Page 19 - TRACTION 111
P. 19

ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ


                Έως και το κινεζικό Grand Prix η Ferrari έχει κατορθώσει να είναι   o πρώτος τρέχει από το 2006 ενώ ο δεύτερος από πέρσι κ.λπ.),
                η πρωταγωνίστρια της σεζόν – για όλους τους λάθος λόγους, και   ο νέος κοντράρει στα ίσια τον παλιό. Εξού και ο Vettel βρίσκεται
                για άλλη µία φορά στην πρόσφατη ιστορία της F1. Η Mercedes,   σε µια κατάσταση lose - lose, δηλαδή ό,τι και να κάνει βγαίνει
                αντιθέτως, έχει επιτύχει τρία 1 - 2 σε ισάριθµους αγώνες, κάτι που   χαµένος. Η Κίνα ήταν µια χαρακτηριστική περίπτωση: στην εκκίνη-
                είχε να συµβεί από το 1992. Υποτίθεται, δε, ότι η Ferrari ήταν το   ση ο Γερµανός έφυγε συντηρητικά, προσπαθώντας να αποφύγει
                αδιαφιλονίκητο φαβορί πριν από την έναρξη του φετινού πρωτα-  κάποια σύγκρουση στα πρώτα µέτρα. Όµως ο Leclerc βρήκε την
                θλήµατος, βάσει των υπερηχητικών επιδόσεών της στις δοκιµές   ευκαιρία και προσπέρασε, µένοντας αυτός τρίτος πίσω από τους
                εξέλιξης. Στην Κίνα οι Κόκκινοι ηττήθηκαν κατά κράτος, καθώς τα   δύο οδηγούς της Mercedes. Σε καµιά δεκαριά γύρους, ο Vettel
                µονοθέσιά τους θα έπρεπε να κατατροπώσουν τον ανταγωνισµό   ειδοποίησε την οµάδα για να δοθεί η εντολή στον πιτσιρικά να
                στις µεγάλες ευθείες της συγκεκριµένης πίστας. Αντί γι’ αυτό όµως,   παραµερίσει. Όταν όµως αυτό έγινε, παρά τη στιγµιαία γκρίνια
                οι Hamilton και Bottas έγραψαν το «τρία στα τρία». Εάν κάποιος   του Leclerc, ο πρωταθλητής αποδείχθηκε ανήµπορος να κινηθεί
                από τους δυο τους σηµείωνε και τον ταχύτερο γύρο στο Μπαχρέ-  γρήγορα. Άρα, το προφανές ήταν ότι κακώς η Ferrari αδίκησε τον
                ιν και την Κίνα, η Mercedes θα είχε πετύχει το απόλυτο άριστα:   Leclerc και ευνόησε τον «αργό» Γερµανό. Αλλά τα πράγµατα δεν
                44 βαθµούς x 3.                                  ήταν ακριβώς έτσι, διότι, µένοντας αρκετούς γύρους πίσω από
                Στην Ιταλία κοχλάζει η απογοήτευση των Τιφόζι και, νοµοτελει-  τον συνάδελφό του και σε µικρή απόσταση, ο Vettel έφθειρε τα
                ακά σε ό,τι αφορά στη Ferrari, οι επικρίσεις διογκώνονται µέσα   εµπρός ελαστικά του. Γι’ αυτό και, όταν του δόθηκε η άδεια να
                από τα ΜΜΕ. Οι πιο θερµόαιµες αθλητικές εφηµερίδες, την επαύ-  περάσει εκείνος µπροστά, δεν µπορούσε να κυνηγήσει τις δύο
                ριον του αγώνα στην Κίνα, απηύθυναν έκκληση (µάλλον διαταγή   Mercedes. Προς τιµήν του, το «εξιλαστήριο θύµα» και ηθικός νι-
                ήταν) στον επικεφαλής της οµάδας, τον Mattia Binotto, «να πάρει   κητής της όλης υπόθεσης, ο Leclerc, εκ των υστέρων παραδέχτη-
                το περιβραχιόνιο του αρχηγού από τον Vettel και να το δώσει   κε το πρόβληµα των ελαστικών στο µονοθέσιο του Vettel. Μόνο
                στον Leclerc». Υπερβολές που δικαιολογούνται από την πατροπα-  που η ζηµιά είχε ήδη γίνει, γιατί, ασχέτως εάν οι άνωθεν προ-
                ράδοτη έλλειψη ψυχραιµίας – όµως αυτό ακριβώς είναι το πάθος   σταγές των οµάδων προς τους οδηγούς για τον καθορισµό της
                που καθιστά µοναδική τη σχέση της Ferrari µε τους οπαδούς της.   µεταξύ τους σειράς έχουν νοµιµοποιηθεί και δηµοσιοποιούνται
                Ωστόσο, έστω και µέσα από αυτές τις ακρότητες, διαφαίνεται το   άµεσα, όλοι ανεξαιρέτως, το κοινό αλλά και οι αγωνιζόµενοι, τις
                πόσο δύσκολη είναι η θέση του Sebastian Vettel, του φύσει Νο.1   σιχαίνονται. Ο δε «αδικούµενος» γίνεται ήρωας, αντίθετα προς
                της οµάδας – ακόµη και βάσει των απολαβών του: ο Γερµανός,   τον ευνοούµενο που ντροπιάζεται και γίνεται στόχος επικρίσεων
                ως τετράκις παγκόσµιος πρωταθλητής, έχει ένα συµβόλαιο 30   και καταφρόνιας. Συνεπώς, το κύµα συµπάθειας προς τον Leclerc
                εκατ. ευρώ τον χρόνο. Ο Charles Leclerc, εάν ευσταθούν οι   υψώνεται, ενώ η δηµοφιλία του Vettel καταποντίζεται. Το δίπολο
                διαδόσεις, παίρνει 12 φορές λιγότερα χρήµατα. Και παρά τη δια-  «καλός - κακός» είναι τόσο παλιό όσο και ο ανθρώπινος πολιτι-
                φορά ηλικίας και εµπειρίας (Vettel 31 ετών - Leclerc 21, στην F1   σµός. Πολύ σπάνια όµως είναι µόνο αυτό που φαίνεται.
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24