Page 12 - TRACTION 144
P. 12

γιατρε μου...                                                              απο τον ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ











































                    To Ford Maya          Όχι, δεν είμαι Lotus

                           ΗΤΑν ένΑ
                    ΣΥνΑΡπΑΣΤΙΚΟ
                       πΡωΤΟΤΥπΟ,          Όταν η Ford αποφάσισε ότι στην γκάμα της υπήρχε ένα κενό που μόνο με ένα σπορ διθέσιο θα
                                           μπορούσε να καλυφθεί, αποφάσισε να ακολουθήσει τον σωστό δρόμο: να αναθέσει τη σχεδί-
                   ΤΟ ΟπΟΙΟ, ΣΤΟ           αση – αλλά και την παραγωγή εν τέλει – ενός πρωτοτύπου στον περίφημο οίκο Italdesign του
                         μέΣΟν ΤΗΣ         Giorgetto Giugiaro. Η χρονική συγκυρία ήταν το μέσον της δεκαετίας του 1980 και η Italdesign
                                           είχε ήδη ολοκληρώσει αντίστοιχα project για κάποιες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η παραγγελία
               δέΚΑέΤΙΑΣ ΤΟΥ ‘80,          της Ford αφορούσε γενικά σε ένα «καθημερινό supercar» – αν και, στην πράξη, έχοντας κατά νου

               έφΤΑΣέ μΙΑ ΑνΑΣΑ            να χρησιμοποιήσουν τον κινητήρα V6 με μόλις 140 ίππους, φαίνεται πως οι άνθρωποι του αμερι-
                                           κανικού γίγαντα είχαν θέσει τον πήχη των επιδόσεων υπερβολικά χαμηλά. Σε κάθε περίπτωση,
                 πΡΙν μέΤΑΤΡΑπέΙ           οι καλλιτέχνες της Italdesign εργάστηκαν πάνω σε ένα concept car, το οποίο έκανε την πρώτη
                   Σέ ΑΥΤΟΚΙνΗΤΟ           του εμφάνιση ενώπιον κοινού στο Σαλόνι αυτοκινήτου του τορίνο το 1984, με το όνομα Maya.
                                           για τα αισθητικά δεδομένα της εποχής το σφηνοειδές σχήμα του Maya, με τους αναδυόμενους
                 πΑΡΑΓωΓΗΣ. ΚΑΤΙ           προβολείς και τα χαρακτηριστικά στοιχεία του αμαξώματος τύπου targa, ήταν ό,τι έπρεπε για
                                           να προσδώσει αίγλη πρωτοπορίας στο γενικότερο προφίλ της Ford. Βεβαίως, η ομοιότητα με τη
                   πΟΥ, δΥΣΤΥχωΣ,          Lotus Esprit, την οποία είχε επίσης σχεδιάσει ο Giugiaro, ήταν κάτι περισσότερο από ευδιάκριτη.

                   δέν έΓΙνέ πΟΤέ          από την άλλη, όμως, το Maya είχε τη δική του, ξεχωριστή και αυτόφωτη φυσιογνωμία. Η Ford
                                           ήταν καθ’ όλα έτοιμη να το θέσει σε παραγωγή, είχε ορίσει, μάλιστα, τον ρυθμό συναρμολόγησης
                                           των Maya σε 50 την ημέρα. Στην πορεία το πρωτότυπο αναθεωρήθηκε ελαφρώς – αν και διατή-
                                           ρησε το διαστημικό τιμόνι με τους δεκάδες διακόπτες, πραγματοποιώντας ένα άλμα πολύ μπροστά
                                           από την εποχή του. επίσης, το Maya παραγωγής θα εφοδιαζόταν με έναν πιο ισχυρό κινητήρα
                                           250 ίππων, τον οποίον θα κατασκεύαζε η Ford σε συνεργασία με τη Yamaha. Δυστυχώς όμως
                                           το σχέδιο Ford Maya εγκαταλείφθηκε, άγνωστο γιατί. το πάνθεον των concept car κέρδισε ένα
                                           εξέχον μέλος, ο κόσμος έχασε ένα, πιθανότατα, πολύ ενδιαφέρον σπορ αυτοκίνητο, ένα «supercar
                                           για τον καθέναν».
              12 TRACTION MAGAZINE08
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17