Page 44 - TRACTION 111
P. 44
γιατρε μου... απο τον ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Το παπί των Άγγλων
Η BSA BAntAm Ηταν για λόγους εθνικού γοήτρου οι Βρετανοί πολύ θα ήθελαν να έχουν την ευρεσιτεχνία
για ένα τόσο επιτυχημένο μοτοσυκλετάκι όσο η BSA Bantam. μόνο που δεν την
μια μικρΗ, απλΗ και έχουν, καθώς στην πραγματικότητα το δίχρονο αυτό δίτροχο, παρά τη δόξα και τη
αξιόπιστΗ διχρόνΗ δημοφιλία την οποία απήλαυε, ήταν made in Germany. Κατά βάθος η BSA Bantam
μότόσυκλέτα. έκανέ ήταν μια DKW RT 125 με τα ποδοστήρια ανάποδα, δηλαδή τον λεβιέ των ταχυτήτων
θρυλικΗ καριέρα δεξιά και εκείνον του πίσω φρένου στα αριστερά. μάλιστα, τα σχέδια της γερμανικής
μοτοσυκλέτας παραχωρήθηκαν στη Βρετανία στο πλαίσιο των αποζημιώσεων, μετά τη
στΗ Βρέτανια και λήξη του Β’ παγκοσμίου πολέμου.
όι αυτόχθόνέσ Όπως και να ’χει, πάντως, η BSA Bantam εξυπηρέτησε θαυμάσια τις ανάγκες μετακί-
παρασιώπΗσαν – νησης στη μεταπολεμική περίοδο. Ήταν φθηνή, ελαφριά, αξιόπιστη και εύκολη στη
όσό Ηταν δυνατόν – συντήρηση, παρόλο που ξέφευγε από τη βρετανική παράδοση των μεγάλων μοτο-
συκλετών. Η ίδια η BSA ήταν μια βιομηχανία όπλων (Birmingham Small Arms) και η
τό γέγόνόσ ότι κατα Bantam ήταν σίγουρα ένα από τα μεγαλύτερα σουξέ στην ιστορία της. Η παραγωγή
ΒασΗ Ηταν γέρμανικΗ της άρχισε το 1948 και τελείωσε το 1971, με τις πωλήσεις της να πλησιάζουν το μισό
εκατομμύριο μονάδες. το αρχικό μοντέλο, η BSA Bantam D1, ήταν εφοδιασμένο με
δίχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα 125 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε 4,5 ίππους. Η όλη κατα-
σκευή ήταν η απλούστερη δυνατή, με τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και άκαμπτο πίσω
ψαλίδι. αργότερα παρουσιάστηκαν μοντέλα της Bantam με αναρτώμενο πίσω τροχό
και αυξημένο κυβισμό. παρ’ όλα αυτά, η ουσία της ποτέ δεν άλλαξε – ούτε το χαρα-
κτηριστικό της όνομα: Bantam είναι τα μικρά πουλερικά, εξού και η Bantamweight
στην πυγμαχία μεταφράζεται σαν «Κατηγορία πετεινού». Καθόλου υποτιμητικό για το
βρετανικό «παπί».
44 TRACTION MAGAZINE