Page 15 - TRACTION 111
P. 15

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ



                Γεννήθηκε στις 3 Φεβρουαρίου του 1946, σε µια ρηµαγµένη Ιταλία που έβγαινε    AΥΤΟN ΤΟΝ ΜΗΝΑ
                από έναν επώδυνο πόλεµο. Έζησε αρχικά στη Φεράρα και αργότερα στην
                Πράγα, όµως από πολύ νωρίς η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κατέλαβε σε   01.05.1884
                τέτοιον βαθµό, που σχεδόν, όπως έλεγε και ο ίδιος, δεν ασχολήθηκε µε τίποτε   Γεννιέται στο Mayfair του Λονδίνου ο Earl
                άλλο στη ζωή του, παρά µόνο µε αυτά και φυσικά αγώνες!               Howe, Βρετανός οδηγός, παθιασµένος µε
                Μεταξύ της δεκαετίας του 1960 και της δεκαετίας του 1970 είχε καθιερωθεί   τους αγώνες. Ένας αριστοκράτης τζέντλε-
                ως οδηγός ράλι και µηχανικός σε εθνικό επίπεδο και έγινε µέρος της ιστορίας   µαν, που είχε τεράστιο ταλέντο. Υπήρξε
                του µηχανοκίνητου αθλητισµού. Εργάστηκε επίσης για την Abarth στο Corso   αξιωµατικός του Ναυτικού κατά τη διάρκεια του Α’ και του Β’
                Marche στο Τορίνο. Είχε δε ανοίξει ένα δικό του εργαστήριο, και από αυτόν   Παγκοσµίου Πολέµου, και κατόπιν βουλευτής. Το ντεµπούτο
                «βγήκαν» µεγάλοι οδηγοί και πρωταθλητές, όπως οι Santro Munari, Attilio   του στα GP της Formula 1 ήταν στο Μονακό το 1931, ενώ
                Bettega και Miki Biasion. Υπήρξε παθιασµένος µηχανικός, προσεκτικός,   ήταν από τους πρώτους οδηγούς που χρησιµοποίησε κράνος,
                εκλεπτυσµένος, σχολαστικός και ακριβής δέκτης τεχνικών πληροφοριών που   κάτι που του είχε σώσει τη ζωή τουλάχιστον τρεις φορές.
                του έρχονταν από οδηγούς και µηχανικούς. Ξεκινά τη δραστηριότητά του στα
                τέλη της δεκαετίας του ’60 και είχε την πρώτη προσέγγιση µε τους κινητήρες   13.05.1994
                για αγωνιστικά αυτοκίνητα στην κατηγορία Μεγάλου Τουρισµού. Η προσέγ-  Πεθαίνει στο Sherborne του Dorset
                γιση µε τα ράλι γίνεται προς το τέλος της δεκαετίας του 1970, όταν αρχίζει να   στην Αγγλία ο James Duncan
                συνεργάζεται µε την Abarth για τον έλεγχο του κινητήρα του επίσηµου Fiat   Hamilton, Βρετανός οδηγός αγώνων,
                131. Συνειδητοποιεί σύντοµα τη διαφορά µεταξύ των ράλι και των αγώνων σε   που η πολυτάραχη και εξωστρεφής
                πίστα: τα ράλι είναι απολύτως πιο ενδιαφέροντα από τεχνικής άποψης, αφού τα   προσωπικότητά του συχνά επισκίασε το γνήσιο ταλέντο του.
                                        αυτοκίνητα επέστρεφαν για service µερικές   Επιβιώνοντας από τον Β’ Παγκόσµιο Πόλεµο, ορκίστηκε
                                        φορές βρόµικα από τη σκόνη, το χιόνι ή µε   να ζήσει αφιερωµένος στον µηχανοκίνητο αθλητισµό. Η
                                        έντονα τα σηµάδια της «µάχης». Μετά την   καλύτερή του επίδοση ήταν το 1953 κερδίζοντας τις 24
                                        κυριαρχία των Stratos και Fiat 131 Abarth,   Ώρες του Λε Μαν.
