Page 50 - TRACTION 145
P. 50

RACING




                                                                                     RETRO





























                                                                                                                 C
                             ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
                           ΜΕ ΤΟ 1100 OHC COUPÉ Η SKODA ΦΙΛΟ∆ΟΞΟΥΣΕ ΝΑ ∆ΡΕΨΕΙ ∆ΙΑΚΡΙΣΕΙΣ                         M
                                                                                                                 Y
                              ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΑΝΤΟΧΗΣ ΣΤΑ ΠΡΩΙΜΑ ’60S. ΜΟΛΟΝΟΤΙ ΤΟ ΣΧΕ∆ΙΟ
                                                                                                                 CM
                            ∆ΕΝ ΕΥΟ∆ΩΘΗΚΕ, ΕΝΑ ΥΠΕΡΟΧΟ ΣΧΗΜΑ ΕΓΡΑΨΕ ΤΗ ∆ΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
                                                                                                                 MY
                           Προς το τέλος της δεκαετίας του ’50 η Skoda αποφάσισε να δοκιµάσει την τύχη της στους   CY
                           αγώνες αντοχής µε ένα ειδικά τροποποιηµένο αυτοκίνητο, που θα βασιζόταν σε µοντέλο παρα-
                           γωγής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο προέκυψε το 1100 OHC, στην αρχή σε µια ανοιχτή έκδοση και   CMY
                           εν συνεχεία ως Coupé. Προφανώς επρόκειτο για ένα πανέµορφο αυτοκίνητο, όποια και εάν   K
                           ήταν η αποστολή του. Στο κατώφλι του 1960 η Skoda είχε ετοιµάσει δύο 1100 OHC Coupé,
                           µε πανάλαφρο αµάξωµα από φάιµπεργκλας, το οποίο προσαρµοζόταν σε ένα εξίσου ελαφρύ
                           σωληνωτό πλαίσιο. Για την ανάρτηση είχαν χρησιµοποιηθεί διπλά ψαλίδια στους εµπρός τρο-
                           χούς και άξονας µε υστερούντες βραχίονες πίσω. Ως προς τον κινητήρα, το 1100 OHC Coupé
                           εφοδιαζόταν µε ένα τετρακύλινδρο σύνολο, µε ατµοσφαιρική τροφοδότηση καυσίµου και στο
                           µεγαλύτερο µέρος του κατασκευασµένο από αλουµίνιο.
                           Επρόκειτο για τον κινητήρα του µοντέλου Spartak και για τις ανάγκες του αγωνιστικού Coupé
                           η ιπποδύναµή του χρειάστηκε να υπερδιπλασιαστεί: Από τα 40 αλογάκια του Spartak η racing
                           εκδοχή του, µε µια µεγάλη σειρά από προσθήκες και βελτιώσεις, έφτασε να αποδίδει 92
                           ολόκληρους ίππους. Το µοτέρ ήταν τοποθετηµένο πίσω από τους εµπρός τροχούς και, χάρη στο
                           πολύ χαµηλό βάρος (µόλις 555 κιλά), το 1100 OHC Coupé είχε λίαν αξιοπρόσεκτες επιδόσεις,
                           τόσο ως προς την επιτάχυνση όσο και στην τελική ταχύτητά του, η οποία άγγιζε τα 200 χλµ./
                           ώρα.
                           Λόγω της αστάθειας των κανονισµών, το 1100 OHC Coupé της Skoda συµµετείχε σε ελά-
                           χιστους αγώνες κατά την περίοδο 1960-62. Τα δύο αυτοκίνητα πουλήθηκαν σε ιδιώτες και
                           πρακτικά, υπό διαφορετικές συνθήκες το καθένα, καταστράφηκαν. Ωστόσο, η Skoda θέλησε
                           να δηµιουργήσει καινούργια, πιστά αντίγραφά τους, χρησιµοποιώντας όσα από τα – ελάχιστα
                           ούτως ή άλλως – αυθεντικά εξαρτήµατα είχαν σωθεί.
                           Ευτυχώς, η απόπειρα ανάστασης του 1100 OHC Coupé πέτυχε και έτσι, χάρη στη φροντίδα της
                           µητέρας εταιρείας, ένα µοναδικό δείγµα της τσεχικής αυτοκινητοποιίας κέρδισε µια δεύτερη,
                           ένδοξη, ζωή.
   45   46   47   48   49   50   51   52