Page 16 - TRACTION 149
P. 16
ΓΙΑΤΡΕ ΜΟΥ... ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
«Drive my car»
ΤΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιαπωνική ταινία, το «Drive my car», χαµηλότονη, αλλά
αναπάντεχα πρωτότυπη, βασίζεται σε ένα σενάριο µε δύο διαρκή σηµεία αναφοράς: το
SAAB 900 TURBO θεατρικό έργο «Θείος Βάνιας» του Αντόν Τσέχοφ και το Saab 900 Turbo. Καθώς είναι
ΕΠΑΝΗΛΘΕ ΑΙΦΝΗΣ βέβαιο ότι δεν υπάρχει έστω και ένας petrolhead που να µην γνωρίζει απέξω όλη την
ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ πρόζα του «Θείου Βάνια», εδώ θα ασχοληθούµε µε το κόκκινο, τρίθυρο, αριστεροτίµονο
Saab, το οποίο συµπρωταγωνιστεί στο «Drive my car».
ΧΑΡΗ ΣΕ ΜΙΑ Κυριολεκτικά σαν τη µύγα µες στο γάλα, το σουηδικό αυτό καµάρι της αυτοκίνησης δεν
ΣΧΕ∆ΟΝ CULT, έχασε ποτέ το στοιχείο της διαφορετικότητας, παρόλο που κατέκτησε την εµπορική επιτυ-
χία σε όλο τον κόσµο. Κατ’ ανάγκην, το κοινό εξοικειώθηκε σταδιακά µε τις ιδιοµορφίες
ΠΛΗΝ ΓΛΥΚΙΑ και τις καινοτοµίες του, έστω κι έτσι όµως το Saab 900 Turbo παρέµεινε αταίριαστο, από
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ το 1978, όταν εµφανίστηκε για πρώτη φορά, έως και το 1994, όταν η παραγωγή του
τερµατίστηκε.
ΤΑΙΝΙΑ, Η ΟΠΟΙΑ Η Saab ήταν ούτως ή άλλως µια αυτοκινητοβιοµηχανία αλλιώτικη από τις άλλες, καθώς
ΑΝΕ∆ΕΙΞΕ ΤΑ επέµενε σχολαστικά στην αυξηµένη παθητική ασφάλεια και την αεροδυναµική. Το σχήµα
του παρµπρίζ, η χωροθέτηση των οργάνων και του ηχοσυστήµατος στο ταµπλό βάσει της
ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ συχνότητας χρήσης τους, η θέση του κεντρικού διακόπτη και του κλειδιού στην κονσό-
ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΟΥ λα αντί για την κολώνα του τιµονιού, το φίλτρο ενεργού άνθρακα για τον αερισµό της
καµπίνας, τα τακάκια χωρίς αµίαντο ανάµεσα σε πολλά άλλα έθεταν το 900 Turbo πολύ
µπροστά από την εποχή του.
Όσο για το κύριο χαρακτηριστικό του, τον υπερτροφοδοτούµενο δίλιτρο κινητήρα, αντι-
προσώπευε µία από τις πρώτες απόπειρες «εκδηµοκρατισµού» της τουρµπίνας. ∆ηλαδή,
στόχος της Saab δεν ήταν οι σπορ επιδόσεις, όσο η αξιοποίηση της δύναµης για τον
καθηµερινό οδηγό, εντός πόλης. Ορθολογικό αλλά και αντισυµβατικό ταυτόχρονα.
16 TRACTION MAGAZINE