Page 46 - TRACTION 112
P. 46

KAΘΑΡΟΣ ΑΕΡΑΣ































                                                                                  Η ΑΛΗΘΕΙΑ


                                                            ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ





                     Στην πραγµατικότητα, η κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήµατος δηµιουργεί
                       περισσότερες εκποµπές άνθρακα από την κατασκευή ενός συµβατικού
                       αυτοκινήτου, κυρίως λόγω της µπαταρίας του, σύµφωνα µε αναφορές
                                                 Αµερικανών επιστηµόνων


               Να ξεκινήσουµε λέγοντας ότι η παγκόσµια αυτοκινητοβιοµηχανία   φέρουµε ότι για να πουλήσει κάποιος Ευρωπαίος, Αµερικανός ή
               που παράγει ή θα παράγει ηλεκτροκίνητα οχήµατα είναι άµεσα,   Ασιάτης κατασκευαστής αυτοκινήτων ηλεκτροκίνητα οχήµατα στην
               σχεδόν αποκλειστικά εξαρτηµένη από την Κίνα. Η Κίνα έχει τα   Κίνα, τα αυτοκίνητα αυτά θα πρέπει να έχουν κινεζικές µπαταρίες…
               κατάλληλα ορυκτά σε τεράστιες ποσότητες για την κατασκευή
               µπαταριών κάθε είδους και οποιοδήποτε εργοστάσιο στον υπό-  Και πώς φτιάχνονται οι µπαταρίες;
               λοιπο πλανήτη που παράγει µπαταρίες είτε χρησιµοποιεί έµµεσα   Ας µεταφερθούµε στη γιγάντια Κίνα και ας επισκεφτούµε τα ορυ-
               πρώτες ύλες από την Κίνα είτε άµεσα είτε δανείζεται ή αγοράζει   χεία σπάνιων και ευγενών µετάλλων, και εν προκειµένω την περι-
               ακριβά την τεχνολογία των Κινέζων.                  οχή της Jiangxi. Εκεί, τα σπάνια µέταλλα υπάρχουν µόνο σε µικρο-
               Οι «Ευρωπαϊκές Κασσάνδρες» µέµφονται τις εγχώριες αυτο-  σκοπικές ποσότητες και σε ακατάλληλες θέσεις, οπότε πρέπει να
               κινητοβιοµηχανίες επειδή δεν τολµούν να χτίσουν δικά τους   µετακινηθεί πολλή γη για να πάρει κάποιος µόνο λίγο από αυτό
               εργοστάσια κατασκευής µπαταριών, αλλά αν δει κανείς τα δισ.   το σπάνιο µετάλλευµα. Οι εργάτες σκάβουν οπές τριών µέτρων
               ευρώ που απαιτούνται για ένα τέτοιο εργοστάσιο και µάλιστα   και ρίχνουν θειικό αµµώνιο για να διαλύσουν τον αµµώδη πηλό.
               µε εισαγωγή τεχνολογίας, θα καταλάβει ότι δεν είναι και το πιο   Τότε τραβούν τους σάκους µε τη λάσπη και την περνούν µέσα από
               απλό πράγµα στον κόσµο. Ένα δείγµα είναι το πολυαναµενόµενο   πολλά λουτρά οξέος. Αυτό που έχει αποµείνει, ψήνεται σε έναν
               εργοστάσιο παραγωγής µπαταριών Catl στο Erfurt της Ανατολικής   κλίβανο, αφήνοντας πίσω τις σπάνιες γαίες που απαιτούνται για
               Γερµανίας, το οποίο κατασκευάζει ο µεγαλύτερος κατασκευαστής-  να δηµιουργηθούν οι µπαταρίες που έχουµε πλέον ανάγκη στα
               προµηθευτής µπαταριών της Κίνας.                    πάντα: από τα τηλέφωνα µέχρι το ηλεκτροκίνητο όχηµά µας.
               Μια και αναφερόµαστε σχεδόν αποκλειστικά στην Κίνα, να ανα-  Σε αυτό το ορυχείο, αυτές οι σπάνιες γαίες ανήλθαν στο 0,2 τοις


              46 TRACTION MAGAZIN E
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51