Page 48 - TRACTION 142
P. 48

ΚΟΡΝΙΖΑ                             ΑΠΟ  ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ













































                           Φωτογραφία: Audi



              Η ολοκλήρωση της αγωνιστικής σεζόν στο Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Ράλι   τογαλία αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγµα, για να ακολουθήσει η
              σήµανε και τη λήξη ορισµένων συνηθειών µας γύρω από τους αγαπηµένους   Ιταλία, ειδικά στα χρόνια του ’80. Ήταν τότε που τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, µε
              µας αγώνες ράλι. Έτσι, τα εργοστασιακά αυτοκίνητα WRC+ θα δώσουν τη   έντροµα από το σκηνικό πληρώµατα, άνοιγαν δρόµο κυριολεκτικά µέσα σε
              θέση τους στα Rally1 Hybrid, οι κάτοικοι στις πόλεις και τα χωριά απ’ όπου   µία θάλασσα θεατών… Το ερώτηµα που αναδύεται είναι ένα και σαφές: Την
              θα περνούν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας δεν θα   εποχή εκείνη οι ζωές των ανθρώπων είχαν µικρότερη αξία από ό,τι σήµερα;
              ακούνε ήχους εξατµίσεων, αφού τα… τέρατα δεν θα «θορυβούν», µια και   Η απάντηση δεν µπορεί παρά να είναι µία: Όχι. Πλην όµως άλλες εποχές.
              στις κατοικηµένες περιοχές θα κινούνται µόνο µε τον ηλεκτροκινητήρα,   Τότε ακόµα οι συνθήκες ασφαλείας σε θεατές και αγωνιζόµενους ήταν σε
              ενώ οι θεατές θα διαπιστώσουν ότι πλέον η διαδικασία παρακολούθησης   πρωτόλειο στάδιο και ο κόσµος άφηνε στην πράξη την τύχη του δυνητικά
              ενός αγώνα δεν θα είναι εύκολη υπόθεση. Και αυτό δεν έχει σχέση µε την   στο ότι «δεν θα συµβεί κάτι»… Αλλά συνέβη το 1986 στην Πορτογαλία, όταν
              πανδηµία, αλλά µε τον έλεγχο των µαζών για την ασφάλεια των θεατών. Τι   το RS200 του Joaquim Santos βγήκε από τον δρόµο σε µία προσπάθεια
              εννοούµε; Ότι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα επόµενης γενιάς θα έχουν κάµερες,   του οδηγού να αποφύγει θεατές που ήταν πάνω στο οδόστρωµα και έπεσε
              οι οποίες θα δείχνουν µε εξαιρετική ευκρίνεια εικόνες από τον δρόµο και   επάνω σε… ανθρωποµπαριέρα µε συνέπεια τρεις θανάτους και πάµπολλους
              τις θέσεις των θεατών. Εάν έστω και ένας θεατής είναι σε λάθος σηµείο, ο   τραυµατισµένους θεατές. Κάπως έτσι καταργήθηκε το Group B και κάπως
              υπεύθυνος ασφαλείας θα προειδοποιεί. Σε τυχόν επανάληψη µέσα στην   έτσι άρχισε σιγά - σιγά (ουσιαστικά αργά…) να αλλάζει η νοοτροπία διοργα-
              Ειδική ∆ιαδροµή ή σε διάσπαρτα άλλα σηµεία διαπιστώσει ο υπεύθυνος   νωτών και θεατών για το τι σηµαίνει ασφάλεια στα ράλι.
              ασφαλείας της FIA ότι συνεχίζουν να υπάρχουν θεατές σε επικίνδυνες θέσεις,   Σαν ένα αποχαιρετιστήριο σκηνικό, δηµοσιεύουµε τη φωτογραφία αυτή από
              παρά την προειδοποίηση, θα ακυρώνει µεµιάς την Ε.∆. Η ασφάλεια των θε-  το 1983 µε το Quattro της Mouton να λούζει µε σπρέι νερού εκατοντάδες
              ατών έχει αναδειχθεί σε κορυφαίο πυλώνα της FIA, οπότε όλοι οι αγώνες θα   θεατές που βρίσκονται στα όρια του δρόµου σε κάποια Ε.∆. του Ράλι Νέας
              βρίσκονται στο µικροσκόπιο. Η εξέλιξη αυτή – που ήδη από αρκετούς έχει   Ζηλανδίας. Εικόνες µακρινές, ανέµελες, ανατριχιαστικές συχνά, πλην όµως
              χαρακτηριστεί ως ακραία – δεν µπορεί παρά να φέρει στη σκέψη µας εικό-  υπαρκτές και απόλυτα ιστορικές. Ρόλο στους αγώνες είχε και ο «Θεός των
              νες από τις δεκαετίες του ’80 και του ’90, όταν οι θεατές ήταν σχεδόν επάνω   Ράλι», που ως οπτασία προστάτευε χιλιάδες ανθρώπους που υπερέβαλλαν
              στο οδόστρωµα και στην κυριολεξία ακουµπούσαν τα αυτοκίνητα. Η Πορ-  για να ευχαριστήσουν εαυτούς!
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52