Page 48 - TRACTION 112
P. 48

ΚΟΡΝΙΖΑ                             ΑΠΟ  ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
                                                                                                                                          www.traction.gr
















































              Φωτογραφία: RBCP

              Αναρωτιέµαι αν µπορεί να υπάρξει στις ηµέρες µας άλλο τόσο   τις στάνες του µε µία βοϊδάµαξα. Μία εικόνα που για να βρούµε          ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ
              έντονα κοινωνικό - λαογραφικό σπορ όσο τα ράλι του Παγκο-  παρόµοια εµείς εδώ, στην πολιτισµένη ∆ύση, πρέπει να ανατρέ-
              σµίου Πρωταθλήµατος. Κι αυτό γιατί είναι πλέον η µόνη µορφή   ξουµε σε βιβλία των δεκαετιών του πολέµου…
              αγώνων που µπαίνει στις ενδοχώρες, και µας µεταφέρει καθηµε-  Ανατρέχοντας στην εγκυκλοπαιδική προσέγγιση, διαβάζουµε
              ρινές σκηνές από τη ζωή των ανθρώπων που διαβιούν σε αυτές.   ότι το σηµαντικότερο µέσο µεταφοράς στη νεότερη εποχή ήταν
              Κάτι που δεν µπορούµε να συναντήσουµε σε αγώνες πίστας, γιατί   η άµαξα, την οποία έσερναν ζώα, βόδια, άλογα, µουλάρια ή
              εκεί έχουµε συντεταγµένους θεατές, εν είδει θεάτρου ή κινηµατο-  γάιδαροι. Οι άµαξες αυτές ήταν είτε δίτροχες είτε τετράτροχες.
              γράφου. Βλέπεις πολύχρωµο πλήθος, αλλά δεν το ζεις σε ώρα   Στα – ελληνικά – χωριά ήταν το µοναδικό µέσο για µεταφορές αν-
              κοινωνικής δράσης. ∆εν βλέπεις τις συνήθειές του, το πώς τρώνε,   θρώπων, εµπορευµάτων ή διαφόρων αντικειµένων. Η βοϊδάµαξα
              πού δουλεύουν, πώς διασκεδάζουν…                   ή «αραµπάς», όπως συνηθίζουµε να την αποκαλούµε στη χώρα
              Τα ράλι, ακόµα και στη σηµερινή συρρικνωµένη µορφή τους,   µας, ήταν δίτροχη ή αργότερα και τετράτροχη. ∆ιέθετε ξύλινους
              αυτό το προσφέρουν απόλυτα!                        συµπαγείς τροχούς και σιδερένια ενισχυτική στεφάνη, ή – πιο µετά
              Κρατήσαµε αυτή την εικόνα από το πρόσφατο ράλι Χιλής, που   – σιδερένιους τροχούς για µεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Όταν η
              για πρώτη φορά µπήκε στο καλεντάρι του WRC. Ένας αυτόχθων   βιοµηχανική επανάσταση έφερε στην εύκολη χρήση νέα εξελιγµέ-
              αγρότης ή κτηνοτρόφος, στο νότιο µέρος της χώρας, όπου και   να εξαρτήµατα στους τροχούς αυτούς τοποθετήθηκαν ρουλεµάν,
              διεξήχθη ο αγώνας µε κέντρο την πόλη Concepcion, χρησιµο-  και κάπως έτσι έγινε πιο ανθρώπινη η ζωή των αγωγιατών, αλλά
              ποιεί ένα µέρος µιας Ειδικής ∆ιαδροµής ώρες πριν περάσουν τα   και εκείνη των ζωντανών που κουβάλαγαν αγόγγυστα τεράστια
              αγωνιστικά αυτοκίνητα, πηγαίνοντας προφανώς στα χωράφια ή   φορτία.

              48 TRACTION MAGAZINE
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52