Page 18 - TRACTION 140
P. 18

γιατρε μου...                                                              απο τον ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ












































             Πόσο κρίμα                                τι έλειπε από το NSU Ro 80 για να αλλάξει τη σύγχρονη ιστορία του αυτοκινήτου;
                                                       Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως
                                                       δεν του έλειπε η τόλμη. Σχεδιάστηκε από έναν θαυματοποιό, τον Claus Luthe,
                                                       και έως πριν από λίγα χρόνια – δηλαδή έως την επέλαση των SUV – το Ro 80
              ΠΑνέμΟΡφΟ ΚΑΙ                            έδινε την εντύπωση ότι θα μπορούσε να έχει φτιαχτεί τη δεκαετία του ‘90, αν
                                                       όχι αργότερα. Κι όμως, αυτό το 4θυρο σεντάν τέθηκε στην παραγωγή το 1967
              έΚΠΛΗΚΤΙΚΑ έμΠΡΟΣ                        και αποσύρθηκε μία δεκαετία αργότερα, όταν ολόκληρη η NSU, μια γερμανική
              ΑΠΟ ΤΗν έΠΟχΗ ΤΟΥ,                       εταιρεία με πολύ μεγάλη ιστορία, αφομοιώθηκε από το VW Group και έπαψε
                                                       να υπάρχει. Στην περίπτωση του Ro 80, η NSU πόνταρε στην τεχνολογία Wankel.
              ΤΟ NSU Ro 80 έΙχέ ΟΛΑ                    εφοδίασε το Ro 80 με έναν περιστροφικό κινητήρα, ο οποίος διέθετε δύο ρότο-
              ΤΑ ΠΡΟΣΟνΤΑ νΑ ΓΙνέΙ                     ρες, ήταν χωρητικότητας 995 κ.εκ. και απέδιδε την εντυπωσιακή για την εποχή

              ΣχέδΙΑΣΤΙΚΟ ΥΠΟδέΙΓμΑ                    ισχύ των 115 ίππων. το σύστημα μετάδοσης περιλάμβανε τριτάχυτο αυτόματο
                                                       κιβώτιο, υπήρχαν δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς, ενώ η ανάρτηση με
              ΚΑΙ νΑ έΠΗΡέΑΣέΙ ΤΗ ΡΟΗ                  γόνατα McPherson εμπρός και ημι-υστερούντες βραχίονες πίσω ερχόταν από το
              ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ. ΑνέξΗΓΗΤΑ                  μέλλον και, οπωσδήποτε, από αυτοκίνητα πολύ ανώτερης κατηγορίας. Δυστυχώς,
                                                       όμως, το Ro 80 αποδείχθηκε υπερβολικά εξελιγμένο, υπερβολικά μπροστά από
              ΣχέδΟν, ΑΠέΤΥχέ                          την εποχή του σε πολλούς τομείς – αλλά και πολύ πίσω σε αξιοπιστία. Η NSU
              ΠΑΤΑΓωδωΣ                                αναγκάστηκε να ανακαλέσει και να υποστεί το βαρύ τίμημα της δωρεάν αντικα-
                                                       τάστασης μοτέρ σε έναν πολύ μεγάλο αριθμό Ro 80. το γεγονός αυτό έπληξε
                                                       θανάσιμα την υπόληψη του αυτοκινήτου και σφράγισε τη μοίρα του. παρά την
                                                       υπέροχη οδηγική του αίσθηση, κυρίως χάρη στην αρμονική λειτουργία του
                                                       Wankel, το 1977 και αφού από το εργοστάσιο του νέκαρσουλμ είχαν εξέλθει
                                                       37.398 μονάδες, το Ro 80 πέρασε στην ιστορία. Ως ένα πείραμα που ελάχιστοι
                                                       κατάλαβαν γιατί ακριβώς δεν πέτυχε.

              18 TRACTION MAGAZINE



                                                                                                                                                                            20,7x27 / TRACTION
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23