Page 29 - TRACTION 110
P. 29
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ: HONDA
Η ήδη πετυχημένη συνταγή μπήκε και πάλι στα εργαστήρια για να δεχτεί συνολική αναβάθμι- ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ση στο μοντέλο του 2019. Αλλαγές που ενίσχυσαν τα χαρακτηριστικά του σε όλο το φάσμα
χρήσης. HONDA CB 500 X
Ο ζωηρός δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 500 cc έχει χρησιμοποιηθεί σε περισσότερες
από 75.000 μοτοσυκλέτες στην Ευρώπη από το 2013 που παρουσιάστηκε. Συμβατός για κα-
τόχους διπλώματος κατηγορίας Α2 καθώς αποδίδει «ακριβώς» 35 kW ισχύος – έχει τώρα Κινητήρας:
βελτιωμένη απόδοση εκεί που μπορούσε, στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, όπου αποδίδει Τετράχρονος δικύλινδρος σε σειρά,
4% περισσότερη ισχύ και ροπή. 4Β/Κ, ΕΕΚ, 471 cc
Απέκτησε συμπλέκτη ελεγχόμενης ολίσθησης και έγινε ο μικρότερος κινητήρας της Honda που
τον αποκτά. Νέο είναι και το τελικό εξάτμισης, πιο λιγνό, με δύο απολήξεις για πιο πλούσιο ήχο Ισχύς:
και καλύτερη απόδοση. Τα γρανάζια των σχέσεων επανασχεδιάστηκαν για ακόμη πιο εύκο- 35 kW @ 8600 rpm
λες αλλαγές, ένα σημείο όπου η Honda στάθηκε ιδιαίτερα. Η μανέτα του συμπλέκτη χρειάζεται Ροπή:
ελάχιστη δύναμη, για ξεκούραστη χρήση στην αστική καθημερινότητα. 43 Nm @ 6500 rpm
Η ουσιαστικότερη διαφορά στο CB 500 X είναι ο εμπρός τροχός που έγινε 19 ιντσών ώστε
να υποστηρίξει πιο πειστικά την εκτός δρόμου παράμετρο, χωρίς να περιορίσει τις ασφάλτινες Ρεζερβουάρ:
δυνατότητες. Η διαδρομή των αναρτήσεων αυξήθηκε κατά 10 mm εμπρός και 17 mm πίσω, 17,7 L
στα 150 mm και 135 mm αντίστοιχα, ενώ το αμορτισέρ αναβαθμίστηκε. Κατανάλωση (WMTC):
AΠΟΣΤΟΛΗ Η θέση του οδηγού άλλαξε ελαφρά, καθώς το τιμόνι στρίβει περισσότερο και είναι τώρα πιο 3,6 lt/100 km
ΣΤΗΝ ψηλά και πιο κοντά, τα μαρσπιέ πιο μπροστά και χαμηλά, η σέλα πιο στενή. Όλα για να εξυπη- Μεταξόνιο:
ΤΕΝΕΡΙΦΗ ρετήσουν την καθημερινότητα αλλά και την όρθια στάση στο χώμα. 1445 mm
Η ασφάλτινη αποστολή του ενισχύθηκε με την κατά 20 mm ψηλότερη ζελατίνα, νέους τροχούς
και νέο πίνακα οργάνων LCD, πλήρη σε ενδείξεις και έγχρωμο. Κάστερ / Trail:
Τα φώτα είναι παντού τεχνολογίας LED, ενώ πλήθος αξεσουάρ είναι διαθέσιμα. 27.5o / 108 mm
Τα φρένα επαρκούν για τα μέτρα της απόδοσης και της κατηγορίας, με ABS δύο δρόμων που, Αναρτήσεις Ε/Π:
παρότι δεν απενεργοποιείται για χρήση στο χώμα, δεν ξενίζει ακόμη και σε σαθρό οδόστρω- 150 mm /135 mm
μα. Σε κάθε περίπτωση ένας δεύτερος δίσκος εμπρός θα ήταν υπερβολή, όχι όμως κι ένα σετ
προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι, που παρέχεται ωστόσο σαν αξεσουάρ. Φρένα Ε/Π:
Το αποτέλεσμα είναι μια μοτοσυκλέτα απόλυτα ομοιογενής, εύκολη στην καθημερινότητα και Δίσκος 310 mm, δαγκάνα 2 εμβό-
απίθανη στο χώμα. Η ανάλαφρη αίσθηση, οι μαλακές αναρτήσεις αλλά κυρίως η γραμμική λων / Δίσκος 240 mm, δαγκάνα
απόδοση του κινητήρα επιτρέπουν στον οδηγό να υπερβεί κατά πολύ τις δυνατότητες και τους μονού εμβόλου
περιορισμούς που βάζουν τα ασφάλτινα ελαστικά στη χωμάτινη οδήγηση. Που σημαίνει ότι με Ύψος σέλας:
ένα πιο κατάλληλο σετ ελαστικών η οδήγηση στο χώμα θα είναι όχι μόνο «αποδεκτή», αλλά 830 mm
σβέλτη και ευχάριστη.
Ένα από τα πιο σημαντικά χαρίσματα της μοτοσυκλέτας είναι ασφαλώς η χαμηλή κατανάλω- Βάρος γεμάτη:
ση καυσίμου. Η Honda δηλώνει (μέτρηση WMTC) 3,6 λίτρα στα 100 χλμ., νούμερο που είναι 197 kg
εφικτό και στην πραγματική ζωή. Εκεί όπου με διαρκή πίεση δεν ξεπερνά τα 4,1 λίτρα/100 Χρώματα:
χλμ., νούμερο ανέφικτο για την κατηγορία του. Με το ελαφρά μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, η Grand Prix Red, Matt Gunpowder
αυτονομία ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα! Black Metallic, Pearl Metalloid
Αισθητικά, η νέα CB 500 X δείχνει πιo ανάλαφρη, πιo φρέσκια και με κάτι από το look της White
Africa Τwin. Ελίσσεται αθόρυβα στον χώρο με την ίδια ευκολία που ξεγλιστρά μέσα στην Τιμή:
πυκνή κυκλοφορία των πόλεων. Ταξιδεύει με άνεση και αυτοπεποίθηση, βάζει ψηλά τον πήχη
στο θέμα ευκολίας χειρισμού και κατανάλωσης και κινείται στο χώμα καλύτερα απ’ όσο θα 7.200 ευρώ
περίμενε και ο πιο αισιόδοξος.