Page 7 - TRACTION 143
P. 7
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
MARKETTECHNOLOGY RALLY STAR
Η Ελλάδα ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στον
χώρο του διεθνούς µηχανοκίνητου αθλητισµού,
Γνωρίζοντας τους ηµιαγωγούς! Αυτό το µικροσκοπικό στοιχείο που βλέπετε, είναι και αυτό µε την ένταξή της στον θεσµό «Rally Star» της FIA,
που έχει αναστατώσει την αυτοκινητοβιοµηχανία, ειδικά τη χρονιά που µόλις ολοκληρώθηκε. µέσω του οποίου «ανιχνεύονται» τα ταλέντα του
Είναι ένας ηµιαγωγός που χρησιµοποιείται ευρέως πλέον στην αυτοκινητοβιοµηχανία και τον µέλλοντος για το WRC. Μέσω διαδικασίας Slalom
οποίο θα γνωρίσουµε εδώ. Τι είναι λοιπόν αυτό το «τσιπάκι» που έχει αναστατώσει όλο τον Challenge αναδείχθηκαν οι δύο νέοι οδηγοί οι
κόσµο και τις αγορές; Είναι αυτό το λιλιπούτειο τεχνολογικό θαύµα η αιτία που παραγγέλνου- οποίοι θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στον θεσµό
µε σήµερα ένα αυτοκίνητο και το παραλαµβάνουµε ύστερα από µήνες, ακόµα και ύστερα «Rally Star» της ∆ιεθνούς Οµοσπονδίας Αυτοκινή-
από έναν χρόνο; Ας δούµε την πραγµατική διάσταση του θέµατος. Οι ηµιαγωγοί είναι υλικά του, που αποτελεί το φυτώριο για τους µελλοντικούς
που έχουν αγωγιµότητα µεταξύ αγωγών (γενικά µετάλλων) και µη αγωγών ή µονωτών πρωταγωνιστές του WRC. Συγκεκριµένα, έπειτα από
(όπως τα περισσότερα κεραµικά). Οι ηµιαγωγοί µπορεί να είναι καθαρά στοιχεία, όπως το δύο χρονοµετρηµένες δοκιµασίες στον προκριµατι-
πυρίτιο ή το γερµάνιο, ή ενώσεις όπως το αρσενίδιο του γαλλίου ή το σεληνιούχο κάδµιο. Σε κό γύρο και άλλες τόσες στον τελικό, στην επόµενη
µια διαδικασία που ονοµάζεται ντόπινγκ, µικρές ποσότητες αυτών των υλικών προστίθενται σε φάση πέρασαν η 21χρονη Μαριαλένα Παυλή από
καθαρούς ηµιαγωγούς προκαλώντας µεγάλες αλλαγές στην αγωγιµότητα του υλικού. την Αθήνα και ο 23χρονος Γρηγόρης Εµµανουήλ
από το Βελβεντό Κοζάνης. Οι δύο νέοι θα κληθούν
Λόγω του ρόλου τους στην κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών, οι ηµιαγωγοί αποτελούν να αντιµετωπίσουν τους αντίστοιχα επικρατέστερους
σηµαντικό µέρος της ζωής µας. Φανταστείτε τη ζωή χωρίς ηλεκτρονικές συσκευές. ∆εν θα των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών - µελών της
υπήρχαν ραδιόφωνα, τηλεοράσεις, υπολογιστές, βιντεοπαιχνίδια, ενώ χωρίς αυτά ας σκε- FIA που συµµετέχουν στον θεσµό, µε τον αντρικό
φτούµε πόσο φτωχός θα ήταν ο ιατρικός διαγνωστικός εξοπλισµός. Αυτό, λοιπόν, που πρέπει τελικό να προγραµµατίζεται για τα τέλη Ιανουαρίου
να συνειδητοποιήσουµε είναι ότι οι ηµιαγωγοί διαδραµατίζουν κρίσιµο ρόλο στα σύγχρονα στη Γερµανία, ενώ θα ακολουθήσει ενηµέρωση για
αυτοκίνητα για µια ποικιλία λειτουργιών, όπως ασφάλεια, ηλεκτροδότηση, επικοινωνία τον τελικό των γυναικών. Την εκδήλωση υποστή-
και συνδεσιµότητα. Η χρήση ηµιαγωγών στα αυτοκίνητα αναµένεται να αυξηθεί ακόµη ριξε η Ford Motor Ελλάς µε δύο Ford Puma 1.0
περισσότερο καθώς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήµατα θα γίνονται ολοένα και περισσότερα EcoBoost Hybrid (125 PS), µε τα οποία διαγωνί-
στους δρόµους µας στο µέλλον. Επιπλέον, οι ηµιαγωγοί, µε τη µορφή συσκευών ισχύος και στηκαν οι συµµετέχοντες, και ο Όµιλος Ιατρικού
ηλιακών κυψελών, δηµιουργούν την κρίσιµη υποδοµή φόρτισης που είναι απαραίτητη για να Αθηνών.
