Page 12 - TRACTION 111
P. 12
AΣΦΑΛΕΙΑ
Η τεχνητή νοηµοσύνη παίρνει κεφάλι!
∆ιαβάζεται όπως θέλετε: Ή ότι η τεχνητή νοηµοσύνη προσπερνάει τον άνθρωπο και
τον φροντίζει στον δρόµο ή πως αν δεν σεβαστούµε την αξία της ζωής θα «πέσουν»
κεφάλια. Και εννοούµε διάφορες «στερήσεις ή τιµωρίες»…
∆ιαβάζουµε από τις ανακοινώσεις της Ε.Ε. που είδαν το φως Οι µηχανές θα σώζουν ανθρώπους
της δηµοσιότητας στα τέλη Μαρτίου τρέχοντος έτους: «Υποχρε- Έτσι, σε µια προσπάθεια µείωσης των θανάτων και τραυµατισµών
ωτικά ηλεκτρονικά συστήµατα υψηλής τεχνολογίας για όλα τα στους ευρωπαϊκούς δρόµους, οι ευρωβουλευτές της Επιτροπής
καινούργια αυτοκίνητα από το 2022 προβλέπει συµφωνία της Ε.Ε. Εσωτερικής Αγοράς του Ε.Κ. ενέκριναν νέους κανόνες, οι οποίοι µε-
που επιτεύχθηκε στο Στρασβούργο µεταξύ διαπραγµατευτών του τατρέπουν κάποια εξελιγµένα χαρακτηριστικά ασφαλείας σε στάνταρ
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Επιτροπής µε εκπροσώπους εξοπλισµό για τα οχήµατα που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά. Η
των κυβερνήσεων της Ε.Ε. Το µέτρο αυτό αποσκοπεί στη µείωση νοµοθετική πρόταση προσαρµόζει τους υπάρχοντες κανόνες στις νέες
των τροχαίων. Τα συστήµατά αυτά θα εµποδίζουν την υπερβολική παραµέτρους οδικής συµπεριφοράς, όπως αυτές διαµορφώνονται από
ταχύτητα, την οδήγηση ύστερα από κατανάλωση αλκοόλ, θα κοινωνικές τάσεις (π.χ. η αύξηση των ποδηλατών και των πεζών, η
προειδοποιούν ακόµη για κόπωση ή απόσπαση της προσοχής του γήρανση του πληθυσµού) και τεχνολογικές εξελίξεις.
οδηγού». Τα εξελιγµένα χαρακτηριστικά ασφαλείας που θα είναι υποχρεωτικά
Να λοιπόν που φτάσαµε στην εποχή που τα «µηχανήµατα» (βλ. τεχνητή εγκατεστηµένα σε όλα τα οχήµατα είναι:
νοηµοσύνη) θα πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους… Η «έξυπνη» υποβοήθηση ταχύτητας.
Και πώς να µην γίνει αυτό, όταν βλέπουµε ότι 25.300 άνθρωποι Η διευκόλυνση (µέσω τυποποιηµένων συστηµάτων αλληλεπίδρα-
σκοτώθηκαν στους δρόµους της Ε.Ε. το 2017, άλλοι 135.000 τραυµα- σης) της εγκατάστασης µηχανισµών διαθέσιµων στο εµπόριο για την
τίστηκαν σοβαρά, ενώ το δραµατικό στοιχείο που προβληµατίζει είναι παρεµπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύµατος.
ότι η υπηρεσία αποδίδει το 90% όλων των ατυχηµάτων σε ανθρώπινο Τα συστήµατα παρακολούθησης υπνηλίας και προσοχής του οδη-
λάθος… γού / αναγνώρισης της διάσπασης της προσοχής.
Όπερ µεθερµηνευόµενον, σηµαίνει ότι για όλα φταίµε εµείς. Και Τα σήµατα επείγουσας στάθµευσης.
κάπου εδώ, για να µπει τέλος σε αυτή την εκατόµβη, αναλαµβάνουν Οι ανιχνευτές οπισθοπορίας.
δραστικότατο ρόλο οι µηχανές… Τα συστήµατα καταγραφής δεδοµένων ατυχήµατος (τα οποία προ-
12 TRACTION MAGAZINE