Page 17 - TRACTION 111
P. 17
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ TO ‘ΖΗΣΑ
Ο Valentino Το Grand Prix της Κίνας, στο µεγαλύτερο µέρος του, ήταν άλλος ένας βαρετός αγώνας.
∆ύο παππούδες
Rossi και ο Kimi Πιθανώς όχι τόσο ανιαρός όσο πολλές από τις κούρσες του πρόσφατου παρελθόντος –
και όχι µόνο στη συγκεκριµένη πίστα – καθώς οι αλλαγές στις αεροδυναµικές προδια-
Raikkonen γραφές που εισήγαγε ο Νικόλας Τοµπάζης εκ µέρους της FIA αποδίδουν. Εκτός από τα
είναι δύο δράµατα και τα µελοδράµατα των πρώτων θέσεων, ένας από τους οδηγούς που έκανε
σαραντάρηδες, ό,τι περισσότερο µπορούσε για να προσφέρει θέαµα ήταν, για άλλη µία φορά, ο Kimi
Raikkonen. «Η Formula 1 για εµένα πια µοιάζει ξανά µε διασκέδαση» είχε δηλώσει ο
οι οποίοι Φινλανδός λίγο προτού µπει στο µονοθέσιο της Alfa Romeo. Το οποίο, στα χέρια του,
εξακολουθούν να δείχνει πολύ πιο αξιόµαχο και ανταγωνιστικό από ό,τι ίσως είναι στην πραγµατικότητα. Το
συµµετέχουν σε ψυχρό πάθος του Kimi κολακεύει τις εγγενείς αδυναµίες του αυτοκινήτου µιας οµάδας η
οποία, εξ ορισµού, δεν κάνει πρωταθλητισµό.
MotoGP και F1 Λίγες ώρες αργότερα από το Grand Prix της Σανγκάης, έγινε ο αγώνας MotoGP στην
αντίστοιχα. Και να Αµερική. Εκεί, ένας συνοµήλικος του Kimi Raikkonen, o Valentino Rossi, έφτασε µία ανά-
πρωταγωνιστούν, σα από το να κερδίσει µια συγκλονιστική κούρσα. Κι αυτή η σύµπτωση µπορεί να είναι
ο καθένας µε τον συγκινητική, µπορεί να είναι αλλόκοτη, σίγουρα όµως δεν είναι µονοσήµαντη. Αντιθέτως,
δικό του τρόπο δίνει λαβή για έναν ατέρµονο ρεµβασµό περί της σύγκρισης ανάµεσα στη Formula 1 και
το Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Μοτοσυκλετών. Ποιο είναι πιο απαιτητικό από τα δύο σπορ;
«Αναµφίβολα τα MotoGP» θα µπορούσε να είναι η προφανής απάντηση. Και τότε γιατί ο
40άρης Vale παλεύει ακόµη για νίκες, ενώ ο 39χρονος Kimi, ως τελευταίος εναποµείνας
από τη γενιά του, έχει αποκλειστεί από την κορυφή και επί της ουσίας τρέχει για προσω-
πική ικανοποίηση, γνωρίζοντας όµως ότι µόνο µε ένα θαύµα θα καταφέρει να τερµατίσει
µέσα στην πρώτη πεντάδα; Και ακριβώς επειδή η F1 και τα MotoGP είναι τροµακτικά
ανταγωνιστικά και αφάνταστα πολυσύνθετα µηχανοκίνητα σπορ, οποιαδήποτε σύγκριση
ανάµεσα στους, κάπως σιτεµένους, σταρ που αρνούνται να τα παρατήσουν στερείται
ουσίας. Οπότε, το καλύτερο που έχουµε να κάνουµε άπαντες ως fan είναι να µείνουµε
στην επιφάνεια. Και να θαυµάζουµε την επιµονή των «γερόλυκων». Εµµέσως, άλλωστε,
είναι και αυτός ένας τρόπος να µην παραδέχεσαι το δικό σου γήρας.
TRACTION MAGAZINE 17