Page 42 - TRACTION 111
P. 42
top model
Πόσο εύκολο ήταν για την Toyota να ξεπεράσει τον εαυτό της και να σχε-
διάσει από την αρχή το νέο, πιο ιστορικό και πιο ευπώλητο μοντέλο της; Η
αλήθεια είναι ότι αποδείχθηκε πιο εύκολο από ό,τι μπορούμε να φανταστού-
με. Κι αυτό γιατί πήρε σαν βάση το δόγμα του προέδρου της Akio Toyoda
που μιλάει για «no more boring cars». Αυτό σε συνδυασμό με δύο - τρεις
ακόμα εύστοχες κινήσεις, της έδωσαν την ευκαιρία να παρουσιάσει στο AΠΟΣΤΟΛΗ
κοινό την κατά δήλωσή της «καλύτερη Corolla που κατασκευάστηκε ποτέ»! ΣΤΗ
Ποιες είναι αυτές οι κινήσεις; Πρώτον, ακολούθησε εξωτερικά και εσωτε- ΜΑΓΙΟΡΚΑ
ρικά τη σχεδιαστική γραμμή του πετυχημένου CHR, δεύτερον, έδωσε ένα
σύγχρονο οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο στην αγορά και, τρίτον, αφαίρεσε από
την γκάμα της το Auris, αναβαθμίζοντας έτσι το ιστορικό μοντέλο.
Τα εφόδια της νέας Corolla δεν είναι το πόσο σύγχρονο αυτοκίνητο έγινε,
αλλά το ότι κουβαλάει στην «πλάτη της», ως όνομα, πωλήσεις πάνω από
45 εκατ. κάθε είδους αμαξώματος σε όλο τον κόσμο, αλλά και το ότι είναι
σήμερα το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της αυτο-
κίνησης!
Tο 12ης γενιάς Corolla, λοιπόν, διατίθεται σε τρία αμαξώματα (Hatchback,
Sedan και Touring Sports [station wagon]) και βασίζεται και αυτή, ως
σύγχρονο μοντέλο, στην πλατφόρμα «Toyota New Global Architecture», η
οποία προσφέρει αυξημένη ακαμψία, που με τη σειρά της παρέχει χαμηλότε-
ρο κέντρο βάρους, περισσότερους χώρους και πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Στο εσωτερικό η ποιότητα είναι κορυφαία, ενώ στο ταμπλό ξεχωρίζει στο
κέντρο η έγχρωμη οθόνη αφής έως 8’’. Βέβαια υπάρχει και η δυνατότητα
προαιρετικά οθόνης 7’’ στο καντράν των οργάνων και συστήματος Head
Up Display 10’’, η μεγαλύτερη στην κατηγορία. Μιλήσαμε για χώρους και
το ότι η Corolla μεγάλωσε σημαίνει ότι οι επιβάτες απολαμβάνουν μεγάλη
άνεση, ειδικά στις εκδόσεις Sedan και Touring Sports, αρκετούς μικροχώ-
ρους στο εσωτερικό της καμπίνας και στα πορτμπαγκάζ των Hatchback 361
λίτρα, στο Sedan 471 και στο Touring Sports 598 λίτρα. Όλες οι σύγχρονες
τεχνολογίες και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού είναι παρόντα μέσω
του βελτιωμένου Toyota Safety Sense 2, που προσφέρει μεταξύ άλλων
το εξελιγμένο Pre-Collision System, το επίσης εξελιγμένο Adaptive Cruise
Control που συνεργάζεται άψογα με το νέο σύστημα Lane Trace Assist,
το οποίο αναλαμβάνει να κρατήσει στον δρόμο το αυτοκίνητο όταν οι
διαγραμμίσεις είναι ανεπαρκείς! Συνολικά, τέσσερα μηχανικά σύνολα είναι
διαθέσιμα για τα τρία αμαξώματα της Corolla. Αρχικά ο turbo βενζινοκινητή-
ρας των 1.2 λίτρων με τους 114 ίππους, ο υβριδικός 1.8 των 122 ίππων, ο
νέος δίλιτρος, επίσης υβριδικός, των 180 ίππων και ο 1.600άρης ατμοσφαι-
ρικός βενζινοκινητήρας των 132 ίππων, που τοποθετείται μόνο στην έκδοση
Sedan. Οι κινητήρες αυτοί, ανάλογα και με την έκδοση, περνούν την κίνηση
στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων ή ενός
αυτόματου διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT. Φυσικά, μπορεί οι
ισπανικοί δρόμοι να είναι υπεράνω κριτικής σε επίπεδο πρόσφυσης, όμως
όταν ζορίσεις λίγο το αυτοκίνητο εύκολα καταλαβαίνεις ότι η χρήση της
πλατφόρμας TNGA, σε συνδυασμό με τη μεγάλη στρεπτική ακαμψία και
τη στάνταρ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, δίνει μια πολύ καλή
ποιότητα κίνησης στη νέα Corolla.
Η τιμή των νέων Toyota Corolla αρχίζει από τα 17.100 ευρώ για την έκδο-
ση Sedan 1.6, από 17.430 ευρώ για την Hatchback 1.2, ενώ η υβριδική
έκδοση Hatchback 1.8 Hybrid ξεκινάει από 20.800 ευρώ.
42 TRACTION MAGAZINE