Page 15 - TRACTION 140
P. 15

απο τον Θωμά Κ. ΕυΘυμίου
                          McKLEIN's CORNER


































              Η εικόνα
                                                                                                   Το βιβλίο
              Ράλλυ Ακρόπολις 1969. Η Ford «πάνοπλη»                                    Ford Escort - A Winner’s Car
              έρχεται στην Ελλάδα με τρία εργοστασιακά                         The legendary Mk1 & Mk2 in rallying
              αυτοκίνητα, προετοιμασμένα στο Boreham. Ως   Κληθείς να συνοψίσει τη γνώμη του για το Ford Escort, ο Markku Alen απάντησε με
              συμμετοχή της Ford Motor Co. Ltd., τρία Ford   τέσσερις λέξεις: «It’s a winner’s car (Είναι το αυτοκίνητο του νικητή)». Το δίπορτο
              Escort Twin Cam με πληρώματα τους Ove     αμάξωμα, με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση στους πίσω τροχούς, θριάμβευσε
              Andersson - Gunnar Palm (2), Roger Clark   σε όλο τον κόσμο, είτε στη σεζόν του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ράλι 1970, είτε στο
              - Jim Porter (3) και Hannu Mikkola - Mike   Safari Rally της ανατολικής Αφρικής, είτε στο χιόνι της Σουηδίας, είτε στις υψηλής
              Wood (5) συμμετέχουν στο Ακρόπολις για να   ταχύτητας Ειδικές Διαδρομές της Φινλανδίας. Στον «εγχώριο» αγώνα, το RAC Rally,
              πιστοποιήσουν την ισχύ, την αξιοπιστία και το   οι εκδόσεις των Escort Mk1 και Mk2 αποδείχθηκαν ανίκητες για οκτώ χρόνια!
              αξιόμαχο του μοντέλου. Αν κοιτάξει κάποιος   Αλλά δεν είναι μόνο οι επιτυχίες των εργοστασιακών οδηγών, όπως ο Roger Clark,
              τον ανταγωνισμό, θα δει ότι, ουσιαστικά, τα   ο Timo Makinen, ο Hannu Mikkola, ο Ari Vatanen, ο Markku Alen ή ο Bjorn
              πληρώματα της Ford «δεν είχαν αντίπαλο»...   Waldegard, που έκαναν το Escort τόσο διάσημο. Το αυτοκίνητο ήταν αξιόπιστο,
              Γιατί επί του πρακτέου, μόνο οι Porsche 911   εύκολο στον έλεγχο και σχεδόν ευκολότερο να επισκευαστεί, και έτσι ήταν το προ-
              S των Pauli Toivonen, Gerard Larrousse και   τιμώμενο αυτοκίνητο από πολλές δεκάδες επιτυχημένους ιδιώτες οδηγούς σε όλο
              Bjorn Waldegaard μπορούσαν να τα «κοντρά-  τον κόσμο. Η απόδειξη, εάν χρειαζόταν, ήταν ότι τα Escort πήραν τις πρώτες δέκα
              ρουν»... Ωστόσο, θα απορούσε κάποιος – και   θέσεις στο Ράλι Σκωτίας του 1973. Εν ολίγοις, σχεδόν κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν
              πολύ σωστά μάλιστα – «τι τύχη θα μπορούσαν   έχει επηρεάσει τόσο τα ράλι ή έχει την ίδια επιτυχία με το Ford Escort. Το οποίο δεν
              να έχουν οι Porsche μπροστά στα Escort –,   θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι, λόγω αυτών ακριβώς των χαρακτηριστικών που
              που έβγαζαν με άνεση πολύ πιο δύσκολους               προαναφέρθηκαν, έφερε στα ράλι πάρα πολλούς νέους οδηγούς.
              αγώνες, όπως το Safari Rally; Κι όμως... Τα   Αυτό το βιβλίο των 264 σελίδων συνοψίζει την πλήρη ιστορία των ράλι των Ford
              ράλι, και ειδικά το Ακρόπολις, ουδέποτε «κα-  Escort Mk1 και Mk2, από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου το 1967 έως τον
              ταλάβαιναν» από ατσάλια και από τσιμέντα.   τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 1981. Ο συγγραφέας John Davenport –
              Όσο και αν ήταν «πολεμικές μηχανές» της   ο πρώτος που συνοδήγησε στο Escort στο ντεμπούτο του στα ράλι πριν από πενήντα
              εποχής τους, τα Escort MkI δεν είχαν την τύχη   χρόνια, που είναι ταυτόχρονα ο δημιουργός των σημειώσεων στα ράλι – μίλησε σε
              που θα ήθελαν στον αγώνα. Ο Andersson είχε   δύο ντουζίνες σύγχρονων πρωταγωνιστών και έχει συνοψίσει την ιστορία αυτού
              ατύχημα, ο Mikkola έμεινε από μετάδοση (ημι-  του αυτοκινήτου πιο περιεκτικά και πιο ζωντανά από οποιονδήποτε άλλοτε. Περιγρά-
              αξόνιο) και μόνο οι Roger Clark - Jim Porter   φει την εξέλιξη με χρονολογική σειρά, αλλά το βιβλίο συμπληρώνεται ταυτόχρονα
              συνέχισαν, για να τερματίσουν στη δεύτερη   από ενδιαφέροντα σχόλια και ανέκδοτες ιστορίες. Τα κείμενα συνοδεύονται από
              θέση, πίσω από την Porsche 911 S των Pauli   περισσότερες από 500 φωτογραφίες, μερικώς γνωστές και εν μέρει άγνωστες.
              Toivonen - Martti Kolari. Η φωτογραφία είναι   Δείχνουν το Escort στο θρυλικό εργαστήριο Boreham, κατά τη διάρκεια των δοκι-
              από φωτογράφιση πριν από τον αγώνα, κάπου   μαστικών εξέλιξης και, κυρίως, εν δράσει, σε μια μεγάλη ποικιλία από σχεδιαστικές
              στην Πάρνηθα.                                                                  επιλογές στις εμφανίσεις τους.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20