Page 26 - TRACTION 146
P. 26
FORMULA 1
Forza e coraggio
Forza είναι η δύναµη και coraggio – προφανώς – το κουράγιο.
Ακόµη και οι µη Ιταλοµαθείς καταλαβαίνουν το νόηµα των
δύο όρων – αν και η ουσία βρίσκεται σε κάποιες άλλες λέξεις,
όπως «πείσµα», «αφοσίωση», «αντοχή» και, οπωσδήποτε, «πάθος»
Η ατάκα του Alain Prost από τα πρώτα χρόνια της δύο Red Bull εξαιτίας προβληµάτων στην τροφοδοσία
δεκαετίας του ‘90 ότι «η Ferrari βρίσκεται σε µόνιµη καυσίµου. Ο Leclerc έκανε τον Verstappen να φαίνεται
κρίση. Είτε κρίση απαισιοδοξίας, είτε κρίση αισιοδοξίας» αφελής και επιπόλαιος, καθώς στον 17ο - 18ο γύρο ο
είναι τόσο ακριβής και εύστοχη, ώστε όποιος καλείται οδηγός της Ferrari προσποιήθηκε ότι υποκύπτει στην
να γράψει για τη θρυλική Scuderia αναγκάζεται να την πίεση και τη χαρακτηριστική ορµή του πρωταθλητή. Ο
επαναλαµβάνει πολύ πιο συχνά από ό,τι θα ήθελε. Το Max προς στιγµήν έµεινε µε την εντύπωση ότι ο Leclerc
1 - 2 στο Μπαχρέιν θα µπορούσε να αποτελεί ιδανική παραµερίζει φοβούµενος την παροιµιώδη επιθετικό-
επιβεβαίωση του αξιώµατος Prost: Η Scuderia απέδειξε τητά του, ότι δειλιάζει να τα βάλει µαζί του, πιθανώς
ότι οι επιδόσεις της στις δοκιµές εξέλιξης είχαν αληθινό ότι εκείνο το αυστριακό Grand Prix του 2019, όταν ο
αντίκρυσµα και δεν οφείλονταν στα γνωστά τρικ προ- Verstappen «έσπρωξε» τη Ferrari για να προσπεράσει,
κειµένου η οµάδα να αποκοµίσει επικοινωνιακά οφέλη. έχει αφήσει ψυχολογικό τραύµα στον Leclerc. Κι έτσι,
Το καινούργιο µονοθέσιο, η F1-75, είναι ακριβώς όπως στο φετινό Μπαχρέιν ο Max αποπειράθηκε να παίξει το
το είχαν περιγράψει οι ίδιοι οι Ιταλοί στην παρουσίασή ίδιο παιχνίδι, υποθέτοντας ότι ο Charles έχει σύµπλεγµα
της: «Innovativa e coraggiosa», δηλαδή καινοτόµο και κατωτερότητας και δεν αποτελεί σοβαρό αντίπαλο, όσο
τολµηρό. Στον πρώτο αγώνα της σεζόν κυριολεκτικά γρήγορη και εάν είναι η Ferrari. Μόνο που θα πρέπει
σάρωσε σε όλα τα επίπεδα και σε κάθε επιµέρους το- να εξεπλάγη τα µέγιστα όταν ο Leclerc δεν προέβαλε
µέα – ακόµη και στους µη βαθµολογούµενους, όπως αντίσταση, όχι όµως από δειλία αλλά από αγωνιστική
τον λεγόµενο «τσαµπουκά» (και ας επιτραπεί αυτή η µη πονηριά: είχε προϋπολογίσει ότι, αν επέτρεπε για λίγο
κόσµια έκφραση, εφόσον αποτυπώνει όσο καµία άλλη στον Verstappen να περάσει πρώτος, εκείνος θα τον
αυτό που συνέβη ανάµεσα στον Charles Leclerc και τον προσπερνούσε ξανά αµέσως µόλις εισέρχονταν στη
Max Verstappen). «Του έσπασε τον τσαµπουκά» – αυτό ζώνη DRS. Ο Leclerc εξετέλεσε άψογα µια άσκηση που,
έκανε ο Μονεγάσκος της Ferrari στον Ολλανδό παγκό- κατά πάσα βεβαιότητα, είχαν σχεδιάσει επί χάρτου οι
σµιο πρωταθλητή. Αυτό ακριβώς και τίποτα λιγότερο άνθρωποι της Scuderia ως πιθανό αγωνιστικό σενάριο.
έκανε το Νο.16 στο Νο.1, αναγκάζοντας τον Max να Οι ίδιοι απέδειξαν ότι είχαν διαβάσει καλύτερα το βι-
αρχίσει να πετάει τα παιχνίδια του έξω από το παιδικό βλίο των νέων τεχνικών προδιαγραφών, αλλά και του
του πάρκο, έξαλλος µε την οµάδα, µε το µονοθέσιο, νέου τύπου καυσίµου, µε τη βοήθεια της Shell. Φυσικά,
µε την τύχη του, µε όλα. Το Traction Magazine, εξυπα- δεν πρέπει να ξεχνά κανείς ότι η Ferrari κέρδισε απλώς
κούεται, δεν υποστηρίζει κανέναν, παραµένει ταγµένο έναν αγώνα – και µάλιστα τον πρώτο µιας σεζόν που
στην ιδέα του σπορ και µόνο σε αυτήν. Όµως, κάθε θα διαρκέσει ώς τις 20 Νοεµβρίου, µε ένα πρόγραµµα
φορά που ένας πρωταθλητής, ως άτοµο ή ως φορέας πιο βαρύ από ποτέ άλλοτε. Εποµένως, η κρίση ενθουσι-
του πνεύµατος της οµάδας στην οποία ανήκει, δείχνει ασµού που, δικαιολογηµένα, επικράτησε στη Ferrari για
τάσεις ξιπασιάς, τότε αυτοµάτως επικροτούµε το µάθηµα την πρώτη νίκη ύστερα από 45 αγώνες και το πρώτο 1
ταπεινοφροσύνης το οποίο του επιβάλλεται. Ο Charles - 2 από τον Σεπτέµβριο του 2019 (στο GP Σιγκαπούρης),
Leclerc νίκησε τον Verstappen επειδή το δικό του αυτο- έθεσε τέρµα στην κρίση µελαγχολίας για την τεθλασµέ-
κίνητο ήταν ταχύτερο και πιο αξιόπιστο από εκείνο της νη πορεία της οµάδας, τουλάχιστον από το 2010 και
Red Bull. Νίκησε όµως επίσης επειδή ήταν καλύτερα εξής. Ωστόσο, η νέα κρίση που πλήττει το Μαρανέλο
προετοιµασµένος για τη µονοµαχία: «Ο Max είναι πολύ είναι η αγωνία µήπως η κυριαρχία της Ferrari στο Μπα-
επιθετικός οδηγός» σχολίασε ύστερα από τον θρίαµβό χρέιν δεν θα έχει την ανάλογη συνέχεια. Ο Prost είχε
του ο Charles Leclerc. Προσθέτοντας ότι «άλλο τόσο δίκιο µεν, αλλά ο Charles Leclerc και – γιατί όχι; – ο
επιθετικός όµως είµαι και εγώ». Αλλά είναι ο τρόπος Carlos Sainz Jr. οδηγούν την «Innovativa e coraggiosa»
που επετεύχθη αυτή η νίκη, η οποία, δυστυχώς για τη F1-75, µια «Κόκκινη» που έχει ήδη κατακτήσει περίοπτη
Ferrari, σκιάζεται κάπως από την εγκατάλειψη των θέση στην 75χρονη ιστορία της Ferrari.