                                        ο όµιλος Fiat είναι η οµάδα που αποτελεί
                                        πρότυπο για τις άλλες αγωνιστικές οµάδες      19.05.1997
                                        του Παγκοσµίου Πρωταθλήµατος Ράλι.            Πεθαίνει στη Lake Havasu City της
                                        Με το τέλος των Group 1, 2, 3 και 4 και       Arizona των HΠΑ ο Troy Ruttman,
                                        την έλευση των νέων κανονισµών για το         Αµερικανός οδηγός αυτοκινήτου που
                                        Group B, ο ίδιος αντιλαµβάνεται ότι αλλά-     κέρδισε το Indianapolis 500 το 1952, σε
                                        ζει ο τρόπος σύλληψης της προετοιµασίας   ηλικία 22 ετών και 80 ηµερών. Ο Ruttman ήταν ο πρώτος
                                        των αυτοκινήτων, γιατί ενώ γενικότερα στο   νικητής της Indianapolis 500 που συµµετείχε σε έναν αγώνα
                 QUIZ                   Group 4 υπήρχε µεγάλη ελευθερία στην   της Formula 1 και ήταν ο νεότερος οδηγός που κέρδισε έναν
                                        εξέλιξη, στο νέο Group B όλα γίνονται πιο   γύρο Παγκοσµίου Πρωταθλήµατος, µέχρι που ο Fernando
                δύσκολα.Η συµβολή του στην εξέλιξη και εδραίωση της Lancia 037 Rally το   Alonso κέρδισε το ουγγρικό Grand Prix του 2003.
                1982 και το ’83 είναι τεράστια και έχοντας την άµεση συνεργασία µε την Abarth
                δραστηριοποιείται στις ιδιωτικές οµάδες. Στα επόµενα τρία χρόνια, από το 1984   26.05.2001
                έως το 1987, οι 037 του κυριαρχούν σε ολόκληρη την ιταλική χερσόνησο – και   Πεθαίνει από καρδιακή προσβολή σε
                όχι µόνο. Πολλοί οδηγοί µπόρεσαν να οδηγήσουν και να κερδίσουν µε αυτο-  ηλικία 63 ετών στο Lesmo, κοντά στο
                κίνητα ουσιαστικά πανοµοιότυπα µε τα εργοστασιακά. Μεταξύ αυτών ο Franco   Μιλάνο, ο Vittorio Brambilla, οδηγός της
                Cunico και ο «Tony», αξέχαστος οδηγός της χρονιάς του ’70, που κέρδισε το   Formula 1 από την Ιταλία, που αγωνίστη-
                Targa Florio. Η δραστηριότητα της οµώνυµης οµάδας του, µετά την κατάργηση   κε για τις οµάδες March, Surtees και Alfa Romeo. Ιδιαίτερα
                του Group Β, συνεχίζεται πρώτα µε τη Lancia Delta Integrale και στη συνέχεια   έµπειρος στην οδήγηση σε βρεγµένες συνθήκες, το
                µε αυτοκίνητα όπως το Ford Sierra Cosworth και η BMW M3. Έπειτα από   ψευδώνυµό του ήταν «The Monza Gorill» λόγω του συχνά
                20 χρόνια δραστηριότητας σε κορυφαίο επίπεδο, ο ίδιος αποσύρθηκε και   υπερβολικά επιθετικού τρόπου οδήγησης. Ήταν ιδιαίτερα
                εµφανιζόταν µόνο σε φεστιβάλ και γιορτές του µηχανοκίνητου αθλητισµού. Έχει   γνωστός για τη διαδικασία του «Punch and Crunch», στην
                µείνει στην ιστορία ως ένας σπουδαίος άνθρωπος, ένας παθιασµένος και ικανός   οποία θα χαιρετούσε το «ατυχές θύµα» µε µια εξαιρετικά
                µηχανικός, που µε την εµπειρία του, την ικανότητα και την ταπεινοφροσύνη,   ισχυρή χειραψία, ασκώντας έτσι ψυχολογική πίεση στους
                κατάφερε να βρει για τον εαυτό του την πραγµατοποίηση των ονείρων του.  άλλους οδηγούς. Κέρδισε ένα Grand Prix F1 το 197 5
                Σκοτώθηκε σε ηλικία 71 ετών, σε ένα παράξενο δυστύχηµα στον αυτοκινητό-  στην Αυστρία. Αποσύρθηκε στο τέλος του 1980 και στις
                δροµο στο Chivasso, όταν χτυπήθηκε από ένα αυτοκίνητο.   αρχές του 1990 άνοιξε ένα κατάστηµα µε αναµνηστικά της
                                                                         Formula 1 στο Μιλάνο.
                                         Τζιουζέπε Βόλτα (Giuseppe Volta)
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20