Page 13 - TRACTION 145
P. 13
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ
πίσω τροχό.
Τα προγράµµατα απόδοσης αυξάνονται και πληθύνονται όσο
περνούν τα χρόνια.. Πρόγραµµα για οδήγηση στη βροχή κάνει πιο
οµαλή την απόδοση του κινητήρα και συχνά περιορίζει τη µέγιστη
ισχύ.
Πρόγραµµα sport όπου ο κινητήρας αποδίδει ότι έχει και δεν έχει, µε
αµεσότητα και ενίοτε ακαριαία, πρόγραµµα «πόλης» όπου δίνει µεν
όλη την ισχύ αλλά µε πιο οµαλό και οικονοµικό τρόπο. Ακολου-
αποτελεσµατικές επιταχύνσεις. Εκεί όπου ο µπροστινός τροχός θέλει θούν παραλλαγές αυτών και πλέον η δυνατότητα προγραµµάτων
να δει τον ουρανό και ταυτόχρονα ο πίσω τροχός να προσπεράσει που ορίζει ο οδηγός τον τρόπο απόδοσης.
τον µπροστινό, το εν λόγω σύστηµα δείχνει απαραίτητο για κάθε Η νεότερη παραλλαγή σε αυτό είναι και η δυνατότητα που έχει
αγωνιζόµενο ή sportsman... πλέον ο οδηγός να διαµορφώνει τα προγράµµατα. Πέρα από την
Το Cornering ABS αναδεικνύεται στο νέο δηµοφιλές gadget που απόδοση του κινητήρα µπορεί να ορίσει και την λειτουργία των
κάθε «σοβαρή» µοτοσυκλέτα οφείλει να διαθέτει. Είναι αυτό που αναρτήσεων, των φρένων, του traction control και όλων των προ-
όσο αυξάνει η κλίση της µοτοσυκλέτας τόσο µειώνεται η πίεση που σφερόµενων ρυθµίσεων.
φτάνει στις δαγκάνες και άρα η επιβράδυνση. Ωστόσο είναι η µόνη Οι Ηµιενεργητικές αναρτήσεις είναι από τις σηµαντικότερες «ανα-
που κατακρίνεται για έως και αντίθετα αποτελέσµατα. καλύψεις» για µια µοτοσυκλέτα. Επιπλέον αισθητήρες εσωτερικά
Με τις στατιστικές να δείχνουν οτι οι πτώσεις κατά το φρενάρισµα στις αναρτήσεις αντιλαµβάνονται την ταχύτητα της συµπίεσης και
πρωτοστατούν, το cornering abs δείχνει για λύση, µόνο όµως όσο η ρυθµίζουν σε αστρονοµικούς χρόνους (κάτω από 1/10 του δευτερο-
πρόσφυση είναι ικανοποιητική. Σε συνθήκες πληµµελούς πρόσφυσης, λέπτου) τις αποσβέσεις.
φέρνει τα αντίθετα αποτελέσµατα. Καθώς η πτώση έρχεται από το ∆έχονται ρυθµίσεις χωρίς εργαλεία, παρεµβαίνοντας σε όλες τις πα-
κλειστό γκάζι όσο η µοτοσυκλέτα είναι υπό κλίση κι όχι από το λιγότε- ραµέτρους, από την προφόρτιση αλλά και τις αποσβέσεις συµπίεσης
ρο φρένο. Στοιχείο που δίνει παραπλανητική αίσθηση ασφάλειας... και επαναφοράς, διαµορφώνοντας τη λειτουργία ανάλογα µε τις
Όταν η φαντασία συναντά την πραγµατικότητα, προκύπτει και επιθυµίες του αναβάτη και το ανάλογο «πρόγραµµα» οδήγησης.
το Rear Liftup Mitigation που φροντίζει για τον περιορισµό της Κερασάκι στην τούρτα έρχεται από την Ducati που θα λανσάρει
ανόρθωσης του πίσω τροχού κατά το δυνατό φρενάρισµα, όταν η µοτοσυκλέτα που θα χαµηλώνει αισθητά το ύψος της µέσω των
πρόσφυση είναι καλή, άρα το ABS δεν έχει λόγο να ενεργοποιηθεί. αναρτήσεων, ώστε να διευκολύνεται ο οδηγός κατά την κίνησή του
Έλεγχος ολίσθησης της καµπάνας. Κατά το κατέβασµα ταχυτήτων, σε αστικό περιβάλλον.
οι στροφές του κινητήρα καλούνται να αυξηθούν απότοµα, αλλά οι Μόλις περάσει µια συγκεκριµένη ταχύτητα, η µοτοσυκλέτα ανακτά
εσωτερικές τριβές δεν το επιτρέπουν. Έτσι προκύπτει γλίστρηµα ή και το ύψος της και οι αναρτήσεις τις διαδροµές τους, καθώς αντιλαµβά-
αναπηδήσεις του πίσω τροχού, που έρχεται να ελέγξει η ελεγχόµενη νεται οτι πλέον η µοτοσυκλέτα πρόκειται να «οδηγηθεί» κι όχι απλά
απεµπλοκή της καµπάνας. Που ολισθαίνει τους δίσκους αντί για τον να µετακινηθεί.
TRACTION MAGAZINE 13