονιά στα δεξιά δεν συνοδευόταν από την ένδει-  στο αυτοκίνητο, ενώ απαγορεύεται εν ώρα αγώνα
                            ξη φλας. Μικροπράγματα θα πείτε. πάμε παρακάτω. το   να βρίσκεται στέλεχος ή εργαζόμενος στην ομάδα
                            γαλλικό πλήρωμα σωστά σταμάτησε και συνεργάστηκε   σε απόσταση μικρότερη του ενός χιλιομέτρου από το
                            με τις αρχές. Κάτι λογικό και δεδομένο... Μετά άρχισαν οι   αυτοκίνητο.
                            συζητήσεις μάλλον στη νοηματική, λόγω απουσίας επικοι-  το τελευταίο, σε μια ομάδα που προέρχεται από την Ιαπω-
                            νωνίας στα αγγλικά. ωστόσο, άσχετα από τη δυσνόητη   νία, χώρα με υψηλό δείκτη αξιών, πρέπει να ενόχλησε πιο
                            ή μη επικοινωνία μεταξύ των τροχονόμων και του Ogier,   πολύ από όλα. Ενδεικτικό το πόσο ενόχλησαν όλα αυτά
                            η εικόνα που έφτασε σε κάθε γωνία της γης μέσα από   τα κεντρικά της εταιρείας στην περιφέρεια του Aichi στην
                            τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενός πολυπρωταθλητή   κεντρική Ιαπωνία είναι το ότι ο πρόεδρος Akio Toyoda δεν
                            να σπρώχνει με το αυτοκίνητο τον τροχονόμο που τον   έβγαλε συγχαρητήριο μήνυμα, όπως το συνηθίζει ύστερα
                            εμποδίζει για να φύγει, μόνο αλγεινή εντύπωση προκαλεί.  από κάθε αγώνα. πόσο μάλλον τώρα που τα Yaris WRC
                            αν ήταν σε κάποια χώρα με αυστηρή στο πρωτόκολλο   έκαναν το 1-2. Ίσως γιατί όλοι γνωρίζουν πως το γεγονός
                            τροχαία/αστυνομία, θα είχε άσχημη τροπή η ενέργειά   ότι το γαλλικό πλήρωμα δεν τιμωρήθηκε με αποκλεισμό
                            του, ακόμα και στα όρια της σύλληψης. Στη μουδιασμένη   είναι από μόνο του μία νίκη. που στο γόητρο της TGR
                            από τη σπουδαιότητα του γεγονότος Κροατία, τη γλίτωσε.   μπορεί να αποδειχθεί πύρρειος…
                            Δεν έφτανε όμως μόνο αυτό... οι Ogier - ingrassia αμέ-  Κατανοούμε το πάθος για νίκη. αυτός είναι ο σκοπός
                            σως μετά το ατύχημα βρέθηκαν σε μια διασταύρωση με   τού κάθε αθλητή. πότε όμως οι ίδιοι όταν υποπέσουν σε
                            φωτεινούς σηματοδότες. Μόλις πέρασε το τραμ, έλεγξαν   λάθος, σηκώνουν με υπερηφάνεια το χέρι για να δείξουν
                            το τοπίο προφανώς και περνώντας μεγαλοπρεπώς τη   την ανάληψη ευθυνών;
                            διάβαση με κόκκινο συνέχισαν... Και σαν δικαιολογία,   Η σύνεση, η αυταπάρνηση και η παρρησία είναι χαρακτη-
                            όταν ερωτήθηκαν από τους αγωνοδίκες, έφεραν το ότι   ριστικά των σπουδαίων αθλητών. Όχι όλων όμως από
                            ήταν σοκαρισμένοι μετά το ατύχημα. αλήθεια τώρα;   ό,τι φαίνεται...
                            περνάς με κόκκινο; Κανένας από τους δυο τους δεν είχε   Κρίμα.
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36