Page 15 - TRACTION 138-139
P. 15

απο τον Θωμά Κ. ΕυΘυμίου
                          McKLEIN's CORNER













































                                                                                                    Η εικόνα


              Το βιβλίο                                    Το 1978 ήταν μία καθοριστική χρονιά, στην οποία οι κατασκευαστές άρχιζαν να
                                                            βλέπουν σπουδαιότητα στο μέλλον των ράλι και είχαν ξεκινήσει ήδη οι πρώτες
              Group 4 - From Stratos to Quattro               κόντρες μεταξύ τους αλλά και με τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA).
              Οι περισσότεροι οπαδοί των ράλι έχουν ακόμα αγαπημένες   Στην κορωνίδα των διαφωνιών η χρήση 16-βάλβιδων κυλινδροκεφαλών. Τα
              αναμνήσεις της δεκαετίας του '70. Ήταν μια εποχή που ήρω-  αντίτυπα που έπρεπε να παραχθούν για να εκδοθούν τα Δελτία Αναγνώρισης
              ες όπως ο Walter Rοhrl, ο Sandro Munari και ο Markku   των αγωνιστικών αυτοκινήτων (homologation) ήταν το πρώτο μπρα-ντε-φερ με
              Alεn οδηγούσαν διαρκώς με «κλειδωμένα» ανάποδα   φόντο ένα power game που σταδιακά θα κλιμακώνονταν.  Το 1978 ο εναρ-
              τιμόνια στα αυτοκίνητά τους, ενώ το χαρακτηριστικό αυτών   κτήριος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι ήταν το Μόντε Κάρλο
              των πισωκίνητων αγωνιστικών αυτοκινήτων ήταν οι ατέ-  και εδώ υπήρξαν κάποιες εκπλήξεις. Πρώτα πρώτα αξίζει να αναφέρουμε τη
              λειωτες πλαγιολισθήσεις τους σε κάθε οδόστρωμα, και οι   σφοδρή χιονόπτωση που προηγήθηκε του αγώνα, στοιχείο που επηρέασε την
              ατμοσφαιρικοί τους κινητήρες γέμιζαν με ήχους (μελωδίες   εξέλιξη του αγώνα. Και κάπως έτσι ο Sandro Munari δεν θα μπορούσε να
              στα αυτιά των χιλιάδων θεατών) τα δάση, τα βουνά και τις   κερδίσει για τέταρτη φορά με μία Stratos, η οποία στην τέταρτη Ειδική Διαδρομή
              πεδιάδες σε όλη την υφήλιο! Τα σπάνια αυτά χρόνια της   αντιμετώπισε προβλήματα με τη μετάδοση και έπρεπε να οδηγηθεί με τον συνο-
              υπεροχής της Ομάδας 4 (Group 4) ήταν θεαματικά, περιπε-  δηγό έξω από το αυτοκίνητο «δουλεύοντας» την ντίζα του γκαζιού χειροκίνητα,
              τειώδη και ιδιαίτερα διαφορετικά. Πάνω από μία δεκάδα   ενώ σύντομα η εγκατάλειψη ήταν γεγονός. Αλλά και τα «ξαδέρφια» της Stratos,
              κατασκευαστών δημιούργησαν αυτοκίνητα που κατάφεραν   τα Fiat, δεν τα πήγαν πολύ καλύτερα, επιλέγοντας συχνά λάθος ελαστικά για
              να κερδίσουν αγώνες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι   χιονισμένες Ε.Δ. Όπως βλέπουμε στη σπάνια όσο και ενδεικτική φωτογραφία,
              (WRC). Στο βιβλίο «Group 4 - From Stratos to Quattro», οι   τα ακατάλληλα ελαστικά δημιούργησαν ένα κυκλοφοριακό κομφούζιο στις Άλ-
              συγγραφείς John Davenport και Reinhard Klein περιγρά-  πεις. Οι θεατές, πάντα πρόθυμοι, όρμησαν στα χιόνια να βοηθήσουν αλλά δεν
              φουν την ιστορία αυτών των θρυλικών αυτοκινήτων ράλι,   ήταν και ό,τι πιο εύκολο να ξεκολλήσεις το 131 Abarth των Verini - Rossetti…
              επανεξετάζουν τα πρώτα χρόνια του WRC από το 1973 έως   Πίσω τους περιμένουν να «καθαρίσει το τοπίο» οι ομόσταυλοί τους Anruet -
              το 1982 και αφηγούνται μερικές από τις ιστορίες αυτής της   «Biche» και πιο μετά οι Rohrl - Geisdorfer. Ωστόσο, η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν
              άγριας και δύσκολης εποχής. Σε διάσταση 24,5 x 30 εκ.,   η νίκη για τον Jean-Pierre Nicolas με μία Porsche Carrera RSR που νοικιάστηκε
              με 278 έγχρωμες και 119 ασπρόμαυρες φωτογραφίες, οι   από τους αδελφούς Almeras, ενώ τα προσθιοκίνητα πανάλαφρα μικρά Renault
              συνολικά 256 σελίδες αποτελούν έναν παράδεισο μνήμης   R5 Alpine – με κινητήρα 1,4 λίτρων – τερμάτισαν στη δεύτερη και τρίτη θέση
              και περιπέτειας!                                                       αντίστοιχα με τους Ragnotti και Frequelin.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20