Page 13 - TRACTION 116
P. 13

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ


                                                               ΠΡΟΣΟΧΗ!
                                                               Η πιθανότητα θανάσιµου ατυχήµατος πεζού που θα χτυπηθεί από
                                                               αυτοκίνητο αυξάνεται δραµατικά όταν αυξάνεται και η ταχύτητα του
                                                               αυτοκινήτου. ∆ιαβάστε µε προσοχή για να κατανοήσετε πόσο εύκολα
                                                               και µε πόσο µικρές ταχύτητες ένα ατύχηµα αυτοκινήτου µε πεζό µπορεί
                                                               να αποβεί µοιραίο. Σύµφωνα µε την αστυνοµία του Βανκούβερ του
                                                               Καναδά, που έδωσε στη δηµοσιότητα στατιστικά στοιχεία, η αύξηση της
                                                               ταχύτητας αυξάνει δραµατικά τα δυσάρεστα αποτελέσµατα…
                                                               Αυτοκίνητο που κινείται µε ταχύτητα 22 χλµ./ώρα, αν χτυπήσει πεζό, ο
                                                               κίνδυνος θανάτου του είναι 5%. Με ταχύτητα 34 χλµ./ώρα 10%, µε τα-
                                                               χύτητα 40 χλµ./ώρα 25%, µε ταχύτητα 45 χλµ./ώρα 58%, µε ταχύτητα
                                                               48 χλµ./ώρα 75% και µε ταχύτητα 56 χλµ./ώρα 99%...
                                                               Την επόµενη φορά που θα κινείσθε µε ταχύτητα 50-60 χλµ./ώρα και
                                                               σας φαίνεται ότι πάτε «σαν σταµατηµένοι», καλό είναι να γνωρίζετε ότι
                                                               είναι αρκετή για να αφαιρεθεί µια ζωή… Προσοχή λοιπόν!

                                                                τις µονοδροµήσεις και πηγαίνουν σε όποια κατεύθυνση επιθυµούν
                                                                χωρίς δεύτερη σκέψη, οπότε η προσοχή και τα αντανακλαστικά τους
                                                                θα πρέπει να είναι υπεραυξηµένα και σε διάρκεια.
                                                                 β) Οι νηπιαγωγοί, οι δάσκαλοι και καθηγητές πρέπει:
                                                                Να µυήσουν τους µαθητές στους απλούς κανόνες της ασφαλούς
                                                                οδηγικής συµπεριφοράς, όπως στην αποκλειστική χρήση των διαβά-
                                                                σεων και των σηµατοδοτών, στην αποφυγή επικίνδυνων παιχνιδιών
                                                                µέσα και έξω από το σχολείο, στον δρόµο κ.α.
                                                                Να επισκεφθούν µε τους µαθητές τα «Πάρκα Κυκλοφοριακής
                                                                Αγωγής», που λειτουργούν σε αρκετές περιοχές όλης της χώρας,
                                                                ώστε να εκπαιδεύουν τους µαθητές στην ασφαλή κυκλοφορία.
                                                                γ) Οι οδηγοί όταν διέρχονται έξω από παιδικούς σταθ-
                                                                µούς, νηπιαγωγεία, σχολεία και γυµνάσια, παιδικές χαρές
                                                                και πάρκα όπου κυκλοφορούν, συχνάζουν και παίζουν
                                                                µαθητές και µικρά παιδιά πρέπει:
                                                                Να οδηγούν µε αυξηµένη προσοχή και µικρότερη ταχύτητα, προ-
              α) Οι γονείς πρέπει:                              κειµένου να ελαχιστοποιούνται οι περιπτώσεις ατυχήµατος.
              Να περπατήσουν µαζί µε τους µικρούς µαθητές στις διαδροµές   Όταν µεταφέρουν µικρά παιδιά και µαθητές, να χρησιµοποιούν το
              και διαβάσεις προς και από το σχολείο, από τις οποίες η µετάβαση   πίσω κάθισµα και τα ειδικά καθίσµατα ή/και τις ζώνες ασφαλείας.
              και η αποχώρησή τους γίνονται µε ασφάλεια, χωρίς να διατρέχουν   Οι αναβάτες µοτοσυκλετών να φορούν κράνη και να δίνουν το
              κίνδυνο.                                          καλό παράδειγµα, γνωρίζοντας σε κάθε περίπτωση ότι, σύµφωνα
              Να ενεργοποιήσουν και να ενισχύσουν – και µέσω των τοπικών   µε τον ΚΟΚ, τα παιδιά επιτρέπεται να ανεβαίνουν σε µοτοσυκλέτες
              τους συλλόγων – τον θεσµό του «Σχολικού Τροχονόµου», έναν   από 16 ετών και άνω.
              χρήσιµο θεσµό που λειτουργεί µε επιτυχία τα τελευταία χρόνια σε   δ) Τα σχολικά
              αρκετά σχολεία της χώρας.                         Πέρα από την υποχρέωση των συνοδών να επιβάλλουν, να
              Στις περιπτώσεις όπου η µετακίνηση των µαθητών γίνεται µε σχολι-  παραινούν, αλλά και να φροντίζουν για την υποχρεωτική χρήση της
              κά λεωφορεία, οι γονείς θα πρέπει να λάβουν τη διαβεβαίωση ότι   ζώνης ασφαλείας από τους µεταφερόµενους µαθητές κάθε ηλικίας,
              αυτά είναι απολύτως κατάλληλα (πρόσφατα ελεγµένα, διαθέτουν   θα πρέπει να πούµε ότι και οι γονείς χρειάζεται να έχουν αναλυτική
              ζώνες ασφαλείας, πυροσβεστικά µέσα, συνοδό κ.ά.) προκειµένου   συζήτηση µε τα σχολεία που προσφέρουν µετακίνηση µαθητών. Να
              να εξασφαλίζονται οι ασφαλείς συνθήκες µεταφοράς.  δουν οι ίδιοι τα λεωφορεία, να ενηµερωθούν για την ποιότητα και
              Να ντύνουν τα παιδιά τους µε ρούχα σε έντονο χρώµα για να   λειτουργία των ζωνών ασφαλείας και να απαιτήσουν αν ενηµερω-
              διακρίνονται και τη νύχτα να τους φορούν αντανακλαστικές ταινίες   θούν από κάποιον µαθητή, να αντικατασταθεί τυχόν φθαρµένη ή
              για να γίνονται ορατά από όλους τους οδηγούς.     δύσχρηστη σε λειτουργία ζώνη.
              Να εξηγήσουν στους µαθητές ότι δυστυχώς στη χώρα µας οι   Καλή – και ασφαλή – σχολική χρονιά σε όλους!
              αναβάτες δικύκλων, µοτοσυκλετών ή και ποδηλάτων δεν σέβονται   (Πηγή: ΕΛΠΑ, OECD/ IRTAD - International Traffic Data, Vancouver Police Dept.)



                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18