Page 16 - TRACTION 140
P. 16
στριβοντασ
απο τον Μιχάλη Ντιβέρη
πιο γρήγορη, έχω την αίσθηση (καθώς δεν υπήρχε χρονομέτρηση),
Η Hyundai διοργάνωσε μία μοναδική ημέρα στο αυτοκινητοδρό- την οδήγησή μου.
αφήνοντας το i30 ν μπήκα στο i20 N. τον βενιαμίν της παρέας.
μιο Μεγάρων, κατά τη διάρκεια της οποίας είχαμε την ευκαιρία να
Κάτω από το καπό του έχει μοτέρ 1,6 λ. T-GDi, το οποίο αποδίδει
οδηγήσουμε τις κορυφαίες εκδόσεις «ν» των μοντέλων της! στο
204 ίππους (5.500-6.000 σ.α.λ.) και 275 Nm ροπής (1.750-4.500
ιδανικό περιβάλλον της πίστας, λοιπόν, είχα την ευκαιρία να πάρω
σ.α.λ.), ενώ συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
μια πρώτη γεύση από τα Hyundai i20 N, i30 ν και Kona N. αυτό που
με rev matching. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 6,7’’, ενώ
μου έκανε εντύπωση ήταν πως τα αυτοκίνητα, από την πρώτη στιγμή,
ήταν τόσο φιλικά, που με έκαναν να νιώθω άνετα πίσω από το τιμόνι
Hyundai i20 N μπορεί να εξοπλιστεί και με μηχανικό διαφορικό
τους. Μάλιστα πρέπει να υπογραμμίσω το γεγονός πως, παρά το ότι
περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο υπήρχε στο αυτοκίνητο που
γύριζαν όλη μέρα στην πίστα σε γρήγορο ρυθμό και με διαφορετι-
οδήγησα. Μάλιστα ήταν αρκετά αποτελεσματικό, καθώς σε καμία
περίπτωση δεν επέτρεπε στο αυτοκίνητο να... βγάλει μούτρα και
κούς οδηγούς, δεν... παραπονέθηκαν καθόλου! η τελική του ταχύτητα είναι στα 230 χλμ./ώρα. προαιρετικά το
Η πρώτη μου επαφή ήταν με το Hyundai i30 ν. το hot hatch των
ένιωθες τη δύναμη να φτάνει στο πολύ καλό οδόστρωμα της
Κορεατών αναβαθμίστηκε και έχει γίνει ακόμη καλύτερο από πριν.
Εφοδιάζεται και πάλι με δίλιτρο, τούρμπο μοτέρ βενζίνης, που αποδί-
Η ημέρα έκλεισε για εμένα οδηγικά με το Kona N. Ένα μοντέλο που,
πίστας.
δει στη στάνταρ μορφή του 250 ίππους και 353 Nm ροπής στις 5.200
αν δεν το είχα δει από έξω, δύσκολα θα καταλάβαινα πως ανήκει
και 1.950-4.600 σ.α.λ. αντίστοιχα. Με την προσθήκη του πακέτου
στην κατηγορία των μικρών SUV. Γ ρήγορο, αποτελεσματικό και με
Performance η ισχύς ανεβαίνει στους 280 ίππους (στους +5 έναντι
προβλέψιμες αντιδράσεις, ακόμη και σε επιθετική οδηγικά προσέγγι-
του προηγούμενου), ενώ αύξηση έχουμε και στην τιμή της μέγιστης
ση, με περάσματα πάνω από κερμπ και φρεναρίσματα με ταυτόχρο-
ροπής, που φτάνει στα 392 Nm. Με την προσθήκη του πακέτου
Performance, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 5,9 δευτερόλε-
Κερασάκι στην... τούρτα (λέγε με N-Day) ήταν η παρουσία του Thierry
νη αλλαγή πορείας.
πτα, ενώ η τελική ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στα
Neuville και η συνάντησή του με τον Κώστα στεφανή. Είναι πραγ-
250 χλμ./ώρα. τα μεγαλύτερα ίσως νέα για το ανανεωμένο Hyundai
ματικά υπέροχο να βλέπεις δύο πασίγνωστες μορφές των ράλι να
i30 N έχουν να κάνουν με τη μετάδοση, και αυτό γιατί πλέον έχουμε
αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου, το οποίο έχει
ενώνουν το χθες με το σήμερα!
οκτώ σχέσεις. Ένα κιβώτιο που έκανε ακόμη πιο αποτελεσματική και