Page 16 - TRACTION 111
P. 16
∆ΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΩΝΤΑΣ ∆ΟΥΖΙΝΑΣ
Μπορεί στη χώρα µας η τεχνολογική έρευνα να µην είναι ιδιαίτερα ανα-
πτυγµένη, ωστόσο υπάρχουν συµπατριώτες µας που διακρίνονται µε τη
δουλειά τους στο εξωτερικό. Ένας από αυτούς είναι ο Αντώνης Σκαρδά-
σης, ο οποίος, αφού σπούδασε µηχανικός αυτοµατισµού στον Πειραιά,
άνοιξε τα φτερά του για την Αγγλία. Εκεί, αρχικά έκανε µεταπτυχιακό στη
ροµποτική και εργάζεται πια στην αγγλική StreetDrone, η οποία ειδικεύ-
εται στην ανάπτυξη λογισµικού για αυτόνοµα οχήµατα. Καθώς η τεχνο-
λογία προχωράει µε ταχύτατους ρυθµούς, άνθρωποι σαν τον Αντώνη θα
µας βοηθήσουν να καταλάβουµε τις εξελίξεις στο παρόν, καθώς και στο
εγγύς µέλλον...
Το ενδιαφέρον µου για την τεχνολογία, και ειδικά για τη ροµποτική,
ξεκίνησε από µικρή ηλικία τρέφοντας µεγάλο ενδιαφέρον για την πληρο-
φορική και το πώς να αυτοµατοποιήσω τα πάντα γύρω µου.
Όταν σπούδαζα αυτοµατισµό στο ΤΕΙ Πειραιά (νυν Πανεπιστήµιο ∆υτικής
Αττικής), δηµιουργήσαµε µια οµάδα η οποία κατέκτησε το πρώτο βραβείο
ροµποτικής στο Athens Digital Week, οπότε και το τµήµα πήρε δηµοσιό-
τητα. Τότε έλαβα υποτροφία ως επισκέπτης ερευνητής σε ένα από τα πιο
φηµισµένα πανεπιστήµια στον τοµέα της τεχνολογίας (Cranfield, Αγγλία)
Αντώνης σε συνεργασία µε το υπουργείο Άµυνας του Ηνωµένου Βασιλείου. Αρχι-
κά, ασχολήθηκα µε την τεχνολογία των µη επανδρωµένων αεροσκαφών
Σκαρδάσης (UAV) και στη συνέχεια έκανα µεταπτυχιακό στο πανεπιστήµιο του Sheffield
πάνω σε «Computational Intelligence & Robotics».
Από το 2018, εργάζοµαι ως Lead Engineer στην StreetDrone. Είµαι
υπεύθυνος για τη στρατηγική της εταιρείας στον τοµέα των ροµποτικών οχη-
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Μηχανικός
Αυτοµατισµού στο ΤΕΙ Πειραιά (νυν Πανεπιστήµιο µάτων και για την οµάδα που ασχολείται µε την τεχνητή νοηµοσύνη και
γενικότερα µε το λογισµικό αυτόνοµων οχηµάτων. Επιπλέον, είµαι µέλος
∆υτικής Αττικής) και το 2013 έκανε µεταπτυχιακό παγκόσµιων επιτροπών σε οργανισµούς και συνεργίες που σκοπό έχουν
σε «Computational Intelligence & Robotics» στο την άρτια και ασφαλή ανάπτυξη συστηµάτων για αυτόνοµα οχήµατα.
Πανεπιστήµιο του Sheffield, στην Αγγλία. Το 2015 Η χρήση της Τεχνητής Νοηµοσύνης (Artificial Intelligence) στα αυτοκί-
συνεργάστηκε µε το Ινστιτούτο Έρευνας Προηγµένης νητα ήταν αναµενόµενη, καθώς ήδη εφαρµόζεται σε αεροπλάνα και λεω-
Ροµποτικής του Manchester, ενώ από το 2016 έως το φορεία. Στο εγγύς µέλλον (2-3 χρόνια) θα δούµε τα πρώτα δειλά βήµατα
2018 εργάστηκε στο Concept Center της αµερικανικής στον χώρο µε ροµποτικά οχήµατα που θα µπορούµε να καλούµε απλά
εταιρείας Hyster-Yale, µε στόχο την ανάπτυξη µέσω µιας εφαρµογής στο κινητό µας, εξυπηρετώντας κάθε είδους διανο-
ροµποτικών περονοφόρων οχηµάτων (forklift trucks). µή (επιβατικό κοινό, ταχυδροµείο, εµπορεύµατα) υπό προδιαγεγραµµένες
Από το 2018 είναι Lead Software Engineer στην πάντα συνθήκες.
αγγλική StreetDrone, που έχει ως αντικείµενο την Η πραγµατοποίηση της ολοκληρωτικής και πλήρους αυτόνοµης αυτο-
ανάπτυξη αυτόνοµων οχηµάτων και της σχετικής κίνησης υπό οποιαδήποτε συνθήκη απέχει όµως αρκετά, όσο και αν οι
τεχνολογίας. αυτοκινητοβιοµηχανίες και οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας επιµένουν ότι
αυτό θα συµβεί στα επόµενα 2-3 χρόνια. Η υπάρχουσα τεχνολογία δεν εί-
ναι καθόλου ώριµη για κάτι τέτοιο.
Η ανάγκη για ανάπτυξη της αυτόνοµης αυτοκίνησης δηµιουργήθηκε από
τις µελέτες που δείχνουν πως ο υπ’ αριθµόν ένα παράγοντας ατυχηµάτων
είναι ο άνθρωπος. Η συγκεκριµένη τεχνολογία µειώνει το ρίσκο απώλειας
ανθρώπινης ζωής σε δυσχερή περιβάλλοντα, όπως ορυχεία και πυρηνικά
εργοστάσια, ειδικά έπειτα από ατυχήµατα. Η τεχνολογία αυτή θα συµβάλει
στην ανεύρεση ποιοτικότερων θέσεων εργασίας για τους εργαζόµενους
αυτών των εταιρειών.
Το 2030 θα κινούµαστε σίγουρα µε οχήµατα χωρίς καθόλου τιµόνι και
θα έχουν πολύ διαφορετικό σχεδιασµό και µορφή από αυτή που έχουµε
συνηθίσει µέχρι τώρα… Έχετε διαβάσει το βιβλίο «Από τη Γη στη Σελήνη»
του Ιούλιου Βερν;
16 TRACTION MAGAZINE