Page 13 - TRACTION 111
P. 13

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ

              στέθηκαν από τους ευρωβουλευτές, καθώς η πρόταση της Ευρωπαϊ-
              κής Επιτροπής προέβλεπε τη χρήση τους µόνο σε επιβατικά αυτοκίνητα
              και ηµιφορτηγά).
              Θα είναι επίσης υποχρεωτική η χρήση εξελιγµένων συστηµάτων πέ-
              δησης έκτακτης ανάγκης και προειδοποίησης απόκλισης στα επιβατικά
              και τα ελαφρά επαγγελµατικά οχήµατα, τα οποία χρησιµοποιούνται
              ήδη στα φορτηγά και τα λεωφορεία υπό τον υφιστάµενο Κανονισµό
              για τη Γενική Ασφάλεια των Οχηµάτων.
              Η προτεινόµενη νοµοθεσία επεκτείνει το πεδίο εφαρµογής των υπάρχο-
              ντων υποχρεώσεων για τη χρήση συστηµάτων καταγραφής πίεσης των
              ελαστικών από τα επιβατικά οχήµατα σε όλες τις κατηγορίες οχηµάτων.
              Τα ηµιφορτηγά και τα αυτοκίνητα τύπου «SUV», επιπροσθέτως, θα πά-
              ψουν να εξαιρούνται από τις υποχρεώσεις για σειρά χαρακτηριστικών
              ασφαλείας, που µέχρι τώρα ήταν υποχρεωτικά µόνο για τα συνηθισµέ-
              να επιβατικά οχήµατα.
              Οι ευρωβουλευτές άλλαξαν το κείµενο της πρότασης για να διασφαλί-
              σουν ότι τα συστήµατα καταγραφής δεδοµένων για τα ατυχήµατα θα
              λειτουργούν σε «συστήµατα κλειστού βρόχου» τα οποία θα επεγγρά-
              φουν («overwrite») δεδοµένα και τα οποία δεν θα επιτρέπουν την
              ταυτοποίηση του οδηγού ή του οχήµατος µέσω ανωνυµοποίησης.

              Επαγγελµατικά οχήµατα
              Οι αλλαγές αγγίζουν και τα φορτηγά και τα λεωφορεία, που πλέον
              θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται µε τρόπο που θα
              καθιστά άµεσα ορατούς στον οδηγό τους ευάλωτους χρήστες των
              δρόµων, όπως π.χ. ποδηλάτες και πεζούς. Σύµφωνα µε τους ευρω-  «Η ασφάλεια στον δρόµο, ειδικά των πιο
              βουλευτές, «αυτές οι προδιαγραφές θα εξαλείψουν τα “τυφλά σηµεία”
              µπροστά από τον οδηγό, ενώ θα τα µειώσουν επίσης σηµαντικά όσον   ευάλωτων οµάδων, είναι η προτεραιότητά µας.
              αφορά τα πλευρικά παράθυρα». Για τα οχήµατα υδρογόνου, οι νέοι    Οι νέοι κανόνες αφορούν κυριολεκτικά θέµατα
              κανόνες αφορούν κυρίως την ποιότητα των υλικών και ανταλλακτικών   ζωής και θανάτου. Επικεντρώσαµε
              που χρησιµοποιούνται, καθώς και για τις δοκιµαστικές τους διαδικασίες.
                                                               τις προσπάθειές µας στο να σώσουµε ζωές
              Και στα αυτόνοµα οχήµατα                         και να µειώσουµε τους τραυµατισµούς.
              Τα προτεινόµενα µέτρα προλειαίνουν το έδαφος και για τα αυτοµατο-  Ο πρόσθετος υποχρεωτικός εξοπλισµός
              ποιηµένα οχήµατα (στα οποία η παρέµβαση του οδηγού θα συνεχίσει
              να χρειάζεται) και τα πλήρως αυτοµατοποιηµένα οχήµατα (χωρίς   για αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία
              ανθρώπινη εποπτεία). Με την υποχρεωτική χρήση εξελιγµένων χαρα-  θα σώσει ανθρώπινες ζωές»
              κτηριστικών ασφαλείας θα µπορέσουν οι οδηγοί να συνηθίσουν στα-  Εισηγήτρια Roza Thun (ΕΛΚ, Πολωνία)
              διακά τις νέες τεχνολογίες, ενώ θα ενισχυθεί η εµπιστοσύνη του κοινού
              καθώς και η αποδοχή της µετάβασης προς την αυτόνοµη οδήγηση.

              Σε µία πενταετία
              Τέλος, να σηµειώσουµε ότι ορισµένα από τα συστήµατα ελέγχου βρί-
              σκονται ήδη σε πολυτελή αυτοκίνητα, ωστόσο, στο µέλλον, θα πρέπει
              να χρησιµοποιούνται σε όλα τα οχήµατα. Τα συστήµατα ελέγχου
              στην Ευρώπη θα τοποθετηθούν από το 2022, ενώ όλα τα καινούργια
              αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εξοπλισµένα από το 2024.
              Το µεγάλο ερωτήµατα δεν είναι ότι ο οδηγός θα στερηθεί πιθανών
              ελευθεριών του, αλλά το κόστος που θα κληθεί να πληρώσει για όλα
              αυτά τα συστήµατα.
              Όπως και να ‘χει όµως, η αξία της ζωής είναι πάνω από όλα!



                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18