Page 44 - TRACTION 137
P. 44
KAΘΑΡΟΣ ΑΕΡΑΣ
Ανάσα στις πόλεις Ηλεκτρικό µικρο-ταξί
και τους ωκεανούς Αυτό το ηλεκτρικό µικρο-ταξί µε υποβοήθηση πεταλιών στοχεύει στην αστική αποσυµφόρηση
µε εναλλακτικές και την ώρα που θα διαβάζετε αυτές τις γραµµές λογικά θα πρέπει να έχει µπει στη γραµµή
µορφές κίνησης παραγωγής. Η βρετανική Electric Assisted Vehicles (EAV) έχει τραβήξει την προσοχή των ειδικών
αλλά και του κοινού τον τελευταίο χρόνο µε ένα ενδιαφέρον τετράτροχο ηλεκτρικό όχηµα για
αστικά περιβάλλοντα. Ενώ οι δηµιουργίες της µέχρι τώρα έχουν επικεντρωθεί στη µεταφορά
φορτίου, η εταιρεία τώρα ασχολείται µε τη µεταφορά αυτής της τεχνολογίας σε επιβατικά οχή-
µατα µε το EAV Taxi να έχει κατασκευαστεί για να µεταφέρει άτοµα από τα κορεσµένα κέντρα
της πόλης. Η οικογένεια αστικών οχηµάτων της EAV χρησιµοποιεί µια ηλεκτρική πλατφόρµα
υποβοήθησης µε πεντάλ για µετακινήσεις µηδενικών εκποµπών, µε τη σειρά που επεκτάθηκε
πρόσφατα να περιλαµβάνει ψυγεία εµπορευµατοκιβωτίων και επίπεδες καρότσες που µοιάζουν
µε το πίσω µέρος ενός φορτηγού. Το πρόσφατα ανακοινωµένο EAV Taxi έχει σχεδιαστεί για να
µεταφέρει έως και δύο επιβάτες και όχι φορτίο στο πίσω διαµέρισµά του. Είναι εξοπλισµένο µε
πλήρη ανάρτηση και πλευρικές πόρτες, άνετα καθίσµατα, καθώς και οθόνη βίντεο για παρα-
κολούθηση πληροφοριών ταξιδιού. Ένας χώρος αποσκευών είναι τοποθετηµένος κάτω από
τα καθίσµατα και είναι προσβάσιµος είτε από το πίσω είτε από το πλάι, ενώ η καµπίνα διαθέτει
επίσης θέρµανση και ψύξη για να διατηρεί την εσωτερική θερµοκρασία σε άνετα επίπεδα.
Όλο το όχηµα έχει µήκος 2,7 µ., ύψος 2 µ. και πλάτος µόλις 1 µ., ενώ η κορυφαία ταχύτητα,
υποβοηθούµενη µε πεντάλ, αγγίζει τα 25 χλµ./ώρα. Η EAV το βλέπει ως όχηµα που ταιριάζει
σε σύντοµα ταξίδια σε πόλεις όπως το Λονδίνο, για το οποίο αναφέρει ότι περίπου 200.000
µεµονωµένες µετακινήσεις µε ταξί καθηµερινά γίνονται σε διαδροµές µικρότερες των 8 χλµ.,
ενώ στο 65 τοις εκατό αυτών µεταφέρεται µόνο ένας επιβάτης. «Το EAV Taxi θα µπορούσε όχι
µόνο να διευκολύνει τη συµφόρηση, αλλά να έχει µεγάλο αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα
και τη χρήση ενέργειας, ακόµη και σε σύγκριση µε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φορτηγά που είναι
πολύ µεγαλύτερα και βαρύτερα, αφού εκτιµάται ότι είναι 90% ελαφρύτερο από οποιοδήποτε
υβριδικό ή ηλεκτρικό αυτοκίνητο και, αν αντικαθιστούσε ένα υβριδικό Uber µε ένα ταξί EAV,
θα εξοικονοµούσαµε περίπου 9,2 µετρικούς τόνους εκποµπών διοξειδίου του άνθρακα σε έναν
µόνο χρόνο», σύµφωνα µε τον Nigel Gordon-Stewart, εκτελεστικό πρόεδρο της EAV.
44 TRACTION MAGAZIN E