καταστούν βιώσιµα τα ηλεκτρικά οχήµατα. Σας φαίνεται κάπως υπερβολικό όλο αυτό; ∆εν HISTORY
είναι. Σύµφωνα µε τον Harald Kroeger της Bosch, «Κάθε αυτοκίνητο που γίνεται πιο έξυπνο
χρειάζεται περισσότερους ηµιαγωγούς. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται πολύ ισχυρούς
και αποτελεσµατικούς ηµιαγωγούς για να έχουν µεγαλύτερη εµβέλεια από κάθε κιλοβατώρα
µπαταρίας». Παράλληλα, ο Francois-Xavier Bouvignies της UBS, δήλωσε σε συνέντευξή
του στο CNBC ότι «τα αυτοκίνητα µε κινητήρες εσωτερικής καύσης χρησιµοποιούν συνήθως
ηµιαγωγούς αξίας περίπου 70 ευρώ στο σύστηµα µετάδοσης κίνησης, ενώ τα ηλεκτρικά To 2021 αποτελεί έτος - ορόσηµο
οχήµατα χρησιµοποιούν ηµιαγωγούς αξίας περίπου 500 ευρώ». Έτσι θα πρέπει να γίνει για τη Nissan - Nικ. Ι. Θεοχαράκης
κατανοητό ότι τα εργοστάσια κατασκευής ηµιαγωγών «κατέβασαν» διακόπτες όχι µόνο λόγω Α.Ε., καθώς συµπληρώνονται 60
πανδηµίας, αλλά µία βασική αιτία είναι ότι η λαίλαπα του βίαιου εξηλεκτρισµού χρειάστηκε έτη επιτυχηµένης συνεργασίας µε
αδηφάγα πολλές ποσότητες ηµιαγωγών, για τις οποίες δεν είχε προετοιµάσει έγκαιρα κανένα τη Nissan International S.A. από
εργοστάσιο τις εταιρείες παραγωγής αυτών των «µικρών θαυµάτων»… Πότε θα αλλάξει αυτό; το 1961. Η αντιπροσώπευση αυτή
Σύµφωνα µε πηγές θα αγγίξουµε αισιόδοξα το 2023 ή 2024 για να εξοµαλυνθεί η αγορά… ήταν η πρώτη της ιαπωνικής φίρ-
µας σε ολόκληρη την Ευρώπη και µια από τις σηµα-
ντικότερες έως σήµερα. Συνέβαλε στη διάδοση των
ιαπωνικών αυτοκινήτων, ειδικά στην Ελλάδα, όπου
το όνοµα της µάρκας είναι συνώνυµο της αξιοπιστίας,
της ασφάλειας και της τεχνολογικής υπεροχής. Οι
φίλοι της Nissan και οι κάτοχοι των µοντέλων της
µπορούν να απολαύσουν, σε ψηφιακή µορφή, στο
http://60xronia.nissan.gr/, ένα συλλεκτικό λεύκωµα
242 σελίδων, µε πληθώρα στοιχείων αλλά και φω-
τογραφιών από την ιστορική πορεία των τελευταίων
εξήντα ετών της Nissan στην Ελλάδα.
TRACTION MAGAZINE